Gjest Humlemor Skrevet 20. mars #21 Del Skrevet 20. mars (endret) Jeg forstår din bror godt, jeg hadde og blitt irritert om min familie oppførte seg slik som dere gjør. Dere burde slutte å dømme ham og heller støtte ham. Han er voksen og har all rett til å leve det livet han selv ønsker. Hva er galt med å jobbe på bensinstasjon da? Han er tross alt i jobb og tjener penger. Å bruke kollektiv transport er bedre enn å kjøre bil (forurenser mindre) Å gå er bra for både helsa, miljøet og lommeboka. At han samler flasker / bokser som folk har slengt fra seg er jo og bra, han rydder og samtidig tjener han ekstra lommepenger. Selv samler jeg flasker / bokser som jeg finner når jeg er ute og går. Vi er alle forskjellige. Deal with it!" Endret 20. mars av Humlemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #22 Del Skrevet 20. mars 34 minutter siden, AnonymBruker said: Enda en variant av denne klassikeren altså. Han leier ikke en kjellerleilighet også, vel 😛 Anonymkode: 0cafe...a2f Det er en tråd om hvor flaut det er at venninne/kollega/bror/mor i klassen panter flasker i halvåret 🥱 Anonymkode: f48c0...736 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #23 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Har en bror som er mildt sagt veldig sær. Han har aldri brydd seg om utdannelse eller slikt, og jobber på bensinstasjon. Moren min har alltid vært forarget over dette. Hun fikk han omsider til å ta lappen, men han har aldri kjøpt seg bil. Han går til og fra butikken, og tar buss overalt. I tillegg holder han på med å samle flasker rundt omkring. Dette er jo noe folk har lagt merke til og spurt moren min om. Moren min har vært tydelig ovenfor han at dette går utover oss andre i familien. Nå har det blitt sånn at broren min omtrent har brutt med familien fordi vi har forsøkt å få ham til å ta seg litt sammen. Han kan jo ikke jobbe på bensinstasjonen i all evighet og det er jo på tide at han tenker litt lenger frem. Nå er han altså pottesur og ignorerer oss andre i familien. Kjenner jeg er forbanna og lei av hele greia. Vurderer å flytte vekk. Noen som har erfaring med lignende? Virker ikke som broren min har tenkt til å ta seg sammen, og da blir jo situasjonen fortsatt slik den er nå. Anonymkode: 9cc48...40e Hmmm. Dere aner jo ikke hvor godt dere har det engang.. Jeg ville gladelig ha bytta broderen din med min narkomane søster som endte med å ta en overdose. Etter å ha kopper alle for verdisaker, etter å ha sviktet sine barn, etter å ha løyet og stjålet tusener... Han jobber noe som er et godt tegn, det at han har jobbet mange år på bensinstasjonen er faktisk et enda bedre tegn. Vet om folk som har tjent hundrede tusener med å gå å samle flasker. Du forbanna? Han har all rett til å bli forbanna at deres gnål om at han ikke er god nok. Stakkars fyr. Dere er rett og slett noen bøller dere burde skjemmes. Anonymkode: aa8df...37a 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forvirret23 Skrevet 20. mars #24 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Lurer på dere hadde sagt om dette her gjaldt deres egen nære familie? Kanskje ikke vært like kult for dere heller da? Å jobbe på bensinstasjon og pante flasker høster vel ikke akkurat positiv omtale blant de aller fleste. Anonymkode: 9cc48...40e Hvordan mennesker henger du med som ser ned på mennesker som har en jobb? Hva slags jobb må man ha for å en godkjent jobb? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #25 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Det er en tråd om hvor flaut det er at venninne/kollega/bror/mor i klassen panter flasker i halvåret 🥱 Anonymkode: f48c0...736 Dere henger dere seriøst opp i at jeg nevnte at han samler flasker? Er jo noe spesielt å gå rundt og aktivt lete etter flasker.. herregud. Det er jo også veldig synlig. Forvirret23 skrev (14 minutter siden): Hvordan mennesker henger du med som ser ned på mennesker som har en jobb? Hva slags jobb må man ha for å en godkjent jobb? Tror du skjønner hva jeg mener sånn egentlig. Anonymkode: 9cc48...40e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #26 Del Skrevet 21. mars 3 hours ago, AnonymBruker said: Lurer på dere hadde sagt om dette her gjaldt deres egen nære familie? Kanskje ikke vært like kult for dere heller da? Å jobbe på bensinstasjon og pante flasker høster vel ikke akkurat positiv omtale blant de aller fleste. Anonymkode: 9cc48...40e Absolutt. Ingenting galt i å jobbe på bensinstasjon eller samle flasker som andre er for late til å pante. Ikke alle bryr seg om fancy utdanningsgrader, om å ha bil eller om hva naboen synes om at vi panter flasker vi finner. De som bryr seg om sånt høres smålig og triste ut. Anonymkode: 6d9ef...568 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #27 Del Skrevet 21. mars Så bra at han har brutt med sin trollefamilie. Anonymkode: 93b1b...cbf 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UltimateNothing Skrevet 21. mars #28 Del Skrevet 21. mars 2 hours ago, AnonymBruker said: Dere henger dere seriøst opp i at jeg nevnte at han samler flasker? Er jo noe spesielt å gå rundt og aktivt lete etter flasker.. herregud. Det er jo også veldig synlig. Tror du skjønner hva jeg mener sånn egentlig. Anonymkode: 9cc48...40e Hva er galt med å samle flasker? Jeg gjør det selv, hele tiden. Har alltid med meg pose når jeg går på tur, det blir fort penger av det folk kaster i naturen og i søpla. Hva mener du sånn egentlig? Jeg kjenner igjen tankegangen fra besteforeldre som var første generasjon som ikke var bønder. De var finere, de bodde i byen, de var blitt mer siviliserte. De snakket ned alle som ikke var som dem - besteborgerlige/middelklassestrebere. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #29 Del Skrevet 21. mars 8 hours ago, AnonymBruker said: Lurer på dere hadde sagt om dette her gjaldt deres egen nære familie? Kanskje ikke vært like kult for dere heller da? Å jobbe på bensinstasjon og pante flasker høster vel ikke akkurat positiv omtale blant de aller fleste. Anonymkode: 9cc48...40e Familien min har støtte problemer enn som så, tro du meg 😂 Anonymkode: 70159...327 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #30 Del Skrevet 21. mars Må være tøft å stå i dette. Jeg mener vi burde lage en støttemarkering for alle som har et søsken som jobber på bensinstasjon. Anonymkode: 69cc1...845 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 21. mars #31 Del Skrevet 21. mars Er jo fint at folk plukker opp flasker og annet søppel folk slenger fra seg. Fint at noen tar ansvar! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #32 Del Skrevet 21. mars Det er dere som må ta dere sammen. Flott at noen plukker opp flasker som idioter kaster fra seg. Det eneste viktige her, er om broren din har det bra, trives på jobben sin osv. Høres ikke ut som om han plager noen. Det er dere som plager ham, med de snobbete holdningene deres. Hvor gammel er han? Bor han for seg selv? Anonymkode: 86a1b...65e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #33 Del Skrevet 21. mars Broren din høres ut som en fornuftig type, som har et stort problem: FAMILIEN Han har fast jobb og er, kanskje ubevisst, miljøvennlig. Det er fornuftig å ikke bruke bil, og det er smart å samle flasker. Han rydder i naturen, og han får mere penger. Du vet at vi trenger folk i alle jobber, og alle er med på å dra samfunnet på hver sin måte. Anonymkode: 831b7...4a7 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #34 Del Skrevet 21. mars Er så lei alle disse trolletrådene!!! Anonymkode: 5f336...2b2 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #35 Del Skrevet 21. mars Det her må være et tulleinnlegg?? Voksen mann som ikke får leve livet sitt som han ønsker fordi søster og mor ikke synes det er bra nok? Du tuller med meg nå? Anonymkode: 5c693...c60 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #36 Del Skrevet 21. mars Han er en voksen mann, han har en jobb han trives med. Vi trenger at noen gidder å jobbe på bensinstasjoner. Forstår at han har brutt med familien om dere ikke kan annet enn å klage på livet hans. Er ikke det viktigste at han er lykkelig. Anonymkode: a3da7...eca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #37 Del Skrevet 21. mars Du tenkte du skulle starte en trolletråd for å ha underholdning i påsken? Anonymkode: b06a7...92a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forvirret23 Skrevet 21. mars #38 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dere henger dere seriøst opp i at jeg nevnte at han samler flasker? Er jo noe spesielt å gå rundt og aktivt lete etter flasker.. herregud. Det er jo også veldig synlig. Tror du skjønner hva jeg mener sånn egentlig. Anonymkode: 9cc48...40e Hvordan tror du det? Jeg er ikke overfladisk og ser heller ikke ned på andre mennesker. Så nei jeg skjønner ikke hva du mener, men skjønner godt at din bror tar avstand fra dere. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #39 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (9 timer siden): Lurer på dere hadde sagt om dette her gjaldt deres egen nære familie? Kanskje ikke vært like kult for dere heller da? Å jobbe på bensinstasjon og pante flasker høster vel ikke akkurat positiv omtale blant de aller fleste. Anonymkode: 9cc48...40e Jeg støttet broren min hele veien! I dag har broren min fått riktig diagnose og er ufør, men før han fikk diagnose støttet jeg han selv om han slet med både studier og jobb! Han var og er alltid en viktig del av vår familie. Hva med å vise litt kjærlighet og forståelse for broren din? Høres jo til og med ut som han klarer å ta ansvar for seg selv! Anonymkode: 2682c...8c2 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mt3 Skrevet 21. mars #40 Del Skrevet 21. mars Holder med din bror i at en slik familie kan en godt klare seg uten. Om han trives i jobben så er det og det faktum at han greier å dekke utgiftene til bolig og mat det eneste som betyr noe. At han samler flasker er bra for miljøet, og hvorfor ikke plukke de med seg når en alikevel går forbi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå