Gå til innhold

Har ikke unge lengre klima angst?


Akryl

Anbefalte innlegg

Når det ikke var korona, ikke inflasjon, lave renter, billige flybilletter og foreldre hadde mer penger, så ville de unge at klima skal prioriteres.

De fikk angst og var redde for fremtiden. De var sure på voksne.

Nå har denne gruppen nesten forsvunnet. De har fått opplevd hvordan det er å kutte ned på aktiviteter som skader klima.

Jeg sier , morna kidsa!

Eller finnes det annen forklaring for mye mindre klima engasjement?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akryl skrev (1 minutt siden):

Når det ikke var korona, ikke inflasjon, lave renter, billige flybilletter og foreldre hadde mer penger, så ville de unge at klima skal prioriteres.

De fikk angst og var redde for fremtiden. De var sure på voksne.

Nå har denne gruppen nesten forsvunnet. De har fått opplevd hvordan det er å kutte ned på aktiviteter som skader klima.

Jeg sier , morna kidsa!

Eller finnes det annen forklaring for mye mindre klima engasjement?

De er lei

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stakk vel aldri så dypt? Var vel mer en image ting, enn oppriktig engasjert? Var mye hykleri, eller dobbelt moral blandet de unge når det gjaldt miljø. 

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er kanskje om det egentlig var så mye klimaangst og engasjement, eller om dette bildet i stor grad var skapt av aktivister og voksne som ønsket et slikt engasjement fra unge. 

  • Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madame Butterfly skrev (13 timer siden):

Det stakk vel aldri så dypt? Var vel mer en image ting, enn oppriktig engasjert? Var mye hykleri, eller dobbelt moral blandet de unge når det gjaldt miljø. 

Ja, tror nok du er inne på det rette her.

Jeg har nok ingen klimaangst men mer politikerangst med de mer eller mindre håpløse forsøk på klimatiltak som fremmes.  

Skal klimakampen vinnes så må det brukes store midler på forskning som forhåpntligvis kan gi svar på hvordan det kan produseres ren energi i store mengder.  Da ville man nok ha større muligheter for å få med store forurensingslandene som Kina, USA, India etc.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare avgiftsøkninger og skatteskjerpelse i klimaets navn uansett. Ingenting som vil påvirke klima i positiv retning uansett. 

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stina234 skrev (På 25.3.2024 den 9.41):

Ja, tror nok du er inne på det rette her.

Jeg har nok ingen klimaangst men mer politikerangst med de mer eller mindre håpløse forsøk på klimatiltak som fremmes.  

Skal klimakampen vinnes så må det brukes store midler på forskning som forhåpntligvis kan gi svar på hvordan det kan produseres ren energi i store mengder.  Da ville man nok ha større muligheter for å få med store forurensingslandene som Kina, USA, India etc.

Hvis man skal få slutt på forurensning så må man sette flyene på bakken og slutte med de store fabrikkene som er ute i verden. Vi så under pandemien at når flytrafikken stanset så ble luften renere iløpet av bare et par uker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, gunsteam said:

Hvis man skal få slutt på forurensning så må man sette flyene på bakken og slutte med de store fabrikkene som er ute i verden. Vi så under pandemien at når flytrafikken stanset så ble luften renere iløpet av bare et par uker. 

sette flyene på bakken ? Men hvordan skal man reise da ? Det er i menneske natur å indirekte forurense. Det er stor sett håpløs tror jeg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (14 timer siden):

sette flyene på bakken ? Men hvordan skal man reise da ? Det er i menneske natur å indirekte forurense. Det er stor sett håpløs tror jeg.

Det er helt sant det, og det sa jeg ikke noe om. Det er uansett bare de siste 100 årene at man har flydd rundt. Men det har sine konsekvenser med tanke på forurensningen. Og jeg er enig med deg angående våre reisevaner :). Samtidig har dette ødelagt mye for jorden vår. Og som jeg også sa, under pandemien begynte jorden vår å reparere seg selv når flyene sto på bakken i to måneder. Det sier ganske mye. Da hjelper det ikke å kjøpe klimakvoter når man flyr. Det er bare tull, eller ha et ledig sete på flyet. Flyet spyr ut like mye uansett. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på barneskole. Skjønner at de minste barna ikke forstår så mye av det. Men de største virker ikke å interessere seg for det i det hele tatt. De produserer ekstremt mye søppel. Må ha ny skrivebok og blyant hver dag fordi de ødelegger eller tuller bort alt de har. Har aldri hatt elever som har produsert like mye søppel som nå. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er i såfall kjempenyheter at de ikke har latt seg hjernevaske.

Voksne som tuter de i ørene med disse dommedagsprofetiene burde skamme seg.

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akryl skrev (På 24.3.2024 den 20.06):

Når det ikke var korona, ikke inflasjon, lave renter, billige flybilletter og foreldre hadde mer penger, så ville de unge at klima skal prioriteres.

De fikk angst og var redde for fremtiden. De var sure på voksne.

Nå har denne gruppen nesten forsvunnet. De har fått opplevd hvordan det er å kutte ned på aktiviteter som skader klima.

Jeg sier , morna kidsa!

Eller finnes det annen forklaring for mye mindre klima engasjement?

Kanskje de fikk en vekker når foreldrenes økonomi brått ble dårligere pga skyhøye drivstoffpriser og sinnsyke strømpriser?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (1 minutt siden):

Kanskje de fikk en vekker når foreldrenes økonomi brått ble dårligere pga skyhøye drivstoffpriser og sinnsyke strømpriser?

Det tror jeg også. Norge kan uansett ikke stoppe global oppvarming. Vi er 6 millioner av 8,5 milliarder mennesker. Vi kan fly/ kjøre mindre og spise mindre kjøtt. Bra at de unge er fornuftige å stemmer borgelig! Støre er jo vinglete og en skikkelig lystløgner. Både arbeiderklassen og de litt rikere har fått dårligere økonomi. Overklassen flytter til Sveits, og Vedum er så latterlig dårlig på økonomi. Det eneste Jonas og Trygve kan er å «følge utviklingen nøye». Fatter ikke at noen stemmer Ap/ Sp. Bønder og rasister. Ikke en gang avkriminalisering av narkotika stemte de for. Gleder med til valget i 2025, Støre er korrupt som faen

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maleficenta skrev (På 27.3.2024 den 16.54):

Kanskje de fikk en vekker når foreldrenes økonomi brått ble dårligere pga skyhøye drivstoffpriser og sinnsyke strømpriser?

Ja det kan virke sånn :). Det har sine konsekvenser å gjøre som MDG mener. Hvis man skal sørge for at Oslo skal få renere luft, så skulle man sørget for å få fjernet tiggerne og de narkomane uteliggerne vekk fra gatene der. De utgjør noe av det største problemet for luftproblemet i Oslo. Samme med flere av fabrikkene. I Oslo er det stor stank av urin og avføring fordi at folk tisser og bæsjer på asfalten. Hvorfor vil ikke MDG snakke om det og gjøre noe med det? Og hvorfor vil MDG istedet legge skylden for luftproblemet på bilene når bilene ikke har skylden for stanken i Oslo? Det er uansett ikke bare i Oslo at MDG sin politikk får alvorlige konsekvenser. Skulle like å se en el-bil kjøre fra Lakselv til Alta i 15 minus grader. Det er 17 mil en vei. 

Endret av gunsteam
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er opptatt av klima, andre bryr seg ikke. Som i alle generasjoner.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare når de har pressen tilstede...

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 hours ago, gunsteam said:

Det er helt sant det, og det sa jeg ikke noe om. Det er uansett bare de siste 100 årene at man har flydd rundt. Men det har sine konsekvenser med tanke på forurensningen. Og jeg er enig med deg angående våre reisevaner :). Samtidig har dette ødelagt mye for jorden vår. Og som jeg også sa, under pandemien begynte jorden vår å reparere seg selv når flyene sto på bakken i to måneder. Det sier ganske mye. Da hjelper det ikke å kjøpe klimakvoter når man flyr. Det er bare tull, eller ha et ledig sete på flyet. Flyet spyr ut like mye uansett. 

Sant :) men det er her at problemet ligger tror jeg. Mennesker som art prøver alltid å forbedre levekåret sitt, det er noe i menneske natur, at det er bra eller galt, vet jeg ikke men det går imot natur og dyr når mennesker bli for mange på jorda. Personlig, syns jeg vi er parasitter, samtidig det er ikke vår skyld...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som har skjedd er at denne gruppen har fått det så jævlig at de ikke klarer å tenke på annet enn seg selv. Det samme ser man i psykiatrien når foreldre med lidelser ikke lenger klarer å ta vare på barna sine. Det er altså et sykdomstegn 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg trur at den gjennomsnittlege amerikanaren ikkje vil punga ut med meir enn 10 dollar om månaden for å berga klimaet.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gunsteam skrev (På 27.3.2024 den 17.10):

Ja det kan virke sånn :). Det har sine konsekvenser å gjøre som MDG mener. Hvis man skal sørge for at Oslo skal få renere luft, så skulle man sørget for å få fjernet tiggerne og de narkomane uteliggerne vekk fra gatene der. De utgjør noe av det største problemet for luftproblemet i Oslo. Samme med flere av fabrikkene. I Oslo er stor stank av urin og avføring fordi at folk tisser og bæsjer på asfalten. Hvorfor vil ikke MDG snakke om det og gjøre noe med det? Og hvorfor vil MDG istedet legge skylden for luftproblemet på bilene når bilene ikke har skylden for stanken i Oslo? Det er uansett ikke bare i Oslo at MDG sin politikk får alvorlige konsekvenser. Skulle like å se en el-bil kjøre fra Lakselv til Alta i 15 minus grader. Det er 17 mil en vei. 

Lol, narkomane kjører ikke bil og fly like ofte som rike. Jævlig dårlig argument! Du er vel for å drepe syke mennesker. Skulle tro du var frptilhenger

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...