Gå til innhold

Når handler dere til røde dager i påsken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var på to ulike rama igår, nesten tomt for lam. 
ingen av de ansatte kunne bekrefte om det kom påfyll neste uke.. 
 

hadde egentlig tenkt å handle til påske da, men ville ikke ta sjansen på at det var tomt. Har egentlig ikke plass i kjøleskapet til alt 🙈

samme med snop, står at butikker får leveranse hver dag. Men er jo utsolgt for påske snop pga priskrig. Får dem inn neste uke?  
jeg endte med å kjøpe sjokolade plater til 24kr som var vanlig tilbud på Rema, var det enste rimelige igjen. Nesten tomt for noen der også..


 

Anonymkode: 1655d...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tar det når det passer eller rettere sagt føler for det. Har ikke noen spesielle ting jeg må ha til påske som lammelår. Tror ikke det hadde betydd noe heller.. enten har de det jeg vil ha, eller ikke. Mulig går jeg innom en eller flere butikker, men er sjelden noen krise om noe mangler.

Jeg synes det produseres altfor mye av mange ting, bare fordi alle skal ha alt tilgjengelig i alle butikker. Er ikke rart det er mye som kastes. Folk flest burde tåle at det går tomt for diverse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde jeg tidligere denne uka. 

Anonymkode: 89ff7...4a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det tur til Nordbysenteret på tirsdag. Får handlet alt jeg trenger da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, svartkatt said:

Tar det når det passer eller rettere sagt føler for det. Har ikke noen spesielle ting jeg må ha til påske som lammelår. Tror ikke det hadde betydd noe heller.. enten har de det jeg vil ha, eller ikke. Mulig går jeg innom en eller flere butikker, men er sjelden noen krise om noe mangler.

Jeg synes det produseres altfor mye av mange ting, bare fordi alle skal ha alt tilgjengelig i alle butikker. Er ikke rart det er mye som kastes. Folk flest burde tåle at det går tomt for diverse.

Er enig i det du skriver. 
jeg er glad i lam og det er nå butikker har mest utvalg. For meg blir det ikke jul uten pinnekjøtt eks. 
 

jeg bare forstår ikke hvordan folk har plass til alt, hvis de handler til påsken allerede nå 😅 hvertfall når de er flere i familien med vanlig kjøleskap.. 

Anonymkode: 1655d...8cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er enig i det du skriver. 
jeg er glad i lam og det er nå butikker har mest utvalg. For meg blir det ikke jul uten pinnekjøtt eks. 
 

jeg bare forstår ikke hvordan folk har plass til alt, hvis de handler til påsken allerede nå 😅 hvertfall når de er flere i familien med vanlig kjøleskap.. 

Anonymkode: 1655d...8cd

Har 3 kjøleskap og 4 frysere, så her handler jeg i god tid. Gidder da ikke stresse rundt siste uka når folk er gale. 

Anonymkode: 5800e...fbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er enig i det du skriver. 
jeg er glad i lam og det er nå butikker har mest utvalg. For meg blir det ikke jul uten pinnekjøtt eks. 
 

jeg bare forstår ikke hvordan folk har plass til alt, hvis de handler til påsken allerede nå 😅 hvertfall når de er flere i familien med vanlig kjøleskap.. 

Anonymkode: 1655d...8cd

Det er sikkert flere som har to kjøleskap eller kjølerom og to frysere? Ikke at jeg vet helt hvordan det har blitt sånn.. kan vel være flere mulige grunner. Eller hvorfor. Mange mulige grunner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forkant av påsken naturlig nok, klart at jeg ikke vil ødelegge fine fridager med noe så meningsløst som handleturer.

Personlig tar jeg påskehandelen i arbeidstiden, planen er å handle stort mens jeg er på jobb onsdag, så slipper jeg å bruke fritiden min på å stabbe rundt i matbutikker for å kjøpe inn det jeg trenger til påsken.

Klart man bør etterstrebe å gjøre ting på en logisk og mest mulig hensiktsmessig måte, så får man nyte fritiden med bedre aktiviteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke at folk kjøper på lam. Smaker jo høgg. Betyr vel at det blir rikelig med biff til oss som ikke liker smak av fjøsinnredning😄

Anonymkode: 9910d...576

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor på et vintersportsted hvor det er helt kaos i påsken. Så handlet inn torsdag som var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en kjempelevering fra Meny i dag med alt jeg trenger.

Anonymkode: 902e8...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke handle på Rema. Regner med at det ikke er tomt i hyllene på Meny og Spar. Man kan også handle før siste dagen før påskeferien...

Anonymkode: a4d94...1eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser at mange varer har gått opp i pris igjen. Så mulig folk roer ned litt i neste uke. Men jeg har handla litt. Benytter sjansen på å tømme fryseren litt i påska. Men jeg har to kjøleskap. Er vokst opp med det. Men det ene er ikke fylt. Mye drikke som står i det. Men jeg hamstrer ikke. Har aldri gjort. For da må jeg kaste etter på. Men har kjøpt litt mere god pålegg. For vi er veldig kjedelig i matveien når vi er i full jobb alle sammen. Da skal det mette lenge. Men i påska så skal vi kose oss litt mere. 

Anonymkode: 91e34...40d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får levering fra Oda på tirsdag. Handler lite typiske «påskevarer». Jeg vet av erfaring stort sett hva de kjører på billigsalg før jul og påske, og hvis det er noe av det jeg trenger, er det innkjøpt på forhånd, før folk tømmer hyllene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I omganger, av ulike grunner.

Kjøtt og klippfisk handlet vi inn i dag, siden det var Bondens marked. Lammekjøttet var frossent, så det ble lagt i fryseren til første påskedag - det er jo ikke lammesesong til påske, så strengt tatt ingen grunn til å handle det nå om man har i fryseren fra i høst, men vi var tomme denne påsken. Egg og meierivarer ble også handlet i går og i dag, siden de holder i kjøleskapet, og butikkene er i ferd med å bli tomme for egg.

Sjokolade/marsipanegg fra Summerbird handlet vi før en uke siden, da det holder lenge, og det kunne tenkes å bli tomt også for disse eggene i butikken nærmere påske. 

:kaklehone:

Grønnsaker som holder seg godt har vi handlet i dag, de som har kortere holdbarhet handles på tirsdag eller onsdag sammen med fersk kveite (som vakuumeres) og et par myke oster. Og avskårne påskeliljer og tulipaner!

Anonymkode: 2d1c7...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Handlet tørrvarer og andre varer med lang holdbarhet forrige uke. Det samme med frossenvarer. Handlet frukt, grønt, grønnsaker, meieriprodukter mm på torsdag. Det meste var da klart da vi dro på hytta i går ettermiddag.  Vi må vel en tur på butikken tirsdag/onsdag, og kanskje påskeaften. 

Mye oppbevares i matskap, det som må i kjøleskap står der. Andre varer som oppbevares kjølig puttes i kjelleren.

Anonymkode: 3a7f8...b7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stengt torsdag og fredag, så mandagen.....hva er problemet? Er jo åpent lørdagen!

Er så gøy å se på folk handler om gærne bare pga 2 dager stengt 😅

Godteri klarer du deg fint uten :) 

Anonymkode: 89439...8f9

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Stengt torsdag og fredag, så mandagen.....hva er problemet? Er jo åpent lørdagen!

Er så gøy å se på folk handler om gærne bare pga 2 dager stengt 😅

Godteri klarer du deg fint uten :) 

Anonymkode: 89439...8f9

På lørdag er spesialbutikker tomme for friske grønnsaker, og man får ikke fersk fisk. Mange butikker får heller ikke påfyll av nye varer mandag og tirsdag i påskeuken. 

Når man skal lage ting av feks klippfisk (som mange gjør i påsken) må den legges i vann i god tid. Skal man marinere kjøtt må det også planlegges i og forberedes i god ting. Mange har middagsgjester i påsken, og vil ha alt klart på forhånd, for å kunne begynne å lage klar feks dessert dagen før, og vite at man får råvarene man trenger i mengdene man trenger.

Å være systematisk og forberedt er ikke å handle som gale - snarere tvert i mot. ;) Det handler vel mer om hva slags påskefeiring man planlegger og ønsker seg. Noen vil ha en improvisert påske med take away foran serier på TV, noen vil ha en påske med planlagte menyer og viner sammen med familie og venner.

Anonymkode: 2d1c7...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler inn til påsken på mandag. Vi skal mest sannsynlig reise på familiehytten torsdag/fredag og da trenger ikke jeg å handle inn mye. Men jeg kommer til å kjøpe inn litt ekstra av melk, brød, pålegg osv siden butikken er stengt 2.påskedag. Blir vi dermed tom for noe, så er det en butikk et steinkast unna som er åpen hele påsken, så det er ikke krise. Snop til påskeeggene skal jeg også kjøpe på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...