NiceOrNothing Skrevet 21. mars 2024 #21 Skrevet 21. mars 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Flere som ikke bare gleder seg til påskeferien her? Skal bli godt med fri, men samtidig er det en liten utfordring å skulle være rundt storfamilien (på begge sider) gjennom hele ferien. Min mor er kronisk humørsyk og blir fornærmet om ikke alle til enhver tid behandler henne som en dronning. Forventer å være i sentrum av begivenhetene til enhver tid, og nåde den som ikke skryter av maten hun lager eller ikke lytter til de eviglange historiene fra hennes barndom. Hos svigers arrangeres det fellesmåltider, felles skiturer, felles brettspill og felles samtaler gjennom hele døgnet. Ja, man kan melde seg ut, men blir da altså «den rare» som ikke er sammen med de andre. Og man kan også ignorere min mor, men tro meg: Det skaper en stemning ingen ønsker, så alle bare tilpasser seg og får ut frustrasjonen etter ferien, mens man lover seg selv at dette er siste gang man orker å ha en sånn ferie….Men så kommer neste høytid, og det blir på samme måte. Nesten så man gleder seg til hverdagen igjen allerede før ferien har begynt. Anonymkode: f8a1c...36b Må du være sammen med storfamilien 24/7 ? Hvorfor ikke dele opp litt , par dager i slengen med familie er jo rikelig . Så ha litt alenetid & vennetid i tillegg. Du må bli sjef i eget liv🫶
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #22 Skrevet 21. mars 2024 Jeg gruer meg til å dra på hytta til svigers fordi svigerfar forventer at toåringen vår skal opptre som en voksen✨ f. eks vente til alle er ferdige med å spise, som kan ta opptil en time fordi de spiser sakte, toåringen blir utålmodig etter 25 minutter og det blir aaaalltid dårlig stemning🫠 Anonymkode: 6e290...1a3
Amossa Skrevet 21. mars 2024 #23 Skrevet 21. mars 2024 Forstår jeg deg rett skal du og mannen din (kanskje også barn?) på påskeferie til deres foreldre. Regner med at dere ikke treffes så ofte ellers, og da gleder sikkert foreldrene deres seg veldig. De har sikkert lagt planer for lengst, både om hva dere skal serveres og hva dere skal gjøre. For meg høres det ut til at alle forsøker å gjøre det hyggelig for dere. Du skriver at moren din er humørsyk, blir lett fornærmet, venter å være i sentrum og forventer skryt for maten hun lager. Hva vet du egentlig om moren din? Er det så stort offer å lytte på henne, si noe pent om alt hun har laget til, skryte av maten? Ut fra det du skriver høres det ut som moren din trenger bekreftelse på at hun betyr noe. Men du overser henne bare... Ellers synes jeg summen av alle gjøremålene i "storfamilien" høres vel hektisk ut. Å takke nei til noe, kan jeg aldri tenke meg at noen vil reagere på. Du får si det som det er, så tenker jeg svigerforeldrene forstår. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #24 Skrevet 22. mars 2024 Huff. På tide å lage nye tradisjoner som gir glede? ❤️ Anonymkode: af7a6...964
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #25 Skrevet 22. mars 2024 Jeg gleder meg. Rolig bypåske på meg og mannen. Skal pusle litt i hagen, har en restaurantbookig, og en god del serier å ta igjen. Vi sluttet å ofre oss for storfamilien for noen år siden. Vi ble spist opp av det samme som du beskriver, alle andres krav. Gruet oss til høytidene, var slitne da vi kom tilbake. Nå praktiserer vi "maks tre netter", men ikke hver ferie. Anonymkode: d048a...214
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #26 Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg gruer meg til å dra på hytta til svigers fordi svigerfar forventer at toåringen vår skal opptre som en voksen✨ f. eks vente til alle er ferdige med å spise, som kan ta opptil en time fordi de spiser sakte, toåringen blir utålmodig etter 25 minutter og det blir aaaalltid dårlig stemning🫠 Anonymkode: 6e290...1a3 Da hadde mannen min satt ned foten solid, og fortalt faren hvordan det blir om dere skal være med. Anonymkode: d048a...214
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #27 Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Da hadde mannen min satt ned foten solid, og fortalt faren hvordan det blir om dere skal være med. Anonymkode: d048a...214 Samme her. Hans far, hans jobb å si ifra. Anonymkode: c2531...71c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå