Liljerød Skrevet 11. juni 2024 #321 Del Skrevet 11. juni 2024 Jeg håper Stine og Jamina vinner, de er så utrolig engasjerte og positive. De har hatt en kjempebra utvikling, og de tar ting veldig seriøst mtp spørsmål til ekspertene, hvor de feks har notert ned en rekke spørsmål og virkelig tar til seg svarene. (Hundehuset burde de forøvrig kvitte seg med, det ser ut som noe som er bygget på sløyden i første klasse og var rett og slett en bom. Utover det er de veldig flinke). Mina og Isabelle er de moralske vinnerne, de har hvertfall vunnet hjertene til mange seere. Veldig rørende det øyeblikket da de vant hammeren. De burde vunnet flere, uten tvil. Linn Veronika og Reidar er flinke og stabile - men hva skjer med tempoet deres? De går jo og suller hele siste dagen, de har jo masse restkapasitet hvor de kunne virkelig hatt tid og energi til å gjøre det lille ekstra. I stedet for å utnytte det, sitter de bare og sløver, jeg synes det er rart at de ikke selv ser at de kunne vunnet mange flere hammere om de bare hadde utnyttet sin egen restkapasitet i stedet for å svare på oppgaven sånn akkurat til en 4+. H&H- de er jo søte, men jeg tror ikke de vinner, dessverre. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enkelt&Komplisert Skrevet 11. juni 2024 #322 Del Skrevet 11. juni 2024 Enig som flere her skriver. Løpet av sommerhytta-sesongene er denne hytta til Linn Veronika og Reidar den verste hytta jeg har sett... fremstår rotete og fullt sirkus med disse fargene. Jeg elsker farger, men da må de velge farger som passer 😭 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
refill Skrevet 11. juni 2024 #323 Del Skrevet 11. juni 2024 https://bergehus.teamtailor.com/jobs/4459368-sommerhytta-10-fjellhytta-3/6063ba64-03d3-4b79-8811-7a8b4d63f7e5 Når i søknadsprosessen får man egentlig vite hvilke typer hytter det er og hvor de ligger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rfa Skrevet 11. juni 2024 #324 Del Skrevet 11. juni 2024 refill skrev (30 minutter siden): https://bergehus.teamtailor.com/jobs/4459368-sommerhytta-10-fjellhytta-3/6063ba64-03d3-4b79-8811-7a8b4d63f7e5 Når i søknadsprosessen får man egentlig vite hvilke typer hytter det er og hvor de ligger? Godt spørsmål men såg familiehytta skulle levere "Mer" hytta til fjellhytta, så blir rimelig moderat sak egentlig. Håper utgangspunktet er elektroklar og ikke som sommerhytta i år. https://familiehytta.no/hyttetyper/mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookiesandcream Skrevet 11. juni 2024 #325 Del Skrevet 11. juni 2024 Enkelt&Komplisert skrev (2 timer siden): Enig som flere her skriver. Løpet av sommerhytta-sesongene er denne hytta til Linn Veronika og Reidar den verste hytta jeg har sett... fremstår rotete og fullt sirkus med disse fargene. Jeg elsker farger, men da må de velge farger som passer 😭 Venneparet for et par-tre sesonger siden var faktisk mye verre, for de var dårlige til å snekre i tillegg. Kommer aldri over det mørkeblå soverommet deres med hvite plastlister i hjørnene. Men enig i at hytta deres er grusom. Elsker spreke fargekombinasjoner, men de bommer totalt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enkelt&Komplisert Skrevet 11. juni 2024 #326 Del Skrevet 11. juni 2024 Cookiesandcream skrev (1 time siden): Venneparet for et par-tre sesonger siden var faktisk mye verre, for de var dårlige til å snekre i tillegg. Kommer aldri over det mørkeblå soverommet deres med hvite plastlister i hjørnene. Men enig i at hytta deres er grusom. Elsker spreke fargekombinasjoner, men de bommer totalt. Åh, de husker jeg ikke..må google nå! 🤭 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linazer Skrevet 11. juni 2024 #327 Del Skrevet 11. juni 2024 rfa skrev (1 time siden): Godt spørsmål men såg familiehytta skulle levere "Mer" hytta til fjellhytta, så blir rimelig moderat sak egentlig. Håper utgangspunktet er elektroklar og ikke som sommerhytta i år. https://familiehytta.no/hyttetyper/mer Den fjellhytta er jo hundre ganger penere enn årets sommerhytte da! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet 11. juni 2024 #328 Del Skrevet 11. juni 2024 Det skulle vært sånn at de parene som ikke vinner hadde hatt førsterett på å kjøpe hytta de har bygd/innredet. De har jo lagt mye arbeid i de, så endel rimeligere enn markedspris kunne de ha fått de til. Uansett er det jo en stor premie i å få ei hytte for den som vinner. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookiesandcream Skrevet 11. juni 2024 #329 Del Skrevet 11. juni 2024 Enkelt&Komplisert skrev (1 time siden): Åh, de husker jeg ikke..må google nå! 🤭 Adrian og Christine het de. Synes ikke det ser så galt ut på de få bildene jeg fant og tror kanskje ikke det soverommet jeg tenker på er der. Men man kan se at det er glipper mellom panelene der det ikke er maling osv. Litt finere farger enn årets par, da. Men det var så mye rart, husker jeg. De fikk vel én sympatihammer hele sesongen, mener jeg å huske. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollami Skrevet 11. juni 2024 #330 Del Skrevet 11. juni 2024 Liljerød skrev (10 timer siden): Jeg håper Stine og Jamina vinner, de er så utrolig engasjerte og positive. De har hatt en kjempebra utvikling, og de tar ting veldig seriøst mtp spørsmål til ekspertene, hvor de feks har notert ned en rekke spørsmål og virkelig tar til seg svarene. (Hundehuset burde de forøvrig kvitte seg med, det ser ut som noe som er bygget på sløyden i første klasse og var rett og slett en bom. Utover det er de veldig flinke). Mina og Isabelle er de moralske vinnerne, de har hvertfall vunnet hjertene til mange seere. Veldig rørende det øyeblikket da de vant hammeren. De burde vunnet flere, uten tvil. Linn Veronika og Reidar er flinke og stabile - men hva skjer med tempoet deres? De går jo og suller hele siste dagen, de har jo masse restkapasitet hvor de kunne virkelig hatt tid og energi til å gjøre det lille ekstra. I stedet for å utnytte det, sitter de bare og sløver, jeg synes det er rart at de ikke selv ser at de kunne vunnet mange flere hammere om de bare hadde utnyttet sin egen restkapasitet i stedet for å svare på oppgaven sånn akkurat til en 4+. H&H- de er jo søte, men jeg tror ikke de vinner, dessverre. “Moralske vinnere” hvorfor det?? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollami Skrevet 11. juni 2024 #331 Del Skrevet 11. juni 2024 Enkelt&Komplisert skrev (10 timer siden): Enig som flere her skriver. Løpet av sommerhytta-sesongene er denne hytta til Linn Veronika og Reidar den verste hytta jeg har sett... fremstår rotete og fullt sirkus med disse fargene. Jeg elsker farger, men da må de velge farger som passer 😭 I dag tok det helt av!!!🫣😬 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hudorm1 Skrevet 11. juni 2024 #332 Del Skrevet 11. juni 2024 Mollami skrev (30 minutter siden): “Moralske vinnere” hvorfor det?? Liljerød skriver jo det her: Liljerød skrev (11 timer siden): de har hvertfall vunnet hjertene til mange seere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariana807 Skrevet 12. juni 2024 #333 Del Skrevet 12. juni 2024 Må si jeg digget den ene kommentaren fra Linn Veronica tror jeg, om at «de må endre på ting slik dommerne liker det for å vinne» 👀 Hun sa vel ikke direkte akkurat de ordene, men meningen var klar. Og det er så absolutt sant. Plassbygget sofa, planter over alt, endre på noe man selv liker for å gladgjøre dommerne. Summerer opp det sommerhytta er 😅😂 Uansett de er en hammer videre, og enda en hammer deles ut i dag. Før det så kun er finalen igjen. Snart ferdig! 😄 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 12. juni 2024 #334 Del Skrevet 12. juni 2024 Spoiler At ballkast og saging/spikring av fire plankebiter skal avgjøre en gullhammer i finalen.. det blir for dumt 🙄 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 12. juni 2024 #335 Del Skrevet 12. juni 2024 Hanne67 skrev (17 timer siden): Det skulle vært sånn at de parene som ikke vinner hadde hatt førsterett på å kjøpe hytta de har bygd/innredet. De har jo lagt mye arbeid i de, så endel rimeligere enn markedspris kunne de ha fått de til. Uansett er det jo en stor premie i å få ei hytte for den som vinner. De har lagt inn mye arbeid ja, men dette er en konkurranse, og det er bare en vinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høstfjellet Skrevet 12. juni 2024 #336 Del Skrevet 12. juni 2024 (endret) Synes Linn Veronica og Reidar sin hytte var knallfin jeg 😊 Duse, deilige farger. Perfekt til en sommerhytta og som viser dems personlighet 😊 Endret 12. juni 2024 av Høstfjellet 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Me for life Skrevet 12. juni 2024 #337 Del Skrevet 12. juni 2024 Høstfjellet skrev (5 minutter siden): Synes Linn Veronica og Reidar sin hytte var knallfin jeg 😊 Duse, deilige farger. Perfekt til en sommerhytta og som viser dems personlighet 😊 Dus betyr mild, bløt eller dempet https://snl.no/dus LV og R sin hytte er da alt annet en dus, sikker på at du ikke blander deltagere? LV og R sin hytte er knall og skrikende. 10 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høstfjellet Skrevet 12. juni 2024 #338 Del Skrevet 12. juni 2024 Me for life skrev (6 minutter siden): Dus betyr mild, bløt eller dempet https://snl.no/dus LV og R sin hytte er da alt annet en dus, sikker på at du ikke blander deltagere? LV og R sin hytte er knall og skrikende. Nei, jeg synes faktisk ikke at fargene de har valgt er skrikende på noen måter. Ganske pastell, eneste jeg ikke likte var de blå underskapene på kjøkkenet. Ellers synes jeg det var et behagelig og "luftig" rom. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Me for life Skrevet 12. juni 2024 #339 Del Skrevet 12. juni 2024 Høstfjellet skrev (2 minutter siden): Nei, jeg synes faktisk ikke at fargene de har valgt er skrikende på noen måter. Ganske pastell, eneste jeg ikke likte var de blå underskapene på kjøkkenet. Ellers synes jeg det var et behagelig og "luftig" rom. De er langt unna pastell også. Pastell er avdempede farger i duse toner. Dette er pastell: 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet 12. juni 2024 #340 Del Skrevet 12. juni 2024 Jeg liker best stilen til Henrik og Helene, liker også godt kombien av japansk og skandinavisk som venninnen kjører, men de er så lite nøye og dårlig på finish at det dessverre går ut over helhetsinntrykket. Feks det spisebordet med de to platene som egentlig var et uhell men som kunne blitt et kult design - det ble ikke kult fordi de ikke sørget for å la de limte platene tørke under press som resulterte i store glipper med lim tytende ut og inn. For ikke å snakke om de dritstygge bordbeina?? Er så skuffende for det er jo til syvende og sist slurv, dårlig planlegging og venstrehåndsarbeid som gjør at det ikke blir bra resultat. Har ikke noe i mot et fargerikt hjem heller, men tror ikke jeg hadde gått for det på hytta personlig. Men synes det er gøy at Reidar og LV har valgt det, for en gangs skyld en sesong av sommerhytta hvor det er veldig tydelige stilforskjeller og ikke bare ulike utgaver av Ainas smak. Ekteparet har en maksimalistisk stil, og personlig blir jeg sliten av for mye ting rundt meg. Feks den kjøkkenøya som gjør at man nærmest sitter i stua og hviler hodet på benkeplata - det er sånne løsninger jeg ikke kan leve med. Vil heller ha foretrukket noe man kan skyve vekk og frem etter behov, men den hytta er jo så liten at hvor skulle man skøvet bort øya uten å blokkere noe? Da blir den kjøkkenøya et tydelig eksempel for meg på at de ikke hensyntar begrensningene i hytta, men heller «kjører på» med ting og tang som de på generelt grunnlag mener er et must. Skjønner at det er lite oppbevaring på det mini-kjøkkenet (og de slår meg som typene til å ha mye ting generelt som trenger oppbevaringsplass), men da vil jeg heller leve med mindre ting enn å måtte leve trangt. Helene og Henrik synes jeg burde vunnet gullhammeren for hemsen. De har jo den desidert mest funksjonelle, praktiske og peneste hemsen. Nei, jeg håper virkelig at de har en kjangs i finalen, og at de ikke bruker for mye tid på å la seg bli overveldet eller emosjonell. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå