Gå til innhold

Broren min samler flasker.. familien er flaue

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

oioioi, så støttende familien din er overfor hverandre TS - enten er dere som VI VIL eller så er vi flau over dere? Skjønner godt at broren din trekker seg unna om det er slik dere er mot han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Lurer på dere hadde sagt om dette her gjaldt deres egen nære familie? Kanskje ikke vært like kult for dere heller da? Å jobbe på bensinstasjon og pante flasker høster vel ikke akkurat positiv omtale blant de aller fleste. 

Anonymkode: 9cc48...40e

Ok, så en tulletråd, det ante meg.

Anonymkode: 1746d...05a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har en bror som er mildt sagt veldig sær. Han har aldri brydd seg om utdannelse eller slikt, og jobber på bensinstasjon. Moren min har alltid vært forarget over dette. Hun fikk han omsider til å ta lappen, men han har aldri kjøpt seg bil. Han går til og fra butikken, og tar buss overalt. I tillegg holder han på med å samle flasker rundt omkring. Dette er jo noe folk har lagt merke til og spurt moren min om. Moren min har vært tydelig ovenfor han at dette går utover oss andre i familien. Nå har det blitt sånn at broren min omtrent har brutt med familien fordi vi har forsøkt å få ham til å ta seg litt sammen. Han kan jo ikke jobbe på bensinstasjonen i all evighet og det er jo på tide at han tenker litt lenger frem. Nå er han altså pottesur og ignorerer oss andre i familien. Kjenner jeg er forbanna og lei av hele greia. Vurderer å flytte vekk. Noen som har erfaring med lignende? Virker ikke som broren min har tenkt til å ta seg sammen, og da blir jo situasjonen fortsatt slik den er nå.

Altså personlig så ville jeg blitt mer flaue over dere. Er noen som driver å samler på flasker her jeg bor også. Jeg gir flasker til de med glede om jeg går forbi de med en tom flaske. Dømmer de absolutt ikke. Hva så om han jobber på bensinstasjon, noen gjør det også. Vil ikke si at jobben dere har uansett hva det er, er noe bedre.  Høres ikke ut som en familie som hadde tålt en akuttsituasjon. 

Anonymkode: 68070...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen gjør andre ting mens de er ute å går, som Pokemon go, geo catching, lytter på lydbok, musikk, en venn osv osv. Dette at han samler flasker er litt spesielt, men overhode ikke noe dårlig. 

Har dere spurt ham om han har egen konto til flaske innsamlingen, et mål med verdien han opparbeider? 

Har han noen gang blitt sjekket for asberger eller noe slikt? Slik du beskriver ham så høres han ut som han har en litt unnvikende personlighet. MEN dere virker jo veldig manipulerende, kritiske og pågående så det at han er unnvikende er jo på en annen side ganske logisk. 

Uansett hvordan en vrir og vrenger på dette så er det dere som må jobbe med dere selv. Han jobber, har en hobby som attpåtil holder ham aktiv, og er han fornøyd med det så er det jo ingen grunn til at dere har dette klagekoret deres. 

Passe på dere selv istedet kanskje?

Anonymkode: aa8df...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke legg deg borti andre sitt liv, la de leve selvstendig.

Samler selv flasker jeg kommer over, som ligger slengt. Det er jo PENGER!! :) Får også flasker som min mor samler opp pga hun drikker pepsi max 😅.

Har alltid med meg en pose når jeg går utendørs, finner nesten alltid 2-3stk+....folk gir faen. Slenger fra seg overalt.

Anonymkode: ee3ba...c8c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde jo har vært helt motsatt.

Anonymkode: b77c6...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

100% trolling.

Anonymkode: 6dd45...8d6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke egentlig mer "Harry", å kaste flasker i naturen, en å plukke flasker? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må da være trolling!

Hvis ikke så er dere en jævla snobbete familie, som setter fasade foran forholdet til et familiemedlem. Hvis han er fornøyd med livet sitt, så er vel ingenting bedre enn det vel??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bromance skrev (11 timer siden):

Høres ut som at familien hans må ta seg sammen syns jeg.

Selvsagt kan han jobbe på bensinstasjonen, og det er flere som samler flasker også for å spe på inntekten. 

Tror nok jeg også hadde ignorert dere hvis deres eget rykte var viktigere enn et familiemedlem.

Enig. Selvfølgelig kan man jobbe på bensinstasjon hele livet om Man er fornøyd med det, og når ble det galt å samle flakser? Kanskje familien skal snobbe ned litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunner til at jeg ville vært flau over et familiemedlem: Dårlige holdninger av typen rasisme, sexisme, eller nedlatende mot funksjonshemmede; høylytte meninger om ekstreme politiske syn; utlevering av eget og andres liv på sosiale media; deltakelse på Paradise Hotel eller lignende programmer; dyremishandling; dårlig behandling av folk i serviceyrker; og så videre. 

At han jobber på bensinstasjon, samler flasker og ikke kjører bil er da ikke problematisk i det hele tatt. Det eneste jeg tolker ut fra den informasjonen, er at han trives i jobben og tjener nok til å leve slik han ønsker, at han enten tenker miljø og/eller har funnet en måte å tjene litt ekstra på, og at han kommer seg rundt dit han skal uten å trenge bil. Så flott for ham! Det eneste problemet her, er jo den fordømmende familien. 

Anonymkode: 0fe24...e3c

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har en bror som er mildt sagt veldig sær. Han har aldri brydd seg om utdannelse eller slikt, og jobber på bensinstasjon. Moren min har alltid vært forarget over dette. Hun fikk han omsider til å ta lappen, men han har aldri kjøpt seg bil. Han går til og fra butikken, og tar buss overalt. I tillegg holder han på med å samle flasker rundt omkring. Dette er jo noe folk har lagt merke til og spurt moren min om. Moren min har vært tydelig ovenfor han at dette går utover oss andre i familien. Nå har det blitt sånn at broren min omtrent har brutt med familien fordi vi har forsøkt å få ham til å ta seg litt sammen. Han kan jo ikke jobbe på bensinstasjonen i all evighet og det er jo på tide at han tenker litt lenger frem. Nå er han altså pottesur og ignorerer oss andre i familien. Kjenner jeg er forbanna og lei av hele greia. Vurderer å flytte vekk. Noen som har erfaring med lignende? Virker ikke som broren min har tenkt til å ta seg sammen, og da blir jo situasjonen fortsatt slik den er nå.

Hvorfor skal alle dere prøve å kontrollere han?  Dere er jo helt koko som flyr i flint over at han vil bestemme over eget liv. Og du er så sint at du skal flytte? Ja får håpe ikke noen gjør noe du misliker i området du flytter til da, for da må du jo flytte igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Good riddance, for han. Så helsen jeg leser noe så overfladisk.

Anonymkode: 275aa...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lest dette før, men da var det moren til en i klassen som samlet flasker...

Anonymkode: c7b0f...34e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg skjønner godt at han har distansert seg fra dere 🤔 

Hvis han trives med å jobbe på bensinstasjon og med det livet han lever, hvorfor skal han da forandre seg? 

La han leve det livet han vil og pass deres egne saker! 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde ikke bety så mye hva andre tenker, men at han har et greit liv med seg og sitt. 
Rart hvor opptatt enkelte er av «alle andre», hvorfor er det så skummelt at noen skiller seg litt ut?

Heier på broren din jeg!

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Bra for ham om dere flytter vekk.

Anonymkode: a359f...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter brodern`s soleklare rett til å leve som han selv vil der.  :opplyser: 
Håper han har bra venner som liker han slik som han er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt han vil bryte med dere. Dere høres giftige ut for han. At folk snakker, får de ta på sin egen kappe. Hvorfor dere ikke sier i fra til de, forstår jeg ikke.

Det er bra noen samler flasker, de skal resirkuleres. Jeg tar alltid med meg tomme flasker om jeg ser det, det samme gjør ungen.

Mor har fått han til å bruke penger og energi på noe han ikke ønsker, lappen. Bortkasta. La han få være i fred. Og DU vurdrer å flytte vekk pga hva andre sier om din bror? Ikke bare er familien gifitig, men det er også lokalsamfunnet? Fantastisk...

Anonymkode: f3174...028

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker said:

Har lest dette før, men da var det moren til en i klassen som samlet flasker...

Anonymkode: c7b0f...34e

Tydeligvis noen som synrs det å samle flasker er det flaueste i verden. Merkelig nok. 

Jeg har god lønn, men hvis jeg går forbi en energidrikk så plukker jeg den opp og panter. Gir nesten alltid til redd barna, så det er vinn, vinn, vinn. Miljøet og støtte til god sak. 

Anonymkode: f48c0...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...