Gå til innhold

Sommerhytta 2024 - TV2 - Ingen spoiling

Ctrl

Anbefalte innlegg

Helt på siden, men jeg vil ha mer Mina og Isabel på tv. Håper de får tilbud om å delta i Sofa 😅

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

refill skrev (9 minutter siden):

Helt på siden, men jeg vil ha mer Mina og Isabel på tv. Håper de får tilbud om å delta i Sofa 😅

Ja enig! Jeg syns alle parene egentlig er litt småkjedelige å følge med på, bortsett fra Mina og Isabel - de er herlige 😄

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også se mer av arbeidet de gjør.  Men det er jo stokk umulig når rommene er av mikrostørrelse. Du får ikke noe kameracrew inn på det badet eller i gangen,  stokk umulig.  

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har syntes filmingen tidligere år har vært rotete. Nå er det bare for lite av det vi vil se. Prosessen, valg og resultat. Føler fortsatt ikke jeg har sett badene, og jeg så siste episode 2 ganger. Filmer Lars og aina som sitter på do og prater og alt men ser er to cm flis i bakgrunnen.

Før fikk vi i det minste omvisning 2 ganger pga hyttenaboene.  Ro ned filminga og vis oss hva de faktisk gjør. Er det jeg elsker med programmet,og det det er minst av.

Endret av Mrs.Brain Vacation
  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (På 3.5.2024 den 12.55):

Men det er ikke første gang noe lignende skjer, flere deltakere har opplevd å bli bedømt på feil de ikke selv kan noe for. Husker ikke hvilket par det var, men et par som ikke ble ferdige med badet et tidligere år fortalte at det var en håndtverker som ikke kom som avtalt som gjorde at de mistet mye tid (en halv dag tror jeg det var). Jeg synes vi seere skal få vite om det og at deltakerne ikke skal trekkes for det. Men Tv2 er vel kanskje redde for at de skal virke useriøse hvis de innrømmer feil eller noe...

En veldig tidlig sesong var det et par som hadde små, avlange fliser, som hadde fuget ferdig hele badet og var klare for å vaske av, da rørleggerne plutselig dukket opp. De fikk ikke være der inne mer, og fugen tørket på flisene i digre klaser. Det ble fremstilt på tv som om de feilberegnet tid og var udugelige som ikke skjønte at fug måtte vaskes av, men kvinnen i paret sa i egen blogg at det var jo ikke det som skjedde, rørleggerne hadde kommet på et annet tidspunkt. Så de visste godt hva som skjedde og hva utfallet ville bli, men de fikk ikke fikse det. Mulig denne hendelsen du refererer til? 

Forøvrig helt enig i det meste i innlegget ditt. Jeg savner (fremdeles!) tiden på Lyseren. Forskjellige hytter, de måtte gjøre mye mer, og vi fikk høre og se mye mer av tankegang rundt farger og utvelgelse. 

Lurer samtidig på hvor lang tid Anna og Jone hadde trengt på hele hytta i årets sesong, et par uker maks..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ginny skrev (8 minutter siden):

En veldig tidlig sesong var det et par som hadde små, avlange fliser, som hadde fuget ferdig hele badet og var klare for å vaske av, da rørleggerne plutselig dukket opp. De fikk ikke være der inne mer, og fugen tørket på flisene i digre klaser. Det ble fremstilt på tv som om de feilberegnet tid og var udugelige som ikke skjønte at fug måtte vaskes av, men kvinnen i paret sa i egen blogg at det var jo ikke det som skjedde, rørleggerne hadde kommet på et annet tidspunkt. Så de visste godt hva som skjedde og hva utfallet ville bli, men de fikk ikke fikse det. Mulig denne hendelsen du refererer til? 

Forøvrig helt enig i det meste i innlegget ditt. Jeg savner (fremdeles!) tiden på Lyseren. Forskjellige hytter, de måtte gjøre mye mer, og vi fikk høre og se mye mer av tankegang rundt farger og utvelgelse. 

