Gjest Janna Skrevet 10. november 2002 #1 Del Skrevet 10. november 2002 Jeg har et lite spørsmål til dere jenter. Hvis dere bare skal være hjemme og daffe en dag- bruker dere da sminke og rene pene klær, selv om det bare er for dere selv? Har det egentlig noe å si for velværet og selvfølelsen å ta seg bra ut, selv om det bare er for en selv man pynter seg litt?? Jeg har oppdaget at å være ustelt hjemme tapper meg for energi og pågangsmot. Er håret litt fett så føler jeg meg bare ikke vel, uansett om det bare er jeg og sambo som ser det. Det er akkurat der det ligger litt også tror jeg; å ikke gi blaffen i utseendet selv om man bare er hjemme... Føler at jeg har det mye bedre med meg selv og sambo når jeg føler meg ren og pen. Merkelige greier Noen som har det likt, og som egentlig ikke liker å se ut som daffer hjemme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoadQueen Skrevet 10. november 2002 #2 Del Skrevet 10. november 2002 Jeg bruker noe sminke og rene, pene klær selv om jeg bare har tenkt å være hjemme og gjøre ingenting. Føler meg mer vel da; ustelt og slakk i tøyet er ikke min greie. Jeg er ikke fasjonabel eller jålete - synes bare at det er greit å se OK ut. Hvis jeg derimot skal tilbringe dagen med vask, hagejobbeing eller lignende så utsetter jeg de pene klærne og velsteltheten til jeg har jobbet ferdig. Så til spørsmålet ditt Vinga - ja, jeg synes det å være velstelt og ryddig i tøyet har en hel del å si for selvfølelsen og min velvære. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea Skrevet 10. november 2002 #3 Del Skrevet 10. november 2002 Om jeg har fett hår får du meg aldri til å føle meg vel :-? Men når jeg går hjemme slik som i dag finner du meg i pysjamassen og sminkefri. I pysjamassen går jeg etter jobb på hverdagene også. Dette gjør jeg fordi det er veldig behagelige "klær" å gå i, men mest for å spare de klærne jeg har. For klær blir fort nok utslitte og nuppete som det er :-? Men sminken blir jo ikke fjærna da, før på kvelden ved sengetid. MEN.......jeg er veldig flink til å overraske sambo med nytt undertøy, sexy nattkjole osv osv. Veldig ofte skjer dette ritualet når jeg vil oppnå noe Men skal jeg ut, da må jeg være helst nydusja, pen i klærne og pent og naturlig sminka. Du får ikke meg på supæ`rn i joggebukse asså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 10. november 2002 #4 Del Skrevet 10. november 2002 Om jeg har fett hår får du meg aldri til å føle meg vel Men når jeg går hjemme slik som i dag finner du meg i pysjamassen og sminkefri Bytt ut pysjamasen med en STOR rød ullete morgenkåpe (arva etter mamma'n min) så er det som jeg skulle skrevet det der... Både jeg og sambo synes det er digg å være skikkelig ujålete og gå i gamle, utvaska og digre joggebukser når vi har fri, så da slubber vi sammen! På slike dager (som i dag) synes jeg ikke det gjør noe om vi ser ut som vi har detti ned fra himmelen, vi skal da bare være hjemme lell... Hva er forresten selvfølelse for noe? Var det bra nok svar, eller? Litt sminke og rene. pene klær kan nok gjøre at jeg føler meg i bedre form, men ikke at jeg føler jeg ser bedre ut.... Slik er jeg bare... Jeg gidder sjelden å sminke meg hvis jeg bare skal være hjemme... Men jeg sminker meg ikke hele tiden selv om jeg skal på butikken heller, jeg, assa.... Skal jeg på kafè med folk eller noe så liker jeg å ha sminke og sånn, men ikke hvis jeg skal i butikken på shopping assa... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 10. november 2002 #5 Del Skrevet 10. november 2002 Jeg har tre bade/morgenkåper, en pysj, en kosedress og en joggedress jeg. Flittig brukt å søndager. Hvis jeg bare skal være hjemme sminker jeg meg nesten aldri. Og stort sett blir det bare en luftetur med hunden, så da tyr jeg til joggedressen (og i dag ble det stilongs også). Føler meg like bra usminket i joggedress på slike dager jeg. Og skal jeg på nærbutikken går jeg gjerne i joggebuksa da også. Men hvis vi skal litt lenger, på et kjøpesenter eller noe annet kler jeg med skikkelig og sminker meg hvis jeg synes atd et trengs. Jeg brukes forresten lite sminke til daglig da. Kommer an på dagsformen. Jeg har vel ikke noe å dekke til eller fremheve heller tror jeg. Det blir med mascara og litt rouge stort sett. Så svaret mitt er: Nope.. det spiller ingen rolle når jeg er hjemme alene eller sammen med sambo. Så lenge håret er bortimot nyvasket og jeg er ren, så kan jeg gjerne traske rundt i behagelige klær og uten sminke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 11. november 2002 #6 Del Skrevet 11. november 2002 Jeg dusjer ikke og steller meg ikke for andres skyld, men for min egen. Derfor hadde jeg følt meg dårlig dersom jeg skulle vært udusjet og usminket når jeg er alene hjemme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eminel Skrevet 11. november 2002 #7 Del Skrevet 11. november 2002 Hvis jeg bare er hjemme alene og daffer så bryr jeg meg ikke om jeg er usminket og ikke har dusjet. Hvis jeg derimot skal ut dørene betyr det (nesten) alt! Da må jeg være velstelt for å føle meg vel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. november 2002 #8 Del Skrevet 11. november 2002 Personlig synes jeg innimellom det er deilig å "sløve" hjemme. Men jeg er komplett avhengig av å ta meg en dusj om morgenen. Sminke meg gjør jeg sjelden før jeg skal ut, det samme med å ordne håret. Jeg synes innimellom det er deilig å slippe akkurat dette, og både jeg og mannen min har heldigvis likt syn på dette. Men føler jeg meg ustelt, da ordner jeg meg litt ekstra, for det er ingen god følelse. Ellers har jeg også joggedress på meg hjemme bestandig, det er mest behagelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 11. november 2002 #9 Del Skrevet 11. november 2002 Ops, det siste innlegget var fra meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 11. november 2002 #10 Del Skrevet 11. november 2002 Er vel kanskje litt forfengelig, men jeg sminker meg og kler meg "pent" selv om jeg bare skal være hjemme med mannen min. Føler meg ikke vel om ikke jeg fikser meg opp slik jeg pleier når jeg skal utenfor døren. Liker å se fin ut for min egen del og for mannen mins del. Dessuten kan man jo få uventet besøk også. Joggedress bruker jeg ikke. Sikkert OK til trening, men jeg hadde aldri gått med det på butikken.. sånn er jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Klips, ikke logget på Skrevet 11. november 2002 #11 Del Skrevet 11. november 2002 Hehe, det er rart med det. Helgedagene liker vi å sjokke rundt på morgenen, men IKKE joggebukse med knær, nei, har en søt liten pysjebukse fra HM, og så tar jeg en like søt liten t-skjorte til og kanskje fleece-morgenkåpe. I dette utstyret kan jeg lese avisen og drikke kaffe, men sjelden mer. Skal jeg komme i gang og få gjort noe må jeg dusje og kle meg ordentlig, ellers har liksom ikke dagen begynt, og energinivået er på slumrenivå i pysjbukse. Bruker ikke sminke hjemme til vanlig, max mascara hvis jeg ser for blek og trøtt ut. Men fett hår? Nei, ikke hjemme for meg selv en gang. Og ALLTID rene klær. Hater flekker, føler meg ekkel med flekker. Får rett og slett mer energi og gå-løs-på-oppgaver-lyst når jeg har årna meg. Samme når man har vært syk, en god dusj og rene klær så blir man jo mye friskere med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. november 2002 #12 Del Skrevet 11. november 2002 Jeg liker og elsker følelsen av å ha på meg rene pene klær hver dag, nydusjet med en av mine yndlingsparfymer... føler meg rett og slett vakker og pen når jeg lukter pent og går med klær jeg synes er pene, så det betyr litt for selvfølelsen min ja... er veldig jålete av meg ellers, og kan ikke gå utenfor døra uten full sminke nesten... Veldig forfengelig ja, men hva gjør vel det? synes det finnes mange nok folk som ser ut som de ikke har handlet klær på fem år, og som aldri har hørt om sminke... jeg synes det ser ut som om de ikke bryr seg om seg selv, eller er late. Jeg er glad i meg selv og omgivelsene, og liker at noen har noe pent å se på, alle liker vel å se på noe pent? Kan nevne at jeg subber rundt i morgenkåpe i helgene før jeg går på badet og dusjer..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 11. november 2002 #13 Del Skrevet 11. november 2002 Forfengelighet har ingen ting med selvfølelsen min å gjøre. Skal jeg bare slenge rundt her på internatet tar jeg ikke fem flate øre for å gjøre det i pysjen (den er søt asså) og ugredd hår (det er kort så det er ingen som ser rart på meg av den grunn). Og jeg får like mye gjort (eller like lite kanskje ) da som om jeg hadde kledd på meg ordentlig. Men jeg må være ren! Klarer ikke gå rundt å stinke. Sminke meg gjør jeg svært sjelden.. til fest som jo har vært hver uke de siste månedene . Men jeg kan godt gå til forelesning, shoppingsenteret og kino osv uten sminke, slitt olabukse og T-skjorte. Gjør meg ingen verdens ting. Straks jeg får på meg penklær føler jeg meg stiv og utilpass og vet liksom ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Klærne må også være rene om det er pysj eller olabukse. Tror heller det å være ren har noe å si for selvfølelsen min enn å være velstelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 11. november 2002 #14 Del Skrevet 11. november 2002 Veldig sjelden jeg ikke skal ut en gang i løpet av dagen, da sminker jeg meg. Ja, selv om jeg bare skal på trening. Kan godt gå i butikken usminket altså... og en olabukse og t-skjorte med en jakke slengt utenpå, holder helt fint. Skal jeg bare være hjemme, alene hjemme eller sammen med kjæresten, kan vi godt sløve rundt i myke og behaglige klær, men det er alltid gjennomtenkt. Kan utmerket godt gå i en søt pysjbukse og genser. Kan spise frokost og lese avisen i hel pysj, men ikke lompe rundt i den resten av dagen. Joggedress? Ja, hvis den er kul og grei så. Det skal se bra ut, selv om det er ingen som ser meg. Vi har da speil. Og om jeg ikke vasker håret, så gjør jeg noe med det så det ser noenlunde ut. Dette gjør jeg for meg selv altså. Jepp, det kan komme uventet besøk, da slenger jeg bare på meg et par jeans mens de kryper opp trappen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Duchess Skrevet 15. november 2002 #15 Del Skrevet 15. november 2002 Jeg har ingen problemer med å gå usminka og i joggebukse på butikken. Jeg sminker meg heller IKKE før trening, det syns jeg er TULL. Går ofte i joggebukse hjemme, fordi det er mest behagelig. Sminker meg aldri hvis jeg bare skal være hjemme. Men dusje, det liker jeg å gjøre, ofte. Uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 15. november 2002 #16 Del Skrevet 15. november 2002 Jeg er for tiden hjemme hver eneste dag. Og da er det ikke hver dag jeg dusjer. Ikke fordi jeg er hjemme altså, men fordi jeg ikke ser poenget med å vaske håret når det ikke trenger det. tørt og slitt nok fra før, om jeg ikke skal slite mer på det. annenhver dag holder fint. Ren vil jeg uansett være. Og rene klær er en selvfølgelighet, noe annet ville ikke falt meg inn. Når jeg bare stuller hjemme kan det gå en time eller tre før jeg får på meg "skikkelige klær" pysjen er behagelig den. Jeg står opp før 7, og jeg liker slappe morgener. Jeg er ikke avhengig av sminke for å gå på butikken, men jeg liker det. Føler jeg meg litt uttafor kan en fin genser, litt sminke og sko med høy hel gjøre forskjellen for meg når jeg skal på butikken. Da føler jeg meg bedre. Jeg er ikke jålