Gå til innhold

Sommerhytta 2024 - TV2 - Ingen spoiling

Ctrl

Anbefalte innlegg

10 hours ago, refill said:
  Reveal hidden contents

Ny uke, nye irritasjonsmoment 😂

At de skal presse mer inn i hagen gidd jeg ikke kommentere en gang. 

Standard kjøkken på alle, hvilket leder opp til at de nå maler det som ser ut som folierte fronter. Nå skal jeg ikke være negativ, men la meg være negativ 😂 Uten at de er pusset godt ned først så er det vel en viss fare for at det lett vi skalle av. 

Hyggelig å se Helene smilende og opplagt da. Håper det holder 😊

haha...fantastisk resonnement om denne ukes prosjekt, og jeg holder med 😅

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagens episode:

Spoiler

Ja, i dag står Sommerhytta faktisk på i bakgrunnen. 

Og jeg får helt fnatt av disse uteprosjektene. Tidligere Sommerhytta-sesonger har deltakerne i det minste hatt greit med tomteareal og fine gressplener rundt. I år har de hverken tomt eller gress! Det er en sti av et areal med kun usjarmerende pukkstein. Og dette skal de altså fylle til randen på samme måte som om at de hadde grei tomt med gress. Er jo et helt tussete opplegg. 

Ser oversiktsbilde over området at arealet rundt hyttene allerede er overfyllt, og det er enda 3 uker igjen. 

Og jeg skjønner ikke at deltakerne, herav Helene og Henrik, skal utbedre forrige ukes uteprosjekt i tillegg til denne ukes uteprosjekt OG at det er kjøkkenuke. At deltakerne jobber med tidligere ukers prosjekter har vi sett flere ganger, og det er jo helt merkelig tidsbruk. La det ligge til siste uke!

Kjøkkenuke altså. Kjøkkenet blir likt hos alle, og igjen står det på fargevalg og hvem som har satt ut bær eller ikke. 

Jeg savner Sommerhytta når deltakerne måtte bygge rommene fra stavene. Håper vi får se en ny slik sesong, gjerne med deltakere som er mer dreven på snekring, interiør og eksteriør. 

Dette er en komasesong med fokus på deltakerne og sosiale relasjoner, og det er så lite givende å se på.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vårluft i hagen", sa Stine - da de drodlet om hva som kunne være ute-oppdraget denne uka. 😂

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snipa skrev (2 timer siden):

"Vårluft i hagen", sa Stine - da de drodlet om hva som kunne være ute-oppdraget denne uka. 😂

Virket nesten som han blomsterfyren som jeg dessverre ikke husker navnet på nesten var litt oppgitt over at mer skulle inn i "hagen" også. 

Hvem vil egentlig ha så sinnsykt mye jobb på hytten? Jaja, kanskje kjekt med en liten kjøkkenhage og et bed om man bor i leilighet og er veldig hageinteressert. Personlig hadde jeg sådd blomstereng frø i alt etterpå om jeg hadde vunnet 😂 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske produksjonen kunne lage opp tegninger/illustrasjoner når parene beskriver sine prosjekt. Sånn som f.eks Bakemesterskapet.. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

refill skrev (11 timer siden):

Virket nesten som han blomsterfyren som jeg dessverre ikke husker navnet på nesten var litt oppgitt over at mer skulle inn i "hagen" også. 

Hvem vil egentlig ha så sinnsykt mye jobb på hytten? Jaja, kanskje kjekt med en liten kjøkkenhage og et bed om man bor i leilighet og er veldig hageinteressert. Personlig hadde jeg sådd blomstereng frø i alt etterpå om jeg hadde vunnet 😂 

Det er jo helt merkelig opplegg! Stusset da hagefyren anbefalte kaktus og sukkulenter inne ettersom man ikke er på hytta hele tiden og kan vanne. Men ute skal man ha en mini botanisk hage i små bed på grus. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene i gang med klagingen igjen. Til og med tålmodige Henrik måtte be henne være litt mindre negativ. Og hun mener at hun «tuller for å holde humøret oppe»? Nei, det er ikke tulling for å holde humøret oppe, det er som Henrik sier, negativ energi. Glad jeg ikke er Henrik, hun er en sånn som virkelig suger energi.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episode:

Spoiler

Helene er en berg-og-dalbane. I ene øyeblikket er det god stemning, men i neste er det kaos i hodet, mye følelser og lav energi, som hun selv sier. Samt endeløs syting og negativitet. Hun ser mørkt på det meste, skifter mye i humøret og trekker Henrik ned på veien. Synes det er ille nok å sitte og se på, og kan ikke tenke meg til hvor vanskelig det er for Henrik å stå i med mye å gjøre i tillegg. 

Altså jenta burde vært fritatt denne elendigheten og fått ro og hjelp. Det er jo synd i henne. For Henriks del også.

Henrik sier selv til henne at han jobber best alene... Det var ikke det han sa når han fikk besøk av kollegaen sin eller søstra til Helene, da var det heller at han satt pris på hjelp, tanker, energi og positivitet. Kanskje særlig fra kollegaen, som jeg la merke til at han hadde en god kjemi med. En kjemi som var [litt for] gjensidig, spør du meg. ;) 

Det er tungt å være vitne til Helene denne sesongen.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tufsetrollet skrev (8 timer siden):
  Skjul innhold

Verdens kjedeligste grytekluter vant konkurransen. 

Enig. Synes mina og Isabell sine var vel så fine. 

Spoiler

Jeg håper oppriktig at Helene får noe hjelp etter dette og hun får se seg selv på tv. Det er ikke normalt å få slike følelser fordi hun ikke er vant til å prestere som hun sier. 

Synes oppriktig synd på Henrik som nesten må jage henne bort og hun bare "NEI DU JOBBER IKKE BEDRE ALENE!" 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tanker om årets sesong.

Spoiler

Urk. Denne sesongen er så utrolig uinspirerende, synes jeg... Var nettopp inne på Lina fra sesong 6 sin Instagram. Hun har delt en del bilder fra deres hytte. Den var så fin og gjennomført og de fikk gjort UTROLIG mye hver uke. Denne sesongen er det så mye halvferdig arbeid. Blant annet mye umalte/ubeisede hyller, trapper, gelender og plattinger som gjør mye med helhetsinntrykket, synes jeg. Sånn har det ikke vært de andre årene, som jeg kan huske. I hvert fall ikke i like stor grad. I tillegg er det utrolig mye klaging (særlig fra Helene) og jeg skjønner ikke hvorfor produksjonen tar med så mye av det. Det må da finnes massevis av andre ting de heller kan vise. Det er jo ikke noe hyggelig å se på. 

Kjøkkenet til H&H ble nydelig, og jeg synes de fortjente å vinne denne uka. Likte for så vidt også kjøkkenet til Mina og Isabell (og Tony) og de er et friskt pust. Håper de får mer skjermtid andre steder, for jeg liker dem skikkelig godt. Jeg blir derimot ikke fortrolig med stilen til de to andre. Reidar og LV er jo så flinke, men gurimalla for en grusom stil de kjører. Skjønner ikke greia i det hele tatt. Kjøkkenet deres ser ut som et billig barnekjøkken fra IKEA. Jamina og Stines kjøkken var overfylt og rotete, og jeg skjønner ikke hvorfor de tenkte at en kjøkkenøy var en god idé i den bittelille hytta. Likte heller ikke fargevalget selv om jeg i grunnen er glad i jordfarger.

Det irriterer meg også at de fortsetter å kjøre på med de små hageprosjektene som tar tid og fokus vekk fra de store prosjektene og gjør disse dårligere. I år er hagene ekstra lite inspirerende også fordi det bare er grus og null og niks å jobbe med. Hvorfor kan de ikke heller ha to fulle uker med hage? Eller ha litt større hageprosjekter, som utebod eller uterom/utestue eller lignende. (Lina og de bygget en slags skjermet sofa ute blant annet og oppbevaringsplass til hageutstyr). Det er i hvert fall ubegripelig kjedelig å se dem bygge plantekasser uke etter uke. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

100% enig i ukens vinnere. Kjøkkenet deres er utrolig delikat, både i fargevalg og dekor. 

Som @Cookiesandcream sier så ødelegger det så mye når de skal presse inn mest mulig. Dette er "mikrohytter", det vil ikke være plass til storfamilien og store middager. Den øyen til Stine og Jamina vil nok bare være i veien. Jeg ville i alle fall satset på noe som hadde litt flere bruksområder og så litt finere ut (typ konsollbord/avlastningsbord). 

Veldig trist at Mina og Isabel ikke trakk det lengste strået. Det kunne vel egentlig like godt vært dem. Litt tabbe med det bordet kanskje. Personlig liker jeg ikke de organiske formene, men de er tro mot sin egen stil da. 

Tivolikjøkkenet - tja, you do you? 😅🤷‍♀️ I utgp kan jeg like spreke og annerledes fargevalg, men jeg er enig i den lekekjøkken sammenligningen. Blåfargen blir for "barnslig". 

Hva blir neste uke? Ferdigstille hems og anlegge dam i hagen med tilhørende allé? 😉 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

refill skrev (3 timer siden):
  Skjul innhold

100% enig i ukens vinnere. Kjøkkenet deres er utrolig delikat, både i fargevalg og dekor. 

Som @Cookiesandcream sier så ødelegger det så mye når de skal presse inn mest mulig. Dette er "mikrohytter", det vil ikke være plass til storfamilien og store middager. Den øyen til Stine og Jamina vil nok bare være i veien. Jeg ville i alle fall satset på noe som hadde litt flere bruksområder og så litt finere ut (typ konsollbord/avlastningsbord). 

Veldig trist at Mina og Isabel ikke trakk det lengste strået. Det kunne vel egentlig like godt vært dem. Litt tabbe med det bordet kanskje. Personlig liker jeg ikke de organiske formene, men de er tro mot sin egen stil da. 

Tivolikjøkkenet - tja, you do you? 😅🤷‍♀️ I utgp kan jeg like spreke og annerledes fargevalg, men jeg er enig i den lekekjøkken sammenligningen. Blåfargen blir for "barnslig". 

Hva blir neste uke? Ferdigstille hems og anlegge dam i hagen med tilhørende allé? 😉 

Spoiler

Jeg er også glad i utradisjonelle og spreke fargevalg. Det kan være skikkelig kult og fint med knæsje mot sobre farger. Jeg digger dette hjemmet for eksempel: https://www.minmote.no/interioer/minstilinterior/a/dn8onq/mininterioerstil-kine-vinje Mulig det er noe sånt de ønsker å gå for, men at det ikke sitter helt. Eventuelt at ting faller mer på plass når alt er ferdig. Det gjenstår å se. Synes uansett ikke det ble fint med blå skaper, brune knotter og hvitt øverst. Og skjønner ikke hvorfor to av parene gikk for sånne kjedelige vifter når de åpenbart kunne velge mye finere alternativer (som de to andre). Skal man lage smakfulle kjøkken, er det enkleste alltid å droppe overskap, i min mening. Skjønner at de vil ha mer oppbevaring, men det viktigste nå er vel å lage et kjøkken som dommerne faller for. :)

Og ja, blir vel en allé med en stor, selvstøpt statue av seg selv i enden. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookiesandcream skrev (20 minutter siden):
  Skjul innhold
Sitat

Jeg er også glad i utradisjonelle og spreke fargevalg. Det kan være skikkelig kult og fint med knæsje mot sobre farger. Jeg digger dette hjemmet for eksempel: https://www.minmote.no/interioer/minstilinterior/a/dn8onq/mininterioerstil-kine-vinje 

Veldig fint. Sånt jeg kunne ønske jeg hadde kunnskap og ryggrad nok til å få til selv. Jeg liker også huset til Julie og Camilla Lorentzen som også er en fargebombe. 

Sitat

Og ja, blir vel en allé med en stor, selvstøpt statue av seg selv i enden. ;)

*dronebilder av området zoomer inn på fire store blokker av granitt*

Cathrine: Velkommen til en ny uke på sommerhytta. Denne uken skal dere hogge ut en skulptur av dere selv som skal plasseres i hagen. Dere må også gjøre plass til åtte eiketrær som skal omkranse statuen. 

😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøkken uke:

Spoiler

Helt ærlig har jeg sett kanskje 40 min av ukas episoder tilsammen. Har vært mye overtid og lite tid til å se noe. Og selv med tid i dag, så fristet det ikke 😅 mister jo litt interessen når man blir såpass irritert over alt. Enda mer skal presses inn i «hagen».

Jeg er lite glad i farger ala oransje og brun. Selv om det ene kjøkkenet nok skulle være en slags lakserosa, likte jeg den ikke.

Mine to favoritt kjøkken denne uka var Mina og Isabell sitt grønne kjøkken og Reidar og Linn Veronika sitt blå, skulle nok ønske at hele kjøkkenfrontene var blå, for det var en nydelig blåfarge.

Helene og Henrik vinner. Ser ut som om spådommen min om at Mina og Isabell følger etter «tvillingene» kan bli sannhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
refill skrev (10 minutter siden):

Hahaha, jeg dauer! Det verste at det ikke er så langt unna virkeligheten 😂

Og enig! Imponert over de som får det til! Det krever en hel egen dedikasjon for farger, men blir jo SÅ stilig når det sitter.

(Skjedde noe rart med siteringen, menmen…)

Endret av Cookiesandcream
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episode,min rangering:

Spoiler

1. Helene og Henrik
Hvite vegger, ble bra. Lyserosa fronter, tja, det fungerer for spesielt interesserte, men ikke min stil.
Enkelt interiør. Fin sitteplass. Ble rent, romslig og og pent. 
Grei organisk kjøkkenhage.

Vinner gulhammeren, og det er greit siden det er så mye dårlig i dag.

2. Isabel og Mina/Tony
Hvite vegger, ble bra. Lysegulgrønne fronter, tja, det fungerer for spesielt interesserte, men ikke min stil.
Enkelt interiør. Grei sitteplass, men bordplata ble så som så.
OK kjøkkenhage, og greit område rundt med trapp.
Synes det ble totalt sett greit, en god nr 2.

3. Jamina og Stine.
Gule og mørkebrune vegger, ble grusomt! Ser gammeldags ut. Og så beige fronter oppi dette. Rommet henger ikke sammen i det hele tatt. Og det er så mye greier overalt, med en unødvendig plasstrengende kjøkkenøy midt oppi. 
Enorm kjøkkenhage, med disse stygge terrakottasteinene rundt. Ble for voldsomt.

Overhodet ikke et kjøkken jeg kunne tenkt meg, men blir bare nr 3 fordi det var et annet par som var enda dårligere.

4. Linn og Reidar.
Lyseblåe vegger, ble greit. Men knallblåe fronter ble absurd fælt. Så plutselig ei knallgul hylle oppi dette. Og med den grusomme selvlysende ferskenoransje farga i gangen som de attpåtil malte i kjøkkentaket, så ble det kræsj og krise samtidig. Sirkus Kungsvig. 
Greit interiør ellers, men et voldsomt bord.
Bra, liten kjøkkenhage. 
Aina i ekstase, og fullroser paret. Helt merkelig. Ting henger jo ikke i hopen i det hele tatt. Er jo så vekslende voldsomme og stressende farger. Lunt er det definitivt ikke, som hun er så opphengt i at det skal være.

Herregud for noen fargevalg det er i år. Både på den ene og den andre. Ingen farger på kjøkkenfronene falt i smak, og enkelte fargekombinasjoner blir helt krisedårlig. Synes også parene er veldig svake på å videreføre en bestemt stil. Om noe så er Jamina og Stine best på videreføring av stil, men det hjelper ikke når stilen var dårlig i utgangspunktet.
Ja, nei, hva skal man si... Akkurat nå så er det ingen som fortjener å vinne hytta.

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så lavt nivå i år. Jeg som flere av dere scroller meg igjennom. 
Det er totalt uinspirerende. Jeg har i de fleste år alltid funnet noen jeg virkelig håpet vant, som ga meg inspo og tips. I år er det ingen, absolutt ingen, som er i nærheten. Castingansvarlig burde byttes ut… 

Det eneste jeg fikk med meg fra uka som jeg likte var når Reidar sa at det ble litt tullete med enda mer hage/kjøkkenhage. Bare lage noe for å lage noe liksom. 
Det må jeg si meg 100% enig i. 

Men sesongen er gørr. 😅

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det noen gang vært 3 så stygge kjøkken i samme sesong? Denne gangen var det bare vinnerne som hadde et kjøkken jeg kunne oppholdt meg i lengre enn ett minutt uten å få hodepine. Venninnene sitt var vel også sånn halvveis rolig i uttrykket, men for enkelt og dårlig utført.

Et Lego-sirkuskjøkken og et rotten banankjøkken... hva er det der for noe!??!?? 🤣🤣🤣 Jeg trodde etter introen i starten av sesongen at Jamina og Stine skulle kjøre en norsk-marokkansk stil, men det ble jo bare en grusom ikke-stil. Og det blå Legosirkuset er faktisk så stygt at det er på nivå med dansken og sønnens kjøkken for noen sesonger siden. Dette er grusomme greier! Og hva er det Aina har røyket som skryter dette opp i skyene... 😅

Denne sesongen er det lite inspirasjon å hente. 🫣

Endret av Blåttvann
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...