Gå til innhold

Be nabo rydde før visning.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 hours ago, AnonymBruker said:

Vi har noen naboer som har så mye søppel og drit i og utenfor hagen, rett ved vår port. Det ser ut som en svinesti.

Nå skal vi selge huset vårt og er redd for at eventuelle kjøpere vil bli skremt bort av naboene sitt rot. Vil spørre om de kan rydde det eller så kommer vi til å ta det. Tanker rundt det?

Anonymkode: 07aec...773

Skal dere stjele og kaste naboens saker? 

Anonymkode: 2b603...5e0

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadd spurt pent og hadd sagt nei hadde jeg kastet det i nattens mulm og mørke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville kjørt en hvit løgn og sagt at jeg var på vei til søppelfyllinga og lurt på om det var noe de skulle kaste, i håp om å så et tankefrø :knegg: 

Endret av Tradegy
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg fått en syrlig kommentar fra en nabo da jeg fikk høre at de skulle selge, og øyeblikkelig kommenterte at vi skulle sørge for å rydde byggemateriellet fra hagen innen da. Det jeg ønsket å høre var selvsagt noe ala «å, så hyggelig», ikke en sur kommentar. 🙄

Så her ville jeg ha tredd forsiktig, plinget på hos naboen, formidlet at dere skal selge boligen og spurt pent om dere kan få lov til å fjerne skrotet i hagen deres. 
 

Som boligkjøper så mener jeg derimot at det er litt misvisende å rydde naboens hage i forkant av visningen dersom naboen er en skrotnisse… I mitt tilfelle så hadde vi bare ikke fått surret oss til å rydde hagen etter oppussing, vi er ryddige til vanlig. Så da blir det noe annet.

Anonymkode: 2b230...2a4

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (1 time siden):

Ja, spør. Men jeg tenker at det også kan være greit at det ser ut som normalt ved visning. At den som ønsker å kjøpe vet hva slags naboer de kan forvente seg der og da.

ja, det var det jeg tenkte og. Hvis de er litt rotete så hjelper det vel ikke å rydde engang, rotet kommer tilbake. Det er å føre de som kommer på visning bak lyset. 

 

Anonymkode: 7a053...ca4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, visp said:

Ja, spør. Men jeg tenker at det også kan være greit at det ser ut som normalt ved visning. At den som ønsker å kjøpe vet hva slags naboer de kan forvente seg der og da.

Det er et veldig godt poeng

Anonymkode: cde1b...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 hours ago, AnonymBruker said:

Så her ville jeg ha tredd forsiktig, plinget på hos naboen, formidlet at dere skal selge boligen og spurt pent om dere kan få lov til å fjerne skrotet i hagen deres. 

Anonymkode: 2b230...2a4

Det finnes ikke så mange pene måter å si det på, man kan i hvert fall ikke kalle det skrot. Naboen ser sikkert ikke på det som skrot hvis det er ting de har valgt å beholde. "Kan jeg få fjerne skrotet ditt" blir litt som når jeg rydder som besatt før min mor kommer på besøk, og hun umiddelbart sier "kan jeg få lov å rydde litt her". 

Anonymkode: 2b603...5e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Vi har noen naboer som har så mye søppel og drit i og utenfor hagen, rett ved vår port. Det ser ut som en svinesti.

Nå skal vi selge huset vårt og er redd for at eventuelle kjøpere vil bli skremt bort av naboene sitt rot. Vil spørre om de kan rydde det eller så kommer vi til å ta det. Tanker rundt det?

Anonymkode: 07aec...773

Å fy å frekk. Nei du kan ikke gjøre det. Er får det første ikke sikkert det er søppel får naboen, å begyn å true nabo?😳 får en idiot. Hvorfor i all verden skal du uansett gjør det? De som kjøper vil kjøpe av ærlige mennesker , du virker jo litt som en luring🤣 

Håper du går under takst.. Kansje du jekker deg ned et par hakk fra din høye hest 🤞

Anonymkode: 9fa84...15a

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Her mistenker jeg at mange legger feil mening i det ts skriver. Når hun skriver "eller så kommer vi til å ta det" leser jeg det ikke som "vi stjeler tinga deres hvis dere ikke rydder" men heller som at de ønsker å ta seg av det/håndtere rotet hvis de ikke ønsker eller har mulighet selv. 

