AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #21 Del Skrevet 21. mars 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg tror du burde gå i terapi for å bedre selvfølelsen din og virkelighetsoppfattelsen din. Du er ikke utsatt for omsorgssvikt. Har du vokst opp uten et positivt mannlig forbilde i ditt liv, må du skylde på din far, ikke din mor og ikke samfunnet. Og det er neppe årsaken til at du i dag sliter med lav selvfølelse og ikke har oppnådd det du ønsker. Ingen av alle de gifte fedrene jeg kjenner vil jeg karakterisere som sterke og tøffe, ikke en eneste én av dem. De er derimot gode, snille, noen litt "dørmatter" kanskje, vellykkede menn som fungerer godt i samfunnet med en tro på systemet og tro på seg selv. Ditt siste avsnitt stemmer jo, men hva har det med å være snill og god å gjøre? Skolen har virkelig ikke lært deg opp til at bare du ikke er direkte slem, trenger du ikke å gjøre noe annet med livet ditt, men vil få deg dame uansett. ...Samfunnet vil forbli som det er, dessverre. For eliten elsker det som det er. Så det er bare en ting å gjøre og det er å bli sterkere og bedre for hver dag som går. Å trene fysisk hver dag, bli normalvektig, spise bedre, gå til legen for å få orden på kroppen, møt nye kvinner og menn (kanskje flytte til en storby), stå opp for seg selv, ikke vik fra konflikt. Bli mannen en ønsker å være. Bli en mann som har egenskapene han trenger i en tøff verden. Å være god er ikke lenger nok. Å "være god" (hva du nå legger i det), har aldri vært nok. Å være tøff og sterk er heller ikke det. Anonymkode: 5f6e9...3ea Alle norske gutter som ikke blir lært opp i det vi diskuterer her blir utsatt for en dyp omsorgssvikt. Å være "tøff" og "sterk" er uten tvil nærme nok. Du trenger selvsagt akseptabel intelligens også, for å være nok. Å være god er når du legger verdi i andre, er snill, ikke er egoistisk osv. Nå tenker jeg at jeg skal handle med tanke om at bare jeg har verdi, men uten å gi andre det inntrykket. Anonymkode: a39b7...268 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #22 Del Skrevet 21. mars 2024 NakenPanda skrev (1 time siden): Sa ikke at det var deres feil, men en ung gutt trenger også mannlige lærere som det er langt imellom i disse dager. Det er en konsekvens av at det sitter meste kvinner i skolesystemet og i skoleledelse og dermed blir hele systemet feminisert på gjennomføring og regelverk. Min far sluttet etter 25 år som barneskolelærer og når jeg spurte hva han slapp i den nye jobben sin sa han: Nevnte han vanskelige kvinnelige kollegaer og vanskelige foreldre, ikke barna. Nei, systemet er ikke feminisert på gjennomføring og regelverk. At din far mente det, er hans greie og det kan ikke generaliserer ut fra hans mening. Anonymkode: 5fa28...4c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 21. mars 2024 #23 Del Skrevet 21. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, systemet er ikke feminisert på gjennomføring og regelverk. At din far mente det, er hans greie og det kan ikke generaliserer ut fra hans mening. Anonymkode: 5fa28...4c1 Da mener jeg at du tar feil, så får du argumentere hvorfor og ikke bare si nei. 25 år lærer erfaring fra en peson jeg kjenner godt betyr alt i forhold til random ABer som sier nei ikke sant? 90% av Barnehagelærere/ped ledere er kvinner og 70% i barneskole tygg litt på den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MizzVic Skrevet 21. mars 2024 #24 Del Skrevet 21. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Problemet her er i realiteten at kvinner velger å få løsunger, da ofte med en mann de dypt repskterer, men aldri kan få. De har alltid muligheten til å finne en mann å få unger med, men velger han bort. Anonymkode: a39b7...268 Artig at du med det kvinnesynet, mener du er for snill. Hvis menn velger å få barn med en kvinne de egentlig ikke vil ha, er det mannen som er problemet. Har du store problemer med å tilpasse deg samfunnet, bør du vel heller ikke ønske å spre de genene videre. Det er ikke alle som bør få barn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest T-AA Skrevet 21. mars 2024 #25 Del Skrevet 21. mars 2024 Verden er urettferdig. Jo før man innser det, desto tidligere lærer man seg å ta grep som gjør livet sitt bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #26 Del Skrevet 21. mars 2024 NakenPanda skrev (12 minutter siden): Da mener jeg at du tar feil, så får du argumentere hvorfor og ikke bare si nei. 25 år lærer erfaring fra en peson jeg kjenner godt betyr alt i forhold til random ABer som sier nei ikke sant? 90% av Barnehagelærere/ped ledere er kvinner og 70% i barneskole tygg litt på den. Nei. Du kommer med påstanden. Da ligger bevisbyrden på deg, ikke på meg. Det holder ikke å si at det er masse kvinnelige lærere. Det er ikke lærerne som har "avskaffet" disiplin eller som har funnet ut at man ikke lenger skal kunne "forby" barna noe eller ikke lenger kan "tvinge" dem til noe og bare må se dem bråke rundt. Kvinnelige lærere setter heller ikke pris på denne ordningen. De forholder seg til et regelverk, en læreplan etc. Anonymkode: 5fa28...4c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 21. mars 2024 #27 Del Skrevet 21. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei. Du kommer med påstanden. Da ligger bevisbyrden på deg, ikke på meg. Det holder ikke å si at det er masse kvinnelige lærere. Det er ikke lærerne som har "avskaffet" disiplin eller som har funnet ut at man ikke lenger skal kunne "forby" barna noe eller ikke lenger kan "tvinge" dem til noe og bare må se dem bråke rundt. Kvinnelige lærere setter heller ikke pris på denne ordningen. De forholder seg til et regelverk, en læreplan etc. Anonymkode: 5fa28...4c1 Så du prøver å si at barneskole ikke er en kvinne tung arbeidsplass i alle ledd og ikke påvirkes av dette? Morsom vinkling men ok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #28 Del Skrevet 21. mars 2024 Forvirret23 skrev (1 time siden): Her var det mye rart, du skylder på samfunnet for at du ikke får deg familie, og mener at vi har fri sex er et problem, samt skilsmisser. Det er kvinnen og samfunnet sin skyld. Synes du det er synd at kvinner ikke lenger nå blir i dårlig forhold? At vi også velger hvilken mann vi ønsker å tilbringe livet med? Og nei kvinner før ingen løsunger, løsunger finnes ikke. Det var bare et forferdelig utsagn som virkelig hører fortiden til. Ja, dine foreldre har virkelig sviktet deg og du har et veldig dårlig syn på både kvinner og samfunnet. Min mann er både snill, god, verdens beste far og min bestevenn. Det han ikke er en mann som er kjempe sterk, tøff. Jeg tar en mann som er snill over slike menn. Du må ta ansvaret for ditt eget liv, være en god mann men også med et bra syn på andre mennesker og kvinner. Du vil komme langt med det. Jeg har ikke klaget på å kkke ha familie, det går helt fint for meg. Jeg har heller ikke klaget på kvinner spesifikt, men på skolen og lederne våre. For øvrig tar jeg absolutt ansvar for eget liv, noter deg siste del av hovedinnlegget. Anonymkode: a39b7...268 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #29 Del Skrevet 21. mars 2024 Vanvittig overdrevet ansvar ts legger på barnehage/skole/samfunnet osv. Anonymkode: 46e71...567 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #30 Del Skrevet 21. mars 2024 MizzVic skrev (20 minutter siden): Artig at du med det kvinnesynet, mener du er for snill. Hvis menn velger å få barn med en kvinne de egentlig ikke vil ha, er det mannen som er problemet. Har du store problemer med å tilpasse deg samfunnet, bør du vel heller ikke ønske å spre de genene videre. Det er ikke alle som bør få barn. Jeg er ikke for snill nå, men jeg hsr tidligere hatt verdier og holdninger som ikke har gagnet meg. Takket være feel good holdninger som skader barna. Enten er folka ikke intelligente nok til å forstå at disse holdningene er på kollisjonskurs med virkeligheten eller så bryr de seg null og niks. Du har noen tilfeller der mannen stikker etter han har gitt kvinnen han har fått barn med troen på at han ville være i lag med. Men jeg tror majoriteten av tilfellene er at kvinnen ville ha barn med en mann hun ikke kunne få. Anonymkode: a39b7...268 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomSawyer Skrevet 21. mars 2024 #31 Del Skrevet 21. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): stå opp for seg selv, ikke vik fra konflikt. Bli mannen en ønsker å være. Bli en mann som har egenskapene han trenger i en tøff verden. Å være god er ikke lenger nok. Anonymkode: a39b7 Jeg vokste opp før barnehagetiden og femininstsamfunnet.. Ble oppdratt til å slå først og spørre etterpå, det motsatte av deg på mange måter. Og visst er jeg enig i mye av det du skriver, men i mitt eget liv erfarte jeg at oppdragelsen min tok meg ingen veier.. Så jeg ble voksen og kjent med meg selv og fant ut at jeg hadde helt andre verdier, mye likt de verdiene ungene lærer på barnehagen i dag faktisk. Etter det tok livet mitt en helt annen og mye bedre retning , så etter min mening er nok ikke alt så sort/ hvitt som i HI . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 21. mars 2024 #32 Del Skrevet 21. mars 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Vanvittig overdrevet ansvar ts legger på barnehage/skole/samfunnet osv. Anonymkode: 46e71...567 Selvsagt gjør han det. Hvis ikke hadde han jo måttet ta ansvar for sitt eget liv, og det går jo ikke..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forvirret23 Skrevet 21. mars 2024 #33 Del Skrevet 21. mars 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg har ikke klaget på å kkke ha familie, det går helt fint for meg. Jeg har heller ikke klaget på kvinner spesifikt, men på skolen og lederne våre. For øvrig tar jeg absolutt ansvar for eget liv, noter deg siste del av hovedinnlegget. Anonymkode: a39b7...268 Du svarte ikke på noen av mine spørsmål, veldig nysgjerrig på disse spørsmålene? Lederen og skolen satser på likeverd, at vi alle har valg og at vi kan bli det vi jobber for. Innlegget ditt er egentlig kun sprøyt som kommer fra en bitter mann. Du har ikke et godt kvinnesyn, gjør noe med det først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #34 Del Skrevet 21. mars 2024 Ts, du virker som en bitter og tafatt mann. Derfor velger kvinner deg bort. Kvinner vil ikke ha menn som sutrer om kvinner. Anonymkode: 419ce...b32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #35 Del Skrevet 21. mars 2024 NakenPanda skrev (1 time siden): Så du prøver å si at barneskole ikke er en kvinne tung arbeidsplass i alle ledd og ikke påvirkes av dette? Morsom vinkling men ok Morsom vinkling? Jeg ber deg dokumentere eller sannsynliggjøre at skolesystemet er feminisert. Det kalles å være redelig, noe som er lurt når man kommer med så gigantiske påstander. Anonymkode: 5fa28...4c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå