AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #41 Skrevet 22. mars 2024 Vi pleide å få litt "lørdagsgodt" nesten hver lørdag. Men brus var utelukkende til bursdager, og kanskje ett par dager i løpet av julen. Så kanskje 5 eller 10 dager i løpet av året. Saft fikk vi utelukkende hvis det var grøt til middag, men aldri ellers. Men foreldrene våre spiste ofte boller eller kjeks selv, uten at vi fikk noe. De kunne jo selvfølgelig forsøkt å gå foran som et godt eksempel, og forsøke å leve sunnere selv også. Men de krevde heller at vi aldri skulle få noe særlig søtsaker, samtidig som de kunne spise alt de ville selv. Anonymkode: 72494...268
svartkatt Skrevet 22. mars 2024 #42 Skrevet 22. mars 2024 Hadde nesten aldri godteri hjemme. Fikk hos farmor, men mor tok det faktisk vekk der iblant. Fikk påskeegg av farmor, det og julekalender var stort sett alt. Fikk nesten aldri brus heller. Dette mener jeg er delvis grunn til min trang til å ha dette som ungdom og voksen. Men det er faktisk mest av alt når jeg er alene, og av kjedsomhet. Tenker at det er best med en middelvei. Som lørdagsgodt. Med muligheter for endringer, tillegg, eller godtefri uke. Ikke stress med det. Det beste er måtehold når det gjelder det meste.. eller, det er ikke bra med for mye av noe som helst.. Balanse er det viktigste.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #43 Skrevet 22. mars 2024 Vi serverer det sammen med mat. De får gjerne en stripe mørk sjokolade på tallerken til middag. Eller en kule is samtidig som middag. Poenget er at det ikke skal bli noe spesielt, det er bare helt vanlig mat her. Det er ingen faste dager, det bare skjer jevnlig. De blir ikke opphengt i det, og kan fint spise eple istedenfor sjokolade fordi det ikke er noe "forbudt" eller restriktivt. De får ikke det forholdet til det. Anonymkode: a7082...630
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå