Gå til innhold

Syk forelder og påskefri


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har satt gutten vår på fri fra barnehagen nå i påskeuken. Planen var at han og jeg skulle være sammen, mens faren er på jobb. Nå har jeg blitt syk. Hva er det riktige å gjøre her? Tar min mann sykt barn eller burde vi ringe barnehagen og høre om de har plass til gutten vår?

Anonymkode: 26290...32d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du så syk da?

Anonymkode: 26167...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din mann tar sykt barn dag.. 

Anonymkode: 90b50...757

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er du så syk da?

Anonymkode: 26167...eeb

Ja

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Din mann tar sykt barn dag.. 

Anonymkode: 90b50...757

Takk for svar. Tror vi lander på å gjøre det.

Anonymkode: 26290...32d

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ringt barnehagen og hørt, de har jo åpent. Bare spør på en pen måte og si at du har full forståelse hvis de sier nei,men at du bare ville sjekke. Dersom de sier nei,må du enten bite tennene sammen og ta deg av barnet, eller så må far ta sykt barn/barnepasser-dag.

Anonymkode: cb9fe...b54

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sjekket med bhg, det kan jo hende de har kapasitet. Bare si at du forstår hvis det ikke går. 

Anonymkode: 2309b...c53

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo ikke vite allerede nå at du er så syk i morgen at du ikke klarer å ta deg av barnet? Jeg tror det går helt fint, noen ganger må man bare ta seg sammen litt. 

Anonymkode: 25a43...fcb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville sendt barnet i barnehagen. Mye kjekkere der enn hjemme med syk mor. Noen timers lek er jo bare positiv,og ferien er lang! Onsdag til tirsdag uka etter,nok tid sammen. Hadde jeg gjort,og gjorde hver påske vi ikke hadde planer også.

Anonymkode: 6e717...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du kan jo ikke vite allerede nå at du er så syk i morgen at du ikke klarer å ta deg av barnet? Jeg tror det går helt fint, noen ganger må man bare ta seg sammen litt. 

Anonymkode: 25a43...fcb

Jeg tenker det samme...hva om bhg ikke hadde vært åpen? Hva hadde du gjort da ts? At barnet får en dag fylt med lite aktivitet og en del skjerm går helt fint innimellom ✌️

Anonymkode: a0e5f...04f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du kan jo ikke vite allerede nå at du er så syk i morgen at du ikke klarer å ta deg av barnet? Jeg tror det går helt fint, noen ganger må man bare ta seg sammen litt. 

Anonymkode: 25a43...fcb

Jo, det kan jeg vite. 

 

Takk for svar alle sammen. Vi bestemte oss for at han tar sykt barn dager.

Anonymkode: 26290...32d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde spurt barnehagen  om de har plass. 

Anonymkode: 4f9eb...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jo, det kan jeg vite. 

 

Takk for svar alle sammen. Vi bestemte oss for at han tar sykt barn dager.

Anonymkode: 26290...32d

Er det rart sykefraværet i Norge er høyt sier jeg bare.. Arbeidsplassen til mannen din blir sikkert overlykkelige over dette midt i påsken med redusert bemanning fra før av. Får håpe dere ikke går tom for sykt barndager til høsten da. 

Anonymkode: 25a43...fcb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Er det rart sykefraværet i Norge er høyt sier jeg bare.. Arbeidsplassen til mannen din blir sikkert overlykkelige over dette midt i påsken med redusert bemanning fra før av. Får håpe dere ikke går tom for sykt barndager til høsten da. 

Anonymkode: 25a43...fcb

Enig! Her mener jeg det er misbruk av velferdsgodene! 

Anonymkode: e55b7...5c2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Er det rart sykefraværet i Norge er høyt sier jeg bare.. Arbeidsplassen til mannen din blir sikkert overlykkelige over dette midt i påsken med redusert bemanning fra før av. Får håpe dere ikke går tom for sykt barndager til høsten da. 

Anonymkode: 25a43...fcb

 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enig! Her mener jeg det er misbruk av velferdsgodene! 

Anonymkode: e55b7...5c2

Herlighet, skjerp dere! 

Ts 

Anonymkode: 26290...32d

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser dere bestemte dere for at far ble hjemme. 
jeg har vært i lignende situasjon, men det var høstferie(jeg er lærer) og mannen var på jobbreise. Jeg ringte barnehagen og spurte pent om det var mulig å sende barna i barnehagen likevel. Det var det heldigvis(flere hadde gitt barna fri selv om de egentlig var ført opp til å komme) så jeg fikk sove på dagen og hente meg inn for å ta meg av barna på ettermiddag og natt. 

Anonymkode: 2a7d4...29b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig! Her mener jeg det er misbruk av velferdsgodene! 

Anonymkode: e55b7...5c2

I all verden.. Hva om mor er innlagt på sykehus f.eks? Vivet jo ingenting om hvordan syk TS her er.

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For meg ville det vært helt åpenbart å først høre om det er kapasitet i barnehagen til at barnet kommer likevel, og at sykt barn-dag på den andre forelderen blir plan b.

Anonymkode: 19171...a26

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dishwalla skrev (7 minutter siden):

I all verden.. Hva om mor er innlagt på sykehus f.eks? Vivet jo ingenting om hvordan syk TS her er.

Misbruket består i å ikke sjekke med barnehagen først om de har kapasitet til ts sitt barn.

Anonymkode: 19171...a26

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Misbruket består i å ikke sjekke med barnehagen først om de har kapasitet til ts sitt barn.

Anonymkode: 19171...a26

Nei da bruker du begrepet feil. De har tatt fri , ergo er barnepasser syk og helt riktig å ta sb dag for far

Anonymkode: 7ebf7...4c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Du kan jo ikke vite allerede nå at du er så syk i morgen at du ikke klarer å ta deg av barnet? Jeg tror det går helt fint, noen ganger må man bare ta seg sammen litt. 

Anonymkode: 25a43...fcb

Ville du sagt det samme til en far? Sånn når du kjenner oppriktig etter? 

Anonymkode: a27a5...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...