Det kommer jo litt an på hvilken relasjon dere har til naboen, men hvis dere legger det fram på en fin måte så ser jeg ikke at det skal være et problem!

Anonymkode: 0329f...edd

Rart du leser noe annet enn det som står å sier andre ikke skjønner hva som står🤣🤣🤣 kansje du burde ta lesekurs 😁

Anonymkode: 9fa84...15a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Vi har noen naboer som har så mye søppel og drit i og utenfor hagen, rett ved vår port. Det ser ut som en svinesti.

Nå skal vi selge huset vårt og er redd for at eventuelle kjøpere vil bli skremt bort av naboene sitt rot. Vil spørre om de kan rydde det eller så kommer vi til å ta det. Tanker rundt det?

Anonymkode: 07aec...773

Jeg liker ikke naboen å hadde de bedt meg om det så hadde jeg satt mer ut rett før visning , samt kranglet høylytt i tlf for framstå ustabil.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

Her mistenker jeg at mange legger feil mening i det ts skriver. Når hun skriver "eller så kommer vi til å ta det" leser jeg det ikke som "vi stjeler tinga deres hvis dere ikke rydder" men heller som at de ønsker å ta seg av det/håndtere rotet hvis de ikke ønsker eller har mulighet selv. 

Anonymkode: 0329f...edd

Nå skrev nå en gang TS "vi kommer til å ta det", ikke at de ønsker å ta det. Og siden TS foreløpig ikke har vært tilbake for å presisere noe mer, så må vi jo nesten ta henne på ordet.

Anonymkode: 2b603...5e0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen sin tomt? 

Anonymkode: 57b76...1f4

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåmonster skrev (35 minutter siden):

Jeg liker ikke naboen å hadde de bedt meg om det så hadde jeg satt mer ut rett før visning , samt kranglet høylytt i tlf for framstå ustabil.

Men da viser du jo bare ditt sanne jeg, ingen normale mennesker gjør sånt. 

Anonymkode: ddb8f...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men da viser du jo bare ditt sanne jeg, ingen normale mennesker gjør sånt. 

Anonymkode: ddb8f...ef8

Kan være sant det.er kjent får å være sta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Som boligkjøper så mener jeg derimot at det er litt misvisende å rydde naboens hage i forkant av visningen dersom naboen er en skrotnisse…

Anonymkode: 2b230...2a4

I så fall er det mye annet man gjør i forbindelse med salg som er misvisende også, da. Man maler og leier inn stylist og gjør det man kan for at boligen skal ta seg ut fra sin beste side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåmonster skrev (1 time siden):

Jeg liker ikke naboen å hadde de bedt meg om det så hadde jeg satt mer ut rett før visning , samt kranglet høylytt i tlf for framstå ustabil.

Hvorfor det? Jeg ville kanskje prøvd å «hjelp til» så jeg ble kvitt naboen jeg ikke liker.

Anonymkode: d436b...745

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Så her ville jeg ha tredd forsiktig, plinget på hos naboen, formidlet at dere skal selge boligen og spurt pent om dere kan få lov til å fjerne skrotet i hagen deres. 

Anonymkode: 2b230...2a4

Jeg ville spurt om å få rydde, kaste hvis det er noe de ikke skal ha og for all del ikke kalt det skrot. De samler antagelig på det fordi det for dem går i kategorien "kjekt å ha" eller "deler".

Anonymkode: 52d12...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Vi har noen naboer som har så mye søppel og drit i og utenfor hagen, rett ved vår port. Det ser ut som en svinesti.

Nå skal vi selge huset vårt og er redd for at eventuelle kjøpere vil bli skremt bort av naboene sitt rot. Vil spørre om de kan rydde det eller så kommer vi til å ta det. Tanker rundt det?

Anonymkode: 07aec...773

Selvfølgelig kan dere ikke true med å stjele. Men dere kan spørre, og tilby dere å hjelpe. Er det mye, slik at det er mulighet for at det tiltrekkes rotter eller for brannsikkerhet kan dere kontakte kommunen. 

Anonymkode: d7de7...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor det? Jeg ville kanskje prøvd å «hjelp til» så jeg ble kvitt naboen jeg ikke liker.

Anonymkode: d436b...745

Gjøre det litt vanskelig først 🫠

Anonymkode: 27b97...c12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...