Gå til innhold

Kraftig blødning ved eggløsning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heihei
I 2.5 år har jeg brukt hormonspiral, tok den ut pga blødninger over lang periode etter 2-2.5 år uten noen blødninger. Gikk noen uker uten før jeg begynte på p-plaster, jeg gikk 3 uker på p-plaster, tok av plasteret på en onsdag, fikk blødning på en lørdag, noen dager, så noen dager uten blødning, så en liten blødning igjen, igår, ganske nøyaktig 4 uker etter forrige blødning har jeg fått ny blødning. Har da gått 4-5 uker uten prevensjon, tror ikke jeg har hatt eggløsning, blodprøver viste folikkelfase for ca 1 uke siden, med forhøyet østrogen.

idag tok jeg en test med morgen urin med clearblue monitor og den slo ut som maksimal, har idag blødning og smerter i livmoren. 
 

noen med lignende erfaring? Har ikke hatt eggløsning på 4 år grunnet graviditet og prevensjon 

Anonymkode: c21a5...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke normalt med kraftig blødning grunnet eggløsning. Men kan være hormon ubalanse. Snakk med helsepersonell. 

Anonymkode: 03fa1...8c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ikke normalt med kraftig blødning grunnet eggløsning. Men kan være hormon ubalanse. Snakk med helsepersonell. 

Anonymkode: 03fa1...8c2

At det ikke er normalt skjønner jeg, men er vel ikke helt normalt å slå ut maksimal på en eggløsningstest uten å ha eggløsning heller. 

Anonymkode: c21a5...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være en kraftig eggløsning 

Anonymkode: c21a5...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

At det ikke er normalt skjønner jeg, men er vel ikke helt normalt å slå ut maksimal på en eggløsningstest uten å ha eggløsning heller. 

Anonymkode: c21a5...6e4

Husk at positive test betyr bare at du kan få eggløsning.. ikke at der vil skje. Er nok mer ubalanse i hormoner 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (1 time siden):

Husk at positive test betyr bare at du kan få eggløsning.. ikke at der vil skje. Er nok mer ubalanse i hormoner 

Men hvorfor blør jeg så kraftig og har så heftig smerter? 
hvis det ikke er mensen, ikke eggløsning? 
 

nylig vært hos gynekolog så ingen cyster, alt er fint. 

Anonymkode: c21a5...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

At det ikke er normalt skjønner jeg, men er vel ikke helt normalt å slå ut maksimal på en eggløsningstest uten å ha eggløsning heller. 

Anonymkode: c21a5...6e4

Jo det er absolutt vanlig. Ingen eggløsningstester kan vise om eggløsning skjer eller ikke.. De viser KUN at man har en hormonstigning. 

Noen får aldri utslag på tester, men har EL hver mnd. Andre får utslag på EL tester, men el skjer ikke. 

EL tester er KUN indikator på at el KAN skje, ikke at den skjer eller har skjedd. 

Bruk gjerne litt tid på å lese i tråder her inne så ser du fort at det er veldig vanlig og noe mange opplever. 

Anonymkode: 03fa1...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hvorfor blør jeg så kraftig og har så heftig smerter? 
hvis det ikke er mensen, ikke eggløsning? 
 

nylig vært hos gynekolog så ingen cyster, alt er fint. 

Anonymkode: c21a5...6e4

Det er nok mensen... noen kan faktisk få positive eggløsning tester for mens 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kan jo være en kraftig eggløsning 

Anonymkode: c21a5...6e4

Kraftig eggløsning?   Enten så slipper et egg, eller ikke.. Man får ikke kraftig blødning av EL - normalt sett. Så gjør du det, bør du kontakte gyn. Eggløsning er eggløsning. Den er ikke svak eller kraftig. Den skjer eller ikke skjer.. 

Anonymkode: 03fa1...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (27 minutter siden):

Det er nok mensen... noen kan faktisk få positive eggløsning tester for mens 

Men det må jo ha skjedd en eggløsning for at mensen skal komme, og for en uke siden viste blodprøvene at jeg var i folikkelfase. 

Anonymkode: c21a5...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men det må jo ha skjedd en eggløsning for at mensen skal komme, og for en uke siden viste blodprøvene at jeg var i folikkelfase. 

Anonymkode: c21a5...6e4

Kan jo være at kroppen din og hormon går i fasen der den egentlig skulle få eggløsning, men så kom mensen istedenfor. Du kan få mens uten eggløsning, eller kansje du hadde kort lute fase 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...