AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #61 Skrevet 22. mars 2024 Jeg måtte reise fra far pga hans psykiske helse. Han hadde en lang periode med paranoia og hallusinasjoner. Jeg har ikke opplevd han slik tidligere, jeg rømte til krisesenter og fikk overta hele permisjonen. Anonymkode: 74a7a...12c
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #62 Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Derfor skrev jeg hvis. Det har heller ikke kommet fram at han er en kjempegod far! Synes mødrene bør få enda mer rettigheter og bestemmelse når det gjelder barn. Det er tross alt de som har født, de som barnet er mest avhengig av og de som vet hva som er best for barnet. Likestilling i dette området er noe drit! Anonymkode: 7e7d6...7f0 Jeg syns fedre bør få mere rettigheter når det gjelder barn. Barnet er ikke mer avhengig av mor enn far hvis det blir lagt til rette for det. Min mann har tatt hele permisjonen med 2 av våre 4. Anonymkode: a6ec2...313 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #63 Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men mor er jo hjemme halve døgnet når far har permisjon og de bor sammen. Det hyles om tilknytning når noen vil på ferie uten ungen, men samlivsbrudd og ha 50%samvær går fint........? Anonymkode: ec920...3f2 Eh å tenke er vel lov, Hvor står det at far skal ha barnet 50% av tiden Anonymkode: 52c6b...499
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #64 Skrevet 22. mars 2024 21 minutter siden, AnonymBruker said: Ved utroskap fungerer far vel ikke vil jeg tro 🤔 Anonymkode: 7e7d6...7f0 Hva om mor er den utro? Anonymkode: 3a46e...65d 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #65 Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Eh å tenke er vel lov, Hvor står det at far skal ha barnet 50% av tiden Anonymkode: 52c6b...499 Når skal mor sove hvis far har ungen på dagtid og hun skal ha ansvaret for den på kvelden og natta? Anonymkode: ec920...3f2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #66 Skrevet 22. mars 2024 7 minutter siden, AnonymBruker said: Når skal mor sove hvis far har ungen på dagtid og hun skal ha ansvaret for den på kvelden og natta? Anonymkode: ec920...3f2 Sånn var det her selv om vi bodde sammen. Barnet sov på ingen måte gjennom natten, flere oppvåkninger. Kjenner flere andre og som tok barnet hver natt selv om far hadde perm og de jobbet. Man blir dausliten men det går jo.. man legger seg tidlig og sover mellom barnets oppvåkninger. Anonymkode: f386c...e07 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #67 Skrevet 22. mars 2024 Det tar vel uansett en stund for ts å finne seg bolig, flytte, sende søknad på stønader. Brått har resten av fars permisjon gått til at mor finner seg rn annen plass å bo. For meg noe det bruss da baby var 2 mnd gammel, det tok meg 5 uker å finne annen bolig. Far her har brukt 1 måned av permisjon. En måned til går på at ts finner seg ny bolig. Så er det 1 måned igjen. Ser ikke hvorfor ts skal kjempe om å overta da Anonymkode: 74a7a...12c
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #68 Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Når skal mor sove hvis far har ungen på dagtid og hun skal ha ansvaret for den på kvelden og natta? Anonymkode: ec920...3f2 Eh spnn hun ellers måttet sove om hun var hjemme Anonymkode: 52c6b...499
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #69 Skrevet 22. mars 2024 8 hours ago, AnonymBruker said: Du bestemmer dette selv TS Det er ikke sånn at du må ta over permisjonen. Far kan fint ha permisjon likevel, men baby bør jo bo med deg da, så permisjonen bare er på dagtid (antar du jobber normal jobb). Ser noen argumenterer med at da blir det bare jobb og så passe ungen all annen tid for TS. Må bare påpeke at sånn var det for meg uannsett når far var i perm og sett samme andre steder.. far er så sliten etter de timene i perm på dagtid at mor må ta over alt på kvelden og på natt ammet jeg fremdeles og tok alle oppvåkninger uannsett.. (ikke ideelt men var realiteten dessverre) Er det fremdeles mye nattevåk osv og far vanligvis bidrar 50% utenom arbeidstid kan du jo få til en avtale der han også har baby et par kvelder (ikke netter) i uka eller kanskje helst noen timer på dagtid også i helgene slik at du får noe tid til å gjøre annet enn jobb. Anonymkode: f386c...e07 Er det ikke det en del av jobben er når den andre er i permisjon? Å være med barn i permisjon er også jobb, og selvfølgelig skal den partner (mor eller far) etter jobb avlaste med barnet. Forstår ikke det er et argument i det hele tatt. Anonymkode: 8e335...62e
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #70 Skrevet 22. mars 2024 7 hours ago, AnonymBruker said: Ved utroskap fungerer far vel ikke vil jeg tro 🤔 Anonymkode: 7e7d6...7f0 Det er her man må skille mellom kjæreste- og foreldrerollen. Kjærester, både mødre og fedre (siden du antar far er utro) kan være utro, og likevel kjempegode foreldre. Det er mange som er altfor egoistiske på sine vegne og får sine følelser såret, og lar det gå utover barnets forhold med den andre parten. En del av å være forelder er nettopp å sette til siden rollen som som kjæreste, og toskapet man har sammen, og separere den fra forelderskapet, at man er mamma og pappa til en annen person, hvor man egentlig ikke trenger å være mor og far sammen. Rollen som en kjæreste er noe som kan komme og gå, og den kan være en rolle man spiller i mange sitt liv, men rollen som forelder er kun for det barnet - med eller uten den andre. Anonymkode: 8e335...62e 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #71 Skrevet 22. mars 2024 6 hours ago, AnonymBruker said: Når skal mor sove hvis far har ungen på dagtid og hun skal ha ansvaret for den på kvelden og natta? Anonymkode: ec920...3f2 Hva mener du? Hvordan er det annerledes enn slik det er nå? Eller i et annet scenario? Når mener du mor skal sove om hun har barnet på dagtid, kveld og natt da? Eller argumenterer noen av dere dere ihjel for at far skal miste permisjonen, at dere mister helt gangsyn? Anonymkode: 8e335...62e 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå