AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #21 Del Skrevet 22. mars 2024 Jeg var midt i 20 årene når jeg virkelig begynte å bruke internett. Før det var det mest å sjekke e-post og litt chatting. Jeg leste mye bøker og blader. Abonnerte på Det Nye. Spilte endel Sims også. Så på Tv og serier på DVD. Hadde hele Friends serien på DVD feks. I tenårene tegnet jeg mye og hørte på musikk. Husker at jeg kunne ligge på senga og bare lytte til musikk lenge av gangen. Nå bruker jeg altfor mye tid på internett, det meste er helt meningsløst. Anonymkode: c1257...61b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #22 Del Skrevet 22. mars 2024 Ringepigg, kaste egg på hus, herpe ting i skolegården etter stengetid. Generelt gode gamle "guttestreker". Ikke alt var bedre før. Anonymkode: b092d...c25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #23 Del Skrevet 22. mars 2024 Var vel 15-16 år når Internett kom til Norge så rakk å få unna litt av tenårene før det kom. Glad jeg ikke vokser opp i dag hvor alt havner på nett iallfall 😅 Men interessene før Internett var ca det samme som etter. Amiga, commodore 64, D&D, Nintendo, brettspill - men også friluftsliv, jakt og fiske sammen med pappa. Var mye på hytta med familien. Eller på sjøen hvor det ble mye vannski, wakeboard osv. Jeg og bestevennene mine pleide å gå på epleslang og så legge oss på hemsen i garasjen til han ene og spiste epler og leste fantomet o.l. Var også aktiv på ungdomsklubben hvor jeg drev litt som dj, arrangerte temakvelder osv Interessene mine er mye av det samme i dag egentlig. Begynte med mmorpg i -96 så Internett har vel egentlig bare gjort at istedenfor å sitte rundt et bord eller fysisk sammen for å spille, så endte vi opp med å sitte i hvert vårt hjem for å spille, men spilte jo fortsatt sammen, bare at man fikk mange online venner fra andre land også Anonymkode: fb340...653 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #24 Del Skrevet 22. mars 2024 Spilte sims! Anonymkode: 436d2...816 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #25 Del Skrevet 22. mars 2024 Lytte musikk, masse lesing, data, sosialisering, bygge hytter og lignende. Anonymkode: 53831...6af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 22. mars 2024 #26 Del Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Spilte sims! Anonymkode: 436d2...816 Sims ble vel sluppet etter at Internett hadde kommet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #27 Del Skrevet 22. mars 2024 Wenda skrev (1 minutt siden): Sims ble vel sluppet etter at Internett hadde kommet? Sims kom i 2000. Vi hadde internett i 1998 hvertfall, men mulig andre var sent ute her. Anonymkode: b092d...c25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 22. mars 2024 #28 Del Skrevet 22. mars 2024 Bøker, tv/film, musikk og gaming samme som nå egentlig bare at alt er lettere nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 22. mars 2024 #29 Del Skrevet 22. mars 2024 Leste bøker, så mye på film (vhs og senere dvd'er), tegnet, trente kampsport, broderte osv. Gjorde en del håndarbeid. Spilte The Sims uten internett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 22. mars 2024 #30 Del Skrevet 22. mars 2024 Lurer på hva som hadde skjedd med oss sosialt om vi hadde mistet internett i 1 måned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #31 Del Skrevet 22. mars 2024 Jeg leste de store norske klassiske forfatteres samlede verker fra trettenårs alderen, i tillegg til virkelig å lytte til nøye utvalgte LPer, helst med tekst på omslaget. Siden internettets inntog har jeg fylt hjernen min med søppel, men fyttirakkern så mye tid jeg har spart på innhenting av info. Anonymkode: e7b16...dff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 22. mars 2024 #32 Del Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Sims kom i 2000. Vi hadde internett i 1998 hvertfall, men mulig andre var sent ute her. Anonymkode: b092d...c25 Ah ja det var det jeg trodde. Innbilte meg at Sims kom ganske «sent» ifht Internett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #33 Del Skrevet 22. mars 2024 Djungelvrål skrev (6 minutter siden): Lurer på hva som hadde skjedd med oss sosialt om vi hadde mistet internett i 1 måned. I mitt tilfelle hadde det ikke vært så mye forskjell egentlig. Joda, jeg bruker nettet mye i dag, men har ingen problemer med å klare meg uten heller. Hadde blitt mindre memes og GIFs vis messenger med kompisene. Gamer mye, men har massevis av spill jeg kan spille offline også. I verste fall hadde jeg pakket sekken og dratt på hytta. Et sted jeg kan fint være 1-2 uker til vanlig uten Internett Anonymkode: fb340...653 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 22. mars 2024 #34 Del Skrevet 22. mars 2024 Wenda skrev (12 minutter siden): Sims ble vel sluppet etter at Internett hadde kommet? Internett kom jo til til forskjellelige husholdninger individuellt. Internett kom til verden i 1969. Tviler på at hele verden hade Internett da. Internett kom til Norge i 1973. Likevel var Internett helt ukjent for meg personlig før jeg var 12-13,( 97-98), og selv da var det jo ikke på langt nær slik vi ser Internett den dag i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 22. mars 2024 #35 Del Skrevet 22. mars 2024 skreppamedleppa skrev (1 minutt siden): Internett kom jo til til forskjellelige husholdninger individuellt. Internett kom til verden i 1969. Tviler på at hele verden hade Internett da. Internett kom til Norge i 1973. Likevel var Internett helt ukjent for meg personlig før jeg var 12-13,( 97-98), og selv da var det jo ikke på langt nær slik vi ser Internett den dag i dag Internett var ganske vanlig blant de fleste jeg kjente allerede i ca 1995. Chattet med folk på irc og spilte spill Om man var veldig ung på den tiden så skjønner jeg kanskje det da var litt ukjent da. Jeg er såpass gammel at jeg brukte pc selv på den tiden det ikke var så vanlig å bruke den optiske datamusa 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 22. mars 2024 #36 Del Skrevet 22. mars 2024 Djungelvrål skrev (11 minutter siden): Lurer på hva som hadde skjedd med oss sosialt om vi hadde mistet internett i 1 måned. Jeg ser automatisk for meg bankbussen som kjørte rundt på bygden min på 80-90 tallet. Betale regninger en gang i uken typ opplegg, om en ikke måtte bruke halve dagen på å kjøre rundt til en bank for å betale noe. 40 minutter kjøretur til nærmeste (og eneste bank på flere mils omkrets) nei takk... Jobben min hade blitt mer tungvint. Mye mer papirarbeid, mye mer feil, slurv, kommunikasjon hadde blitt mer tungvint. Tenk i korona tider med bare satellitt tv😶 ingen form for kommunikasjon med noen bare satellitt tv for å få med seg nyheten. Hvor en ensom noen følte seg da så må en jo ha følt det 20 ganger mer uten internett, some, messenger osv.. Livsviktige møter ble holdt digitalt da så heldigvis for internett! Vente minimum et døgn med å få med seg "nyheter". I dag er samfunnet kundebasert. Vi som forbrukerehar mye makt med hva vi velger og hvorfor. Vi kan velge på en helt annen måte enn på 80 tallet. At kunden bestemmer fører også til flere og bedre løsninger. Jeg er super glad for internett og ville aldri vært en måned foruten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #37 Del Skrevet 22. mars 2024 12 minutter siden, skreppamedleppa said: Jobben min hade blitt mer tungvint. Mye mer papirarbeid, mye mer feil, slurv, kommunikasjon hadde blitt mer tungvint. Tenk i korona tider med bare satellitt tv😶 ingen form for kommunikasjon med noen bare satellitt tv for å få med seg nyheten. Hvor en ensom noen følte seg da så må en jo ha følt det 20 ganger mer uten internett, some, messenger osv.. De fleste hadde ikke fått gjort jobben sin i det hele tatt uten internett i dag, og heller ikke fått betaltfor den. Samfunnet som vi kjenner det nå ville kollapset skremmende raskt. Når det gjelder akkurat pandemien, tror jeg vi alle hadde hatt det bedre om vi ikke ble tutet ørene fulle om pandemi 24/7. Men det ville selvsagt blitt enda kjedeligere uten Netflix 😛 Anonymkode: c42f3...f5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #38 Del Skrevet 22. mars 2024 Født i 69. Vi kjørte streeten. Møtte venner. Var mye ute. Broderte eller strikket mens vi så nrk. Biblioteket var flittig brukt. Savner den tiden Anonymkode: 55091...561 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #39 Del Skrevet 22. mars 2024 Jeg leste og leste, og leste. Bøker. Savner den tiden. Nå har jeg fått oppmersomhetsspennet til en skjermavhengig 8-åring. Skjerpings. Anonymkode: 5a63e...4f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #40 Del Skrevet 23. mars 2024 Jeg ville gjerne vært en mnd uten på fritiden. Men ikke på jobb siden jeg jobber med produksjon av internett tjeneste for kunder så da hadde jeg plutselig ikke hatt jobb lenger. Anonymkode: 53831...6af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå