Gå til innhold

Broren min samler flasker.. familien er flaue

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17.11 skrev (12 timer siden):

Jeg har faktisk flere ganger vurdert å plukke med meg flasker og bokser når jeg er på tur med hunden, de ligger gjemt på de rareste steder. Nøyer meg med å sette de godt synlig.

Han er ikke familien sin. La han leve som han vil. Skal dere bryte all kontakt over noe så bagatellmessig?

Ta med en pose så kan du plukke dem med deg. Alle blir glade for at noen gidder å plukke søppel

Anonymkode: 69bcb...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ta med en pose så kan du plukke dem med deg. Alle blir glade for at noen gidder å plukke søppel

Anonymkode: 69bcb...343

Jeg har som regel nok å holde styr på når jeg lufter hund, og ønsker ikke å bære på pant i flere kilometer, men det er heldigvis mange pantesamlere i byen, så det holder i massevis å sette dem et sted folk ser dem.

Søppel er mye lettere å plukke, for det kan jeg kaste i bossbøtter underveis i turen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Lurer på dere hadde sagt om dette her gjaldt deres egen nære familie? Kanskje ikke vært like kult for dere heller da? Å jobbe på bensinstasjon og pante flasker høster vel ikke akkurat positiv omtale blant de aller fleste. 

Anonymkode: 9cc48...40e

Så lenge broren min har det bra og trives med det han gjør skal ikke jeg legge meg opp i hvordan han lever sitt liv (innenfor lovlighetens grenser selvsagt). Ikke blir jeg flau over han heller. 

Samboeren min plukker forresten søppel om han ser noe på bakken når vi er ute å går, da blir jeg litt ekstra stolt av å gå med han. Det er en fin ting å gjøre. 

Endret av Ellah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en onkel som er på samme vis, litt enkel, men har alltid jobbet, i enkle jobber med lav status. Han plukker flasker, har aldri brukt penger på damer, festing eller tull, så han eier nedbetalt bolig og har en del penger på bok. Han er nok på autistspekteret, men i likhet med de fleste på sin alder har han aldri fått noe diagnose eller hjelp til å deale med det.

Heldigvis er ikke foreldrene mine snobbete, så han har vært inkludert i familien vår hele veien, og reist med oss på ferie, hytta, feiret jul osv, som en mellomting av ung onkel/voksen storebror. Og det har vært verdifullt for alle parter, og både jeg og mitt søsken har samme rause, usnobbete holdninger som våre foreldre. Nå som han er blitt eldre behøver han mer hjelp og vår familie stiller opp. De andre ser tydelig ned på han og går bare og venter på arv. Det de ikke vet er at han har skrevet testamente og at alt går til det ene søskenet som har inkludert han, og oss barna.

Anonymkode: 20d70...a24

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inngå en avtale med ham. Vipps 10 kr/dag mot at han slutter med å lete etter tomflasker 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er så lei alle disse trolletrådene!!!

Anonymkode: 5f336...2b2

Samme her og i går ble jeg bedt om å holde kjeft da jeg påpekte det. 

Anonymkode: 00f50...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He he, jeg skulle ønske det største problemet i familien min var at jeg hadde en bror som jobbet på bensinstasjon og pantet flasker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Har en bror som er mildt sagt veldig sær. Han har aldri brydd seg om utdannelse eller slikt, og jobber på bensinstasjon. Moren min har alltid vært forarget over dette. Hun fikk han omsider til å ta lappen, men han har aldri kjøpt seg bil. Han går til og fra butikken, og tar buss overalt. I tillegg holder han på med å samle flasker rundt omkring. Dette er jo noe folk har lagt merke til og spurt moren min om. Moren min har vært tydelig ovenfor han at dette går utover oss andre i familien. Nå har det blitt sånn at broren min omtrent har brutt med familien fordi vi har forsøkt å få ham til å ta seg litt sammen. Han kan jo ikke jobbe på bensinstasjonen i all evighet og det er jo på tide at han tenker litt lenger frem. Nå er han altså pottesur og ignorerer oss andre i familien. Kjenner jeg er forbanna og lei av hele greia. Vurderer å flytte vekk. Noen som har erfaring med lignende? Virker ikke som broren min har tenkt til å ta seg sammen, og da blir jo situasjonen fortsatt slik den er nå.

Hvorfor skal du legge deg oppi livet til broren din? Tenker dere selv må ta oppgjør med egen fordommer heller at han skal legge om livet sitt for å please dere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Må være tøft å stå i dette. Jeg mener vi burde lage en støttemarkering for alle som har et søsken som jobber på bensinstasjon. 

Anonymkode: 69cc1...845

La oss alle tenne et lys

Anonymkode: 6d9ef...568

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Har en bror som er mildt sagt veldig sær. Han har aldri brydd seg om utdannelse eller slikt, og jobber på bensinstasjon. Moren min har alltid vært forarget over dette. Hun fikk han omsider til å ta lappen, men han har aldri kjøpt seg bil. Han går til og fra butikken, og tar buss overalt. I tillegg holder han på med å samle flasker rundt omkring. Dette er jo noe folk har lagt merke til og spurt moren min om. Moren min har vært tydelig ovenfor han at dette går utover oss andre i familien. Nå har det blitt sånn at broren min omtrent har brutt med familien fordi vi har forsøkt å få ham til å ta seg litt sammen. Han kan jo ikke jobbe på bensinstasjonen i all evighet og det er jo på tide at han tenker litt lenger frem. Nå er han altså pottesur og ignorerer oss andre i familien. Kjenner jeg er forbanna og lei av hele greia. Vurderer å flytte vekk. Noen som har erfaring med lignende? Virker ikke som broren min har tenkt til å ta seg sammen, og da blir jo situasjonen fortsatt slik den er nå.

Trolletråd!

Anonymkode: 39516...cb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...