Gå til innhold

Sommerhytta 2024 - TV2 - Ingen spoiling

Ctrl

Anbefalte innlegg

Jeg er litt mot strømmen, likte Reidar og Linn Veronica sin hytte! Men forståelig at det blir mye for mange. Helene og Henrik sin hytte er luftig, ren i farger, hytta dems er virkelig ei sommerhytte.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg falt av omtrent halvveis i denne sesongen, den engasjerte meg ikke, men da var jeg overbevist om at seieren ville gå til enten Stine og Jamina eller Linn Veronica og Reidar.  Åpenbart har sistnevnte malt seg bort og ekteparet overfylte hytta med møbler og "ting".

Man kan dog ikke slå denne dramaturgien, der det paret som på et tidspunkt nok var temmelig tett på å trekke seg (i det minste hun), vinner hytta.  

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at Lars valgte å gi hammeren til Helene og Henrik. Har inntrykk av at Linn og Reidar har vært best på håndverk hele veien, med Jamina og Stine hakk i hæl. Var det progresjonskortet som kom til overflaten igjen? Vi har vel sett det før. Og det blir feil når det handler om å være best. 

Aina stemte på Jamina og Stine. Litt rart å se Aina smelte så for en overfyllt hytte i skittengul med et kjøkken i marokkobrun og en stue i kryssfinèr på en staselig compact-living sommerhytte. Skjønner at Linn og Reidar ikke vant hammeren hennes, men synes Helene og Henrik var best på interiør, herav samhandling mellom farger og materialer. 

Espen stemte også på Jamina og Stine. Espen hadde kanskje det vanskeligste valget. Det var mye bra i hagene. Jeg synes Jamina og Stine hadde en rotete hage, og jeg fordrar ikke disse terrakottasteinene. Synes Linn og Reidar gjorde det mer gjennomført, samt at Helene og Henrik hadde et ganske ryddig og strøkent uteromåde. Men aller mest tenker jeg at Espen fint kunne gitt hammeren til Mina og Isabel. Alt var ikke topp, men de hadde lagt sin prakt og sjel i uteområdet. Med gjennomførte soner og mye og riktige plantevekster og farger, selv om det kanskje ble litt vell mye av det gode.
Alt i alt så tenker jeg at ett av parene forutenom Jamina og Stine burde fått gullhammeren til Espen.

Naboene stemte på Helene og Henrik, og avgjorde dermed. Skjønner absolutt det valget. Det blir som jeg skrev under Ainas stemme. Helene og Henrik hadde den luneste, luftigste og fineste kombinasjonen i sommerhytte-preg. 

Litt overrasket over at Linn og Reidar ikke fikk en eneste gullhammer i finalen. Men de har seg selv å takke. Hadde de ikke kjørt fullt sirkus og eksperimentert med farger som de ellers aldri brukte (som Linn sa midtveis at de ønsket å gjøre), men heller kjørt med lune eller duse farger, så tror jeg de hadde vunnet hele hytta. 

Helene og Henrik vinner. Jeg er egentlig godt fornøyd med det. Det er det beste utfallet. Likte ikke hytta til Jamina og Stine, likte ikke sirkuset til Linn og Reidar, og Mina og Isabel klarte aldri å hevde seg uansett. 

Så GRATULERER til Helene og Henrik! :D 

• Liker 9
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moongirl skrev (2 timer siden):

Eg fikk rett om det eg spådde!! At naboene skal avgjøre er så dårlig!!

Lars sin gullhammer var IKKE fortjent!!!

Dette er rigget!!🙄

Hvorfor er det rigget denne gangen? Hatt inntrykk av at Lars har skrytt av hvor nøye de er hver gang jeg. Ser bare kjapt gjennom så inntrykket kan være feil. 

Endret av Klink
  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen grunn til å gi Mina og Isabell kred for hagen, de vant tross alt to timer gartner og hagen fikk da en makeover de selv aldri ville ha klart på egen hånd. 

Å helt riktig at LV og R ikke fikk hammer i finalen, hadde glemt hvor grusomt badet deres var, men ble påminnet da hyttenaboene tok turen. 

Stina og Jamina fylte på med more is more mens H og H knekte koden med less is more. Og de torde å ha ha riktige farger på riktige vegger og tak. 

Kjedelig sesong, men blir nok til å følge med på fjellhytta :) 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk å ha en hytte med utsikt rett i hytten foran.....trist.....skal det spilles inn Fjellhytta altså..håper de ser fjell og har luft rundt seg og ikke rett i en husvegg...kan jo være hvor som helst da.

