Gå til innhold

Hva er din største motivasjon til å slanke deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er din største motivasjon til å slanke deg? 

Anonymkode: fc41d...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis ikke blir jeg ikke godtatt av det motsatte kjønn. Menn liker ikke store kvinner. De liker tynne jenter, med former på riktig plass (aka rumpe, hofte og kanskje litt pupper)

Anonymkode: f5cda...ce9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er normalvektig, men må ned noen kilo (fremdeles innenfor normalvekt da!).

Årsaken er helse. Er kronisk syk og sykdommen gjør at jeg ikke bør bruke unødvendig energi på å bære rundt på flere kilo enn jeg må, fordi dette gjør meg dårligere.

Så kun helse, for å optimalisere egen helse innen de rammene jeg har. Dette innebærer i hovedsak optimalisere kostholdet mitt og få en sunnere kroppssammensetning (mer muskler, noe mindre fett), slik at jeg også kan bli sterkere og i bedre form.

Anonymkode: 5c4b1...25a

  • Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At ting skal bli lettere. Feks. lettere å gå tur, lettere å gå i trapper. Lettere å reise seg fra en dyp stol.

At det skal bli lettere å kjøpe klær i vanlige butikker.

At jeg kan slippe setebelteforlenger på flyet og at jeg får slått ut flybordet uten at magen er i veien.

At jeg kan sitte i en vanlig campingstol uten å sette meg fast mellom armlenene, eller at stoffet ryker.

At jeg skal føle meg mer vel med meg selv.

At jeg skal få bedre helse og et lengre liv.

At jeg skal få på meg gifteringen igjen etter 20 år uten at den har passet.

Mange gode grunner for meg, og jeg kunne ramset opp enda flere. Dessverre er ingen av grunnene motivasjon nok til å la være å spise når ulvehungeren kommer over meg, derfor trenger jeg medisinsk hjelp.

Anonymkode: 4cc96...751

  • Liker 4
  • Hjerte 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bli far i mai og ønsker en slankere torso for å være i stand til å ta godt vare på sønnen min.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bli deiligere og få bedre helse. 

Anonymkode: 100dc...e1c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å bli deiligere og få bedre helse. 

Anonymkode: 100dc...e1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt flere motivasjonen for reisen min. Aldri kalt det slanking jeg da. Men en livsstilsendring. 

1. Bli sunnere og få en bedre helse generelt. Være friskere, ha mindre vondt i ledd og leve lengst mulig for barna mine og meg selv. 

2.  Kunne bevege meg lettere og delta i leken med ungene med lyst og glede. 

3. Se bedre ut for meg selv og min mann. Ja og litt for andre selvsagt😅

4. Vise de rundt meg og meg selv, at jeg vil, kan og klarer å jobbe for en positiv endring i eget liv. 

5. Igjen oppleve matglede, trivsel og ro rundt mat og spisestuasjoner. 

6. Oppleve å få glede og styrke gjennom trening i hverdagen. Få mer energi og livsglede. 

Disse motivasjonspunktene har sammen med tiltak som endring av kosthold, hjemmetrening og fokus - fått meg ned fra 90 til 45 kg. Tallet et ikke lenger viktig. Jeg har sluttet å måle fremgang i gram og kilo, men i energi, glede og mestring. NÅ er det blitt kjekt opprettholde tiltakene som gjerne var tøffe å innføre i starten. 

Anonymkode: 06fea...932

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velvære, og det inkluderer både føle meg mer vel estetisk men også fysisk.

Anonymkode: 2bcf5...e20

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å føle meg fin i klær, føle meg sterkere og lettere, og for helsen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedmotivasjonen min er en livsstilsendring. Jeg ble litt daff og trivdes ikke med det, jeg vil være sunn, sterk og aktiv fordi det gjør alt i livet så mye bedre - og jeg var så mye lykkeligere da jeg levde sunt og tok vare på kroppen min. Jeg har også en milepæl for hele prosjektet og det er juni, når jeg skal gifte meg med min utkårede. Hvis alt går etter planen vil jeg være bare 2-3 kg unna det jeg anser som mitt ideal. 

Anonymkode: 7c5d1...682

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å beholde helsa og leve lenge, og å kunne være aktiv.

Jeg er for tung, og det gir unødig slitasje på leddene på sikt. Veier 100+, men kan fint sitte i vanlige stoler, finne klær i vanlige butikker (store størrelser da), og jeg går på tur og trener og er aktiv. Har gitt opp å tiltrekke meg menn, så det er ikke motivasjon, men hadde jo generelt vært fint å se bedre ut.

Men helse er pri 1!

Anonymkode: 98cd0...abe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig - at jeg skal møte svigermor til sommeren.

Vi møtes stort sett bare en gang i året og hun har verdens giftigste tunge, så jeg kan garantere at hvis jeg ikke går ned en god del i vekt før vi skal besøke henne, så blir det ALT besøket handler om.

"Oi så stor du har blitt da!" "Ja jeg hadde funnet frem noen klær jeg tenkte du kunne få, men de passer jo ikke nå som du har gått opp så mye..." "Jeg tenkte å lage en kake til i kveld, men jeg ser jo du ikke har godt av det... " og så videre i det uendelige. 

(Been there, done that.)

 

  • Hjerte 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pjokken skrev (17 timer siden):

Jeg skal bli far i mai og ønsker en slankere torso for å være i stand til å ta godt vare på sønnen min.

Jeg har tilsvarende motivasjon. Jeg skal bli bestemor for første gang og trenger mer energi for å kunne stille som barnevakt og orke å leke med den lille.

Anonymkode: 617c8...452

  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motivasjon for å holde meg slank og trene er først og fremst at jeg ikke vil ende som egen mor, som gikk ut av livet alt for tidlig, og mister halvparten av våre liv, og alt av barnebarnas liv. 

Samt å føle at livet er lett. Jeg har jo kjent hvordan kroppen er når jeg har vært syk, å bli sliten bare av å gå en trapp, og kjenne på at ting er et ork. Slik ønsker jeg ikke ha det hele tiden. 

Anonymkode: 36344...6a0

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg rett å slett ikke har økonomi til å kjøpe mer klær nå... 
 

Anonymkode: 1d422...193

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hva er din største motivasjon til å slanke deg? 

Anonymkode: fc41d...e46

Som kvinne så får du letter bedre menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hva er din største motivasjon til å slanke deg? 

Anonymkode: fc41d...e46

Kronisk sykdom. Jeg føler meg bedre når jeg ikke har en tung kropp.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg kjører motorsykkel og skal passe inn i dyre skinnklær hver vår. 

Fordi jeg liker å være slank, selv om det blir verre og verre å gå ned de 5 kg jeg legger på meg hver vinter. 

Fordi jeg også trener, liker å være "lett på tå" når jeg ser meg selv i speilet, tar knebøy og står på hendene. 

Anonymkode: 30122...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsa. Er normalvektig, men dårlig kondis og styrke i kjernemuskulaturen. Så tenker god struktur på trening vil stramme opp en småslapp kropp. Det vil gi mer energi og bedre helse på sikt. 

Anonymkode: ec628...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...