Gå til innhold

Be nabo rydde før visning.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har noen naboer som har så mye søppel og drit i og utenfor hagen, rett ved vår port. Det ser ut som en svinesti.

Nå skal vi selge huset vårt og er redd for at eventuelle kjøpere vil bli skremt bort av naboene sitt rot. Vil spørre om de kan rydde det eller så kommer vi til å ta det. Tanker rundt det?

Anonymkode: 07aec...773

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du kanskje det går litt glattere om dere tilbyr dere å håndtere det for de? 

Altså at dere forklarer at dere skal selge, og i stedet for at DE behøver å gjøre noe pga det, så ordner dere med søppelet liksom?

Anonymkode: 279ed...a9a

  • Liker 30
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Informere om at dere skal selge og tilby dere å hjelpe til med å rydde tenker jeg er greit.

  • Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten betaler du henne for å rydde, eller så tilbyr du deg å rydde det vekk selv.

 

Anonymkode: 3c874...862

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel litt an på naboen tenker jeg. Kjenner dere naboen fra før? 

Anonymkode: 1e3c0...2e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan ikke true med å ta det. Det er ekstremt grenseoverskridende. Hadde dere bare kommet inn på min tomt slik etter slike trusler hadde jeg ringt politiet. Spør høflig som vanlige folk.

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kjøpte en tomannsbolig hvor nabotomten var overfylt av biler og diverse maskiner (blant annet traktor og gravemaskin). Halve nabotomten er også gravd opp. Mannen er nok en skikkelig skrotnisse. Men de er et superhyggelig pensjonistpar. Mannen min får låne verktøy av de og sønnen min syns det er superstas med gravemaskin rett ved der vi bor. Det skremte oss heller ikke vekk fra å kjøpe. 

Anonymkode: cde1b...225

  • Liker 5
  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert de anser tingene sine som søppel selv om dere gjør det, så jeg ville nok gått varsomt fram.

  • Liker 16
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vi har noen naboer som har så mye søppel og drit i og utenfor hagen, rett ved vår port. Det ser ut som en svinesti.

Nå skal vi selge huset vårt og er redd for at eventuelle kjøpere vil bli skremt bort av naboene sitt rot. Vil spørre om de kan rydde det eller så kommer vi til å ta det. Tanker rundt det?

Anonymkode: 07aec...773

Hva tror du selv?

Anonymkode: 8c0a8...25b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde spurt meg om å rydde, og samtidig truet med å ta deg til rette på min eiendom, så er sjansen absolutt null for at jeg hadde ryddet. Hadde mer sannsynlig fylt opp ekstra.

Anonymkode: c1889...dbf

  • Liker 16
  • Hjerte 3
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stuebordet skrev (12 minutter siden):

Dere kan ikke true med å ta det. Det er ekstremt grenseoverskridende. Hadde dere bare kommet inn på min tomt slik etter slike trusler hadde jeg ringt politiet. Spør høflig som vanlige folk.

Hadde jeg vært i en sånn situasjon at naboen tar seg til rette på min eiendom ville jeg benyttet første anledning til å male naboens hus i en forferdelig farge. :)

Anonymkode: 38756...c9b

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du greier å legge det frem litt hyggeligere, og ikke si at dere kommer til å stjele tingene deres dersom de ikke går med på det dere vil, så har du en sjanse.

Anonymkode: 52d12...e00

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det er kjipt, men du kan ikke annet enn å be om det. Jeg tviler på at dere kommer noen vei med sånne folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du høres ut som et storforlangende nek. Kanskje naboen sier ja bare for å bli kvitt deg? 

Husk, det er ulovlig å ta seg inn på andres eiendom og det er ulovlig å stjele.

Anonymkode: b4568...2d3

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte Kopperud i side om side med en gang. Folk som tror de er verdifulle fordi de har det ryddig i hagen?

Anonymkode: 6b1f3...7c4

  • Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her mistenker jeg at mange legger feil mening i det ts skriver. Når hun skriver "eller så kommer vi til å ta det" leser jeg det ikke som "vi stjeler tinga deres hvis dere ikke rydder" men heller som at de ønsker å ta seg av det/håndtere rotet hvis de ikke ønsker eller har mulighet selv. 

Det kommer jo litt an på hvilken relasjon dere har til naboen, men hvis dere legger det fram på en fin måte så ser jeg ikke at det skal være et problem!

Anonymkode: 0329f...edd

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alt avhenger av hvordan dere spør. Om det er du eller mannen din som spør, og om dere spør han eller henne - dere må vurdere hvem som vil synes det er ok å prate om det.

Være hyggelig, på tilbudssiden og litt løsningsorientert.   Si at dere har bestilt en container /gulsekk eller at svogeren kommer med en stor henger, på lørdag og gjerne tar med ting som skal på gjenbruksstasjonen også utenfor egen tomt.  Eller at 15-åringene gjør det for å tjene noen kroner, er det greit om de tar med ting som skal kastes hos dem også.

Anonymkode: e3a3e...058

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen skrotnisser til naboer. 

En sommer spurte jeg om jeg kunne kaste deres søppel også mens vi først hadde tilhenger. Sa at vinden spredde isopor. 

Fikk lov, og det hadde en utilsiktet effekt at de ryddet vekk noe av tingene ute. 

Men en gang skrotnisse, alltid nisse.. 

Anonymkode: 1c137...7c0

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, spør. Men jeg tenker at det også kan være greit at det ser ut som normalt ved visning. At den som ønsker å kjøpe vet hva slags naboer de kan forvente seg der og da.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi har noen naboer som har så mye søppel og drit i og utenfor hagen, rett ved vår port. Det ser ut som en svinesti.

Nå skal vi selge huset vårt og er redd for at eventuelle kjøpere vil bli skremt bort av naboene sitt rot. Vil spørre om de kan rydde det eller så kommer vi til å ta det. Tanker rundt det?

Anonymkode: 07aec...773

Formulerte du deg uheldig her, eller tenker du virkelig å ta deg til rette på naboens eiendom?

Anonymkode: 2d5e7...e1f

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...