Kjenner dosen med Aina og Lars er nådd!! Blir de med der og?!🙄

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moongirl skrev (6 timer siden):

Tenk å ha en hytte med utsikt rett i hytten foran.....trist.....skal det spilles inn Fjellhytta altså..håper de ser fjell og har luft rundt seg og ikke rett i en husvegg...kan jo være hvor som helst da.

Kjenner dosen med Aina og Lars er nådd!! Blir de med der og?!🙄

Lars skal være med, men interiørekspert blir ei som heter Astrid Maria Sætren. Einar Nilsson fra Tid for hjem blir også med og så er det Simon Nitsche som er programleder. Sendes til høsten.

Mer info her: 

https://www.klikk.no/underholdning/slik-blir-fjellhytta-pa-tv-2-7343726

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så glad for at Helene og Henrik vant🥰🥰 De hadde fineste hytte, med rene fine farger og jeg ble avslappet av hytta deres. Velfortjent!👍

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammf skrev (6 timer siden):

Ingen grunn til å gi Mina og Isabell kred for hagen, de vant tross alt to timer gartner og hagen fikk da en makeover de selv aldri ville ha klart på egen hånd. 

Det var jo Stine og Jamina som fikk gullhammeren for den beste hagen.

Mener alle parene valgte en eller annen form for eksperthjelp som premie i konkurransene. Nå husker jeg ikke hvem som vant hva, men alle fikk ihvertfall en fordel av det.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til Helene og Henrik! Fortjent synes jeg! Personlig likte jeg hytta veldig godt selv om den var kanskje litt "beige" for en sommerhytte. Men lys og luftig og fin er den. Veldig pent uteområde også.

Ble litt overrasket over at Linn Veronika og Reidar ikke fikk Lars sin hammer men Henrik har fått til mye! De fargene ble litt mye selv om det er gøy at noen prøver seg med farger også.

Jeg syns Aina så ut som hun nesten ikke klarte skjule at hun ble skuffet over at Jamina og Stine ikke vant.... De er jo kjempeflinke, men for min del litt for mye av det gode og jeg er ikke så glad i de mørke jordtonene. 

Syns Mina og Isabell har en veldig fin hytte (bortsett fra soverommet), og hadde de vœrt bedre på finish hadde de nok fått flere gullhammere. Skapt mye glede har de i hvertfall!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanne67 skrev (1 time siden):

Lars skal være med, men interiørekspert blir ei som heter Astrid Maria Sætren. Einar Nilsson fra Tid for hjem blir også med og så er det Simon Nitsche som er programleder. Sendes til høsten.

Mer info her: 

https://www.klikk.no/underholdning/slik-blir-fjellhytta-pa-tv-2-7343726

Hun Astrid har vel vœrt med i noen Tid for hjem? Eller blander jeg med noen andre kanskje?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blått lag hadde da en hammer mer enn grønt lag før hyttenaboenes dom? Så altså hadde de like mange da grønt vant den. En smule urettferdig at grønt vinner da synes jeg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortjent seier. 🤗

Jeg synes fargene til HH var de peneste, men likte hemsen til venninnene. Jeg liker duse farger og en rolig atmosfære. HH hadde vel også best uteområde synes jeg, ikke like overfylt og rotete. Jeg liker stramme linjer.

Ekteparet hadde for overfylt hytte og de mørke jordfargene er ikke noe som treffer særlig bredt. Aina elsker det jo, det vet vi, men når nabohammeren teller mest kan man ikke peile seg inn på Aina sin smak. Å male kjøkkenet i gult og brunt som en råtten banan tror jeg ødela veldig for dem. Øya virker å være i veien for en god flyt og bidrar bare til det totalt overmøblerte inntrykket. Terakotta og steinheller var heller ingen god mix synes jeg, men nå hater jeg terakotta. Og så var det jo uendelige uteplasser med forskjellige uttrykk og forskjellig innramming, ble helt svimmel av det. Føler fortsatt at jeg ble snytt for en marokkansk-nordisk-fusionstil fra dette paret, det kunne truffet naboene også.

Pippi-hytta er den nest styggeste hytta jeg noen gang har sett gjennom Sommerhyttas sesonger, bare slått at hundehytta til sønn og danskefar for noen år siden. Fyttigrisen noe så jævelig. Skal man drukne i farger må det gjøres på riktig måte og det ble veldig feil her. Tøft med farger, men det går en grense. Og fargene må harmonere på et vis. Men jeg kan tydeligvis ikke så mye om farger når jeg synes at Koi fargestudio og ofte har ganske grelle sammensetninger.

Miss perfect skrev (1 minutt siden):

Blått lag hadde da en hammer mer enn grønt lag før hyttenaboenes dom? Så altså hadde de like mange da grønt vant den. En smule urettferdig at grønt vinner da synes jeg. 

Hyttenaboenes hammer teller mer enn dommernes hammer og tidligere hammere.

Det jeg synes er dumt er at deltakerne er i hytta når naboene skal inspisere, det er lett å la seg påvirke av hvem man liker best som personer. Men HH kom heldigvis godt ut av det, Helene var ikke like nevrotisk på slutten av sesongen som i starten, de kunne fort ha tapt på Helenes nevrotisisme dersom naboene skulle hilst på henne i starten av sesongen. 😅

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (4 minutter siden):

Fortjent seier. 🤗

Jeg synes fargene til HH var de peneste, men likte hemsen til venninnene. Jeg liker duse farger og en rolig atmosfære. HH hadde vel også best uteområde synes jeg, ikke like overfylt og rotete. Jeg liker stramme linjer.

Ekteparet hadde for overfylt hytte og de mørke jordfargene er ikke noe som treffer særlig bredt. Aina elsker det jo, det vet vi, men når nabohammeren teller mest kan man ikke peile seg inn på Aina sin smak. Å male kjøkkenet i gult og brunt som en råtten banan tror jeg ødela veldig for dem. Øya virker å være i veien for en god flyt og bidrar bare til det totalt overmøblerte inntrykket. Terakotta og steinheller var heller ingen god mix synes jeg, men nå hater jeg terakotta. Og så var det jo uendelige uteplasser med forskjellige uttrykk og forskjellig innramming, ble helt svimmel av det. Føler fortsatt at jeg ble snytt for en marokkansk-nordisk-fusionstil fra dette paret, det kunne truffet naboene også.

Pippi-hytta er den nest styggeste hytta jeg noen gang har sett gjennom Sommerhyttas sesonger, bare slått at hundehytta til sønn og danskefar for noen år siden. Fyttigrisen noe så jævelig. Skal man drukne i farger må det gjøres på riktig måte og det ble veldig feil her. Tøft med farger, men det går en grense. Og fargene må harmonere på et vis. Men jeg kan tydeligvis ikke så mye om farger når jeg synes at Koi fargestudio og ofte har ganske grelle sammensetninger.

Hyttenaboenes hammer teller mer enn dommernes hammer og tidligere hammere.

Det jeg synes er dumt er at deltakerne er i hytta når naboene skal inspisere, det er lett å la seg påvirke av hvem man liker best som personer. Men HH kom heldigvis godt ut av det, Helene var ikke like nevrotisk på slutten av sesongen som i starten, de kunne fort ha tapt på Helenes nevrotisisme dersom naboene skulle hilst på henne i starten av sesongen. 😅

Det er noe galt når naboenes hammer teller mer enn ekspertenes.. mener nå jeg da. Og som du sier, blir feil at deltakerne er der når de inspiserer hytta. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Miss perfect skrev (38 minutter siden):

De vet jo at naboene sin teller mer, 2 stemmer (?) Ingenting de har funnet opp i siste liten? Det er da ikke urettferdig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss perfect skrev (22 minutter siden):

Det er noe galt når naboenes hammer teller mer enn ekspertenes.. mener nå jeg da. Og som du sier, blir feil at deltakerne er der når de inspiserer hytta. 

Ja, naboenes hammer betydde jo dobbelt så mye, og var den som avgjorde. Om det hadde vært opptil dommerne så hadde jo Stina og Jamina vunnet. Synes det er rart at naboene skulle bestemme mest, for da er det jo bare å innynde seg hos de. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (4 minutter siden):

De vet jo at naboene sin teller mer, 2 stemmer (?) Ingenting de har funnet opp i siste liten? Det er da ikke urettferdig? 

Ok, jeg var faktisk ikke klar over at den tilsvarte 2 hammere. Beklager så meget. Fortsatt ikke enig i at stemmene fra naboene skal telle så mye. Da går det bare på kjemi/ trynefaktor og ikke så mye på selve hytta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanne67 skrev (5 minutter siden):

Ja, naboenes hammer betydde jo dobbelt så mye, og var den som avgjorde. Om det hadde vært opptil dommerne så hadde jo Stina og Jamina vunnet. Synes det er rart at naboene skulle bestemme mest, for da er det jo bare å innynde seg hos de. 

Enig i det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...