Gjest Gjest_Else_* Skrevet 5. februar 2006 #1 Del Skrevet 5. februar 2006 Det som skjer nå viser bare hvor lav toleranse muslimer har for andres meninger... De som demonstrerer i København må feks innse at de faktisk lever i Danmark og deretter må forholde seg til de normer og regler som gjelder der. Hvis de ikke liker dette, er det ingen som hindrer de i å flyte tilbake til sitt hjemland.. Mange muslimer spør seg selv hva som hadde skjedd om de hadde snakket nedlatende om kristendommen. For å være ærlig tror jeg ikke noen hadde løftet på et øyebryn.. Vi kan si akkurat det vi vil om andres religioner, dette kalles ytringsfrihet..takk gud for at vi ikke er en del av steinalder mentaliteten som råder blant mange muslimer.. Regjeringen bør stoppe de enorme pengesummene som gis disse gale menneskene hvert eneste år!! Nå er det endelig bevist en gang for alle hvor radikale mange av disse menneskene er og hvor lav terskelen er før de går til angrep. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2006 #2 Del Skrevet 5. februar 2006 Lei muslimer og alt som har med islam å gjøre. Fælt å si det,men... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2006 #3 Del Skrevet 5. februar 2006 Ja de reglene synes sikkert spanjolene at nordmenn og burde følge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2006 #4 Del Skrevet 5. februar 2006 Dette er bare endel av muslimenes plan for å overta Europa. Hvor lenge skal vi sitte å snakke før vi gjør noe. Øye for øye, tann for tann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2006 #5 Del Skrevet 6. februar 2006 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1214905.ece Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. februar 2006 #6 Del Skrevet 6. februar 2006 (endret) http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1214905.ece ← Våre ekstremister er ikke et hår bedre enn muslimske. Det er litt skremmende. Endret 6. februar 2006 av CatPower Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donnie Darko Skrevet 6. februar 2006 #7 Del Skrevet 6. februar 2006 (endret) http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1214905.ece ← Hva faen feiler det deg? syns du det er bra at folk blir utsatt for slikt? Endret 6. februar 2006 av Donnie Darko Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2006 #8 Del Skrevet 6. februar 2006 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1214905.ece ← Patetisk bruk av smiley. Fjernet den da jeg ble fysisk kvalm av å vite at vi faktisk har like store dårer her på bjerget som vi har i midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 6. februar 2006 #9 Del Skrevet 6. februar 2006 Vi krever forståelse for vår del av verden og for vår kultur - men hvor er forståelsen for deres kultur? Jeg ser at trådstarter skriver "takk Gud for at vi ikke er en del av steinaldermentaliteten som råder blant mange muslimer". Det er ikke Gud du kan takke for det - det er mange århundrers utvikling og hard jobbing og diplomati som ligger bak noe sånt. For de kristne har også hatt denne "steinaldermentaliteten" - men vi er "over" det stadiet. Vår kultur har jo kommet dithen at et menneskeliv er unikt og verdifullt i seg selv. Det har ikke alltid vært sånn i vår del av verden heller, men det var vel ingen som stilte spørsmålstegn til det den gangen. Muslimene har ikke kommet dithen foreløpig - men de kan jo faktisk ikke noe for at de lever i den kulturen de gjør og har den religionen de har. De er jo akkurat like overbevist om at de har rett som vi er overbevist om at vår levemåte er den rette. Det viktigste nå er jo å få i gang samtaler og komme til en eller annen forståelse som gjør at man kan leve side om side uten å ønske livet av hverandre. Jeg lar meg også provosere over det jeg ser på tv i disse dager, men jeg tenker som så at dette er mennesker som er undertrykte og opplever vestens fråtsing og gudsbespottelse som provoserende på seg. Jeg er helt sikker på at det ikke er disse mye omtalte karikaturene av Mohammed som er grunnen for det som skjer - det var bare dråpen som fikk begeret til å renne over - eller et eller annet alibi for endelig å kunne ha noe å "ta" vesten på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2006 #10 Del Skrevet 6. februar 2006 Shabane uttrykker seg fint her om hva som skjer: http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/02/06/456924.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
superlatyv Skrevet 6. februar 2006 #11 Del Skrevet 6. februar 2006 Kverula Jeg mener det er vi i vesten som viser muslimene mangel på respekt når vi trykker karikaturer av deres Profet. Det er rett og slett skammelig at norske avisredaktører ikke har bedre vett! I muslimske land er det ikke tillatt å vise bilder av hellige personer. Det er blant annet derfor alle Moskeer bare har geometriske mønster som dekorasjon. Og, til de som lurer: Jeg er norsk. Les historie, kanskje dere lærer litt om andre folkeslag og kulturer!! De fleste som fordømmer kan ikke en dritt om emnet de snakker om. Selvsagt er jeg ikke tilhenger av vold, selvmordsaksjoner etc.. Men, jeg er derimot tilhenger av toleranse og forståelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meg Skrevet 6. februar 2006 #12 Del Skrevet 6. februar 2006 Kverula og Superlatyv La oss for all del ikke stå prinsippfast på vår rett til ytringsfrihet for enhver pris. Litt viktig å se hva slags mennesker man har med å gjøre. Konsekvensene for å holde på stoltheten kan bli så alt for store. Jeg også vil understreke at reaksjonene i midtøsten er forkastelige, men nå står vi der, og hvordan tar vi utfordringen? Ved trusler tilbake? Hva løser det? Flinke mennesker!! Naivt å tro at en kan gå inn og true seg til en fortåelse, det gjelder begge veier... Lurere å holde seg unna, og tro på at med tiden vil utdannelse og kunnskap hjelpe oss til fortåelse og toleranse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 6. februar 2006 #13 Del Skrevet 6. februar 2006 Kverula Jeg mener det er vi i vesten som viser muslimene mangel på respekt når vi trykker karikaturer av deres Profet. Det er rett og slett skammelig at norske avisredaktører ikke har bedre vett! I muslimske land er det ikke tillatt å vise bilder av hellige personer. Det er blant annet derfor alle Moskeer bare har geometriske mønster som dekorasjon. Og, til de som lurer: Jeg er norsk. Les historie, kanskje dere lærer litt om andre folkeslag og kulturer!! De fleste som fordømmer kan ikke en dritt om emnet de snakker om. Selvsagt er jeg ikke tilhenger av vold, selvmordsaksjoner etc.. Men, jeg er derimot tilhenger av toleranse og forståelse. ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bodillen Skrevet 6. februar 2006 #14 Del Skrevet 6. februar 2006 Det er ikke sånn at alle muslimer er fundamentalister. Men det er dem som skriker høyest, dermed er det dem verden legger merke til. Jeg jobber sammen med en alle tiders muslimsk mann, og han er faktisk helt på linje med meg i saken om Muhammed-karkaturene: Idiotisk å trykke dem, idiotiske reaksjoner blant fundamentalistene... Og den oppfatningen tror jeg faktisk er ganske gjengs blant ikke-fundamentalistiske muslimer flest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 6. februar 2006 #15 Del Skrevet 6. februar 2006 Jeg må bare understreke at jeg er er for full ytringsfrihet, men jeg tror ikke at det er akkurat denne karikaturen dette dreier seg om for hoveddelen av muslimene som nå er i opprør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bodillen Skrevet 6. februar 2006 #16 Del Skrevet 6. februar 2006 Jeg må bare understreke at jeg er er for full ytringsfrihet, men jeg tror ikke at det er akkurat denne karikaturen dette dreier seg om for hoveddelen av muslimene som nå er i opprør. ← Det var vel kanskje den berømte dråpen....? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 6. februar 2006 #17 Del Skrevet 6. februar 2006 Ja, det tror jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2006 #18 Del Skrevet 6. februar 2006 Det var vel kanskje den berømte dråpen....? ← Dråpen hadde kommet uansett. Ali vil lage en ny bok, og det er nok andre der ute som også er kritiske til islam. Dette ville skjedd uansett. «Europa er en ulydig horedatter som har krenket sin fars ære.» TEGNINGENE VAR IKKE ille nok. Derfor florerer det nå rykter om konspirasjonsteorier og lynsjing for å legitimere islamistenes innbilte smerteskrik. Var det ikke tegningene i dag, ville det vært Ayaan Hirsi Ali, en sann folkeopplyser, og hennes uttalelser som ville ha blitt brukt som en unnskyldning for mobben i morgen. Eller ei ny bok, fra en ny fritenker, som ikke godtar dogmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2006 #19 Del Skrevet 6. februar 2006 Og den oppfatningen tror jeg faktisk er ganske gjengs blant ikke-fundamentalistiske muslimer flest. ← Er det nå det da.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2006 #20 Del Skrevet 6. februar 2006 Det som skjer nå viser bare hvor lav toleranse muslimer har for andres meninger... De som demonstrerer i København må feks innse at de faktisk lever i Danmark og deretter må forholde seg til de normer og regler som gjelder der. Hvis de ikke liker dette, er det ingen som hindrer de i å flyte tilbake til sitt hjemland.. ← Helt enig, men det skjønner desverre ikke brorparten av folkene i vesten. De er bare interessert i å øse ut millioner for å hjelpe disse hundene. Det skrikes om at vi skal ha forståelse for dem, men hvor er deres forståelse for oss? Det er alltid vi som skal innrette oss etter dem, og det begynner vi å se konsekvensene av nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå