Gå til innhold

Norsk alkoholkultur


123fir

Anbefalte innlegg

Jeg har familie i England. Ser ut som det er veldig lett å overforbruke alkohol der.

Anonymkode: 8534f...e1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Norsk alkoholkultur er dog ganske toxic. Syns det er rart man blir sett på som sær for å påpeke det. MANGE drikker seg full ganske jevnlig i helgene. Hver eneste jobbtreff og lønning skal ha alkohol som det man samles rundt. Alt sosialt skal ha alkohol. Er en uting. Helseproblemer og kostnadene i samfunnet (pga blant annet vold, fyllekjøring )er av et enormt omfang.  Som annen rus påvirker det også andre. Folk mener hasj skal være ulovlig som er MYE mindre skadelig men syns alkohol skal være lovlig. Henger ikke på greip. For øvrig bruker jeg ingen av disse rusmidlene. Folk dømmes nedenom og hjem for å ha prøvd heroin, men alkohol er helt greit. Dobbeltmoral.

Anonymkode: f981c...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Norsk alkoholkultur er dog ganske toxic. Syns det er rart man blir sett på som sær for å påpeke det. MANGE drikker seg full ganske jevnlig i helgene. Hver eneste jobbtreff og lønning skal ha alkohol som det man samles rundt. Alt sosialt skal ha alkohol. Er en uting. Helseproblemer og kostnadene i samfunnet (pga blant annet vold, fyllekjøring )er av et enormt omfang.  Som annen rus påvirker det også andre. Folk mener hasj skal være ulovlig som er MYE mindre skadelig men syns alkohol skal være lovlig. Henger ikke på greip. For øvrig bruker jeg ingen av disse rusmidlene. Folk dømmes nedenom og hjem for å ha prøvd heroin, men alkohol er helt greit. Dobbeltmoral.

Anonymkode: f981c...56d

Jeg tror du vil foretrekke at ungdommen din prøver alkohol fremfor heroin. To ganske vidt forskjellige stoffer som overholde ikke kan sammenlignes på annen måte enn at begge er en form for rusmidler. 

Anonymkode: 0c519...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg tror du vil foretrekke at ungdommen din prøver alkohol fremfor heroin. To ganske vidt forskjellige stoffer som overholde ikke kan sammenlignes på annen måte enn at begge er en form for rusmidler. 

Anonymkode: 0c519...a09

Alkohol er minst like skadelig pga. Det store omfanget det brukes i. Alkohol øker sjanse for kreft kreft (selv med ganske moderat forbruk), barn utsettes for fulle foreldre, folk drikker seg dritings ute på byen og driver med hærverk, slåss, er utro med mer.  Jeg foretrekker kanskje et sønnen min bruker alkohol over heroin. Men føler meg mye mindre trygg blandt fulle mennesker enn folk på heroin. Amfetamin og alkohol gjør folk utrolig farlig for omgivelsene rundt seg. Noe av de verste stoffene som finnes! Men folk er hjernevasket til å tro at alkohol ikke er så farlig fordi "alle" drikker det. Men er ganske mange som ender opp med et problematisk forbruk! Enten i perioder eller langvarig. 

Anonymkode: f981c...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...