Lurer samtidig på hvor lang tid Anna og Jone hadde trengt på hele hytta i årets sesong, et par uker maks..

Det var nok de jeg tenkte på ja! Stakkars Miriam som var gravid og som måtte stå gråtkvalt å hugge av fugemasse. Badet ble selvfølgelig katastrofe og dømt ned pga nettopp fugen. Eller det ble jo ikke ferdige heller, for de brukte jo all tid på å få av fugemassen!

Ble mye bråk etter den sesongen også, med rette! Er dessverre en pluss-sak og jeg har ikke abonnement.

https://www.vg.no/rampelys/i/kJmob9/sommerhytta-deltagere-i-oppvaskmoeter-med-tv-2-foeler-seg-foert-bak-lyset-lurt-og-ydmyket

Men det var et annet år også hvor det var noe elektrikergreier tror jeg. Utrolig dumt at TV2 ikke tar sånne feil på sin egen kappe men kaster deltakerne under bussen for å ikke fremstille seg selv feil. TV2 har et perfekt opplegg og gjør ikke feil liksom...

Haha! Anna og Jone hadde blitt ferdig tirsdag morgen hver uke. 🤣

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blåttvann skrev (5 minutter siden):

Det var nok de jeg tenkte på ja! Stakkars Miriam som var gravid og som måtte stå gråtkvalt å hugge av fugemasse. Badet ble selvfølgelig katastrofe og dømt ned pga nettopp fugen. Eller det ble jo ikke ferdige heller, for de brukte jo all tid på å få av fugemassen!

Ble mye bråk etter den sesongen også, med rette! Er dessverre en pluss-sak og jeg har ikke abonnement.

https://www.vg.no/rampelys/i/kJmob9/sommerhytta-deltagere-i-oppvaskmoeter-med-tv-2-foeler-seg-foert-bak-lyset-lurt-og-ydmyket

Men det var et annet år også hvor det var noe elektrikergreier tror jeg. Utrolig dumt at TV2 ikke tar sånne feil på sin egen kappe men kaster deltakerne under bussen for å ikke fremstille seg selv feil. TV2 har et perfekt opplegg og gjør ikke feil liksom...

Haha! Anna og Jone hadde blitt ferdig tirsdag morgen hver uke. 🤣

Det passet vel bedre inn i serien at Miriam og Alexander hadde føkket opp fugene, siden de tidligere hadde vært litt uheldige med store mengder sparkel 🤭

Men ja det var mye med den sesongen der. Jeg har sett ukesfinale hvor dommerne har valgt å se bort fra uferdige ting fordi det ikke ble levert, noen kjøkkenskap i en sesong på Lyseren hvertfall…? Det burde de kunne gjort på feks badet hos Linn Veronica og Reidar forrige uke og, vepsedusjen var ikke veldig bra..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ginny skrev (13 minutter siden):

Det passet vel bedre inn i serien at Miriam og Alexander hadde føkket opp fugene, siden de tidligere hadde vært litt uheldige med store mengder sparkel 🤭

Men ja det var mye med den sesongen der. Jeg har sett ukesfinale hvor dommerne har valgt å se bort fra uferdige ting fordi det ikke ble levert, noen kjøkkenskap i en sesong på Lyseren hvertfall…? Det burde de kunne gjort på feks badet hos Linn Veronica og Reidar forrige uke og, vepsedusjen var ikke veldig bra..

Er vel fordi det er litt vanskeligere å skjule at ting ikke blir levert. Sikkert ikke lett å få deltakerne til å lyve om akkurat det. Men vepsedusjen skulle vi ha hørt sannheten om synes jeg, hvis det stemmer det jeg har lest andre steder da. 

Ikke at jeg vil på TV, men det er jo sånne ting som gjør at jeg aldri kunne meldt meg på Sommehytta. Det er ikke en rettferdig konkurranse.

Isabel på venninnelaget er så herlig!!! Tenk å klare å ha et så godt humør gjennom så slitsomme uker hvor det antakeligvis har gått opp for dem at de ikke kommer til å vinne hytta.

Endret av Blåttvann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finale «Gang uke»:

Spoiler

Reidar og Linn Veronica - Rød hytte:

Jeg er ikke særlig glad i oransje farger, og fargevalget er ikke min favoritt. Men likte bildene på veggen, og liker godt kontrasten med de lilla hyllene.

Fine gule stoler på utsiden. 

Jamina og Stine - Blå Hytte:
Hundehuset ser ikke helt ferdig ut, med mindre det skal være så luftig 😅 Men fint lite hus, som funker det.

De har valgt en grønn farge inne. Bedre enn oransje, men vet ikke ble litt … ikke helt den beste grønnfargen 😅

Enkle hyller. De funker til sitt. De har beisete hyller, usikker på om jeg syntes at det funket eller ikke. 

Henrik og Helene - Grønn Hytte

Blomster er blikkfanget. Det er jo pent å ha blomster i høyden, men kanskje litt kjedelig med alle andre blomstene som er satt opp.

De har kombinert hvit med en fin lys blåfarge. Fine hvite lister. Jeg har kommentert tidligere på at «natur tre» ikke er helt for meg, og tenker nok litt det samme her. Personlig hadde jeg nok malt hyllene hvite. Men greit med hylleplass. Og et veldig fint bilde.

Mina og Isabell - Gul Hytte:

De har tatt i bruk «vann i hagen». Så får vi se om de ikke må bli enda mer kreative om de får denne oppgaven i de senere ukene. Ikke det beste blikkfanget da det spruter litt utover. 

Grei lys farge på veggen, men for meg er det noe skikkelig gammelt 90-talls over å ha disse brune listene. Synes ikke det er en pen kombinasjon.

De har hyller i samme brune farge ser det ut som. Og den sandkassen… synes det blir litt tullete og bare noe som tar opp plass de kunne brukt til oppbevaring i en allerede liten hylle.

Tanker:

Er uten tvil kun 1 gang jeg egentlig liker denne uken, og det er Grønn hytte. De andre har en stil som virkelig ikke går sammen med hva jeg liker selv. De mangler dog finishen som Lars ønsker å se.

Vinneren av gang-uken er:

Jamina og Stine.

De har gjort en god jobb. Ikke min favorittgang, men greit at de får enda en hammer. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett lite denne uka, og spolt mye, men her er min rangering:

Spoiler

1. Henrik og Helenes søster:
Delvis hvite og blåe vegger. Fin blåfarge, og samspillet fungerte. 
Fin garderobe i ubehandlet tre. 
Litt småplukk her og der, men det kan enkelt rettes opp i.
Planter på husveggen. Greit nok.

Min vinner. Ikke fordi de var suverent gode, men fordi de leverte den mest innbydende gangen der de andre var svakere. 

2. Jamina og Stine:
Beigegrønn vegger og tak. Litt skittengrønt. Tja, ikke min type farge.
Fin garderobe, men likte ikke disse store utebodvegghyllene på langveggen. Ble ikke fint. Tar stor plass bare for å ha pynt i.
Godt arbeid.
Et uferdig hundehus. 

Vinner gullhammeren. Greit med tanke på snekker-Lars, men de var det eneste paret som ikke hadde fullført uteprosjektet. 

3. Mina og Isabel:
En slags hvittone på vegg og tak. Ble greit. Men uforståelig at de har beiset dørlistene i brunbeis. Ble ikke fint. Ser gammeldags ut. 
Mina og Isabel får skryt fra Lars for listingen snekkeren gjorde... ;) 
En OK garderobe.
Fontenepotte. Mindre bra.

4. Linn og Reidar:
Oransje vegger og tak, enkel dekor. Fargen var grusom. Ble sånn "selvlysende" ferskenoransje av det. Overhodet ikke min smak. Og jeg fatter ikke hvordan fargen skulle passe inn mot deres stil? 
En del småfeil her og der. Stusselig blå garderobe oppi dette.
Fin solstol. Beste uteprosjekt denne uka.

En fornøyelse å ikke ha Aina med i dag!!
Men veldig skuffende resultater denne uka. Det var mye rusk, mediokre løsninger og rare fargevalg. Og jeg skjønner ikke at parene ikke har tid til å bli ferdige eller å luke bort rusk og feil slik at det blir bra! 
Og det virker som at alle parene er helt plan- og stilløse når de går til verks, men bare tråkker rommet ferdig mens de går på. Da blir det ikke helt bra, og det blir litt hipp om happ hvem som da vinner gullhammeren.
Dette er den mest uinspirerte sesongen av Sommerhytta ever.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs.Brain Vacation skrev (11 timer siden):

Har syntes filmingen tidligere år har vært rotete. Nå er det bare for lite av det vi vil se. Prosessen, valg og resultat. Føler fortsatt ikke jeg har sett badene, og jeg så siste episode 2 ganger. Filmer Lars og aina som sitter på do og prater og alt men ser er to cm flis i bakgrunnen.

Før fikk vi i det minste omvisning 2 ganger pga hyttenaboene.  Ro ned filminga og vis oss hva de faktisk gjør. Er det jeg elsker med programmet,og det det er minst av.

Dette irriterte jeg meg over i dag, Lars står å prater om akryl i taket og overganger, men vi fikk jo ikke se det! De bare filmet Lars, han har vi jo sett og vet hvordan ser ut, men få se resultatet! 

Synes alltid de hageprosjektene er så halveis og unødvendige, blir overfylt og mye smått pjatt ute. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortjent gullhammer.

Men jeg skjønner ikke at deltakerne har hatt dårlig tid og at resultatet har blitt så ruskete hos dem alle. De har hatt 4 dager til å pusse opp en gang som bare skal sparkles og males og tre dører listes... 

Lesbene; Jeg forstår ikke at man velger å sette opp hyller på den ene veggen i en trang gang mot stua. Blir litt inneklemt. Genialt å ha hyller bak hengestangen. Synd hundehuset ikke ble helt ferdig?

Kollegaene; Ferskenfargen var gyselig. Spesielt sammen med det blå. GRUSOM kombinasjon. Ser ut som en intuisjon. Flott blikkfang.

Han med vikarierende vikarer har en gang som ser helt ordinært kjedelig ut. Får sånn Gunda 56år fra Askim-følelse av det hele. Blomster på veggen som blikkfang... litt for enkelt alt sammen.

Venninnene; jeg likte at de platela veggen i garderobenisjen. Stygge lister, hva er det de tenkte her? Stygt utført også. Sjeleløst ellers.

Må bare si det; DEILIG å slippe Aina!!!!! Og tenk at vi er kvitt Finn! 🥳

Endret av Blåttvann
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det var litt vittig at Stine og Jamina måtte spørre Mina og Isabel hva de hadde laget som blikkfang. De har hytte vegg-i-vegg med hverandre! Hvis de ikke har sett hverandres blikkfang i løpet av hele uka, så er det vel per definisjon ikke et blikkfang? 😂

melatonin skrev (1 time siden):

Synes alltid de hageprosjektene er så halveis og unødvendige, blir overfylt og mye smått pjatt ute. 

Veldig enig!

Bittelite uteområde, som blir overfylt av småtteri-prosjekter og dilldall, som ikke passer sammen engang. Blir utrolig rotete.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikkert late to the party, men er det sagt noe om hvorfor hun ene trenger å sove/har en dårlig dag/gråter/er sliten hele tiden ? 😊 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (15 minutter siden):

Jeg er sikkert late to the party, men er det sagt noe om hvorfor hun ene trenger å sove/har en dårlig dag/gråter/er sliten hele tiden ? 😊 

Jeg lurer også 🤔

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
melatonin skrev (22 timer siden):

Dette irriterte jeg meg over i dag, Lars står å prater om akryl i taket og overganger, men vi fikk jo ikke se det! De bare filmet Lars, han har vi jo sett og vet hvordan ser ut, men få se resultatet! 

De kunne heller satt av et par uker kun til uteprosjekter, heller enn de småarbeidene de driver på med nå.  Hva er egentlig forskjellen på "signatur" og "blikkfang"?

Jeg skjønner at så lenge de har med en hageekspert, må han ha noe å bedømme hver uke, men uteområdene er altfor små til disse massive prosjektene.  I tillegg blir vel vinnerhytta stående tom ett år fram til vinnerne er avslørt - ikke mye fine blomster igjen da.

(Liker den nye hagemannen, da).

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Denne uka synes jeg Mina og Isabell burde vunnet. Jeg liker ingen av de andre hyttene sine løsninger. Og det er egentlig et problem jeg har hele denne sesongen. Ingen av parene har en stil jeg virkelig liker, og ingen av dem inspirerer meg. Mange av dem er søte og hyggelige, men jeg savner å virkelig heie på noen.

Jeg synes Reidar og Linn Veronica er flinke, og tror en hytte med mye farger kunne blitt skikkelig fint, men fargene de velger er så grusomme, særlig sammen. Om de har lyst på en fargerik hytte, burde de finne inspirasjon til farger hos folk som kan det. Det finnes haugevis av instagramkontoer med fargerike hjem. Det irriterer meg hvert år at mange av parene er så dårlige på å lete opp inspirasjon. De virker så uforberedt og at mange av valgene er tilfeldige og tatt under stress. Det er mye de kan forberede på forhånd og de parene som lykkes i mine øyne er ofte de som stiller med ferdige «inspirasjonstavler». 

Ekteparet er også flinke, men jeg klarer ikke helt å bli fortrolig med stilen deres. Kjæresteparet har en stil jeg synes er fryktelig kjedelig og venninnene er superartige og søte og de eneste jeg synes har litt spennende løsninger. Og jeg blir imponert over hvor mye de får til og stå-på-viljen deres. Men som sagt; jeg liker egentlig ingen av stilene noe særlig 😅

Endret av Cookiesandcream
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookiesandcream skrev (Akkurat nå):
  Vis skjult innhold

Denne uka synes jeg Mina og Isabell burde vunnet. Jeg liker ingen av de andre hyttene sine løsninger. Og det er egentlig et problem jeg har hele denne sesongen. Ingen av parene har en stil jeg virkelig liker, og ingen av dem inspirerer meg. Mange av dem er søte og hyggelige, men jeg savner å virkelig heie på noen.

Jeg synes Reidar og Linn Veronica er flinke, og tror en hytte med mye farger kunne blitt skikkelig fint, men fargene de velger er så grusomme, særlig sammen. Om de har lyst på en fargerik hytte, burde de finne inspirasjon til farger hos folk som kan det. Det finnes haugevis av instagramkontoer med fargerike hjem. Det irriterer meg hvert år at mange av parene er så dårlige på å lete opp inspirasjon. De virker så uforberedt og at mange av valgene er tilfeldige og tatt under stress. Det er mye de kan forberede på forhånd og de parene som lykkes i mine øyne er ofte de som stiller med ferdige «inspirasjonstavler». 

Ekteparet er også flinke, men jeg klarer ikke helt å bli fortrolig med stilen deres. Kjæresteparet har en stil jeg synes er fryktelig kjedelig og venninnene er superartige og søte og de eneste jeg synes har litt spennende løsninger. Og jeg blir imponert over hvor mye de får til og stå-på-viljen deres. Men som sagt; jeg liker egentlig ingen av stilene noe særlig 😅

Trengte ikke spoiler her, beklager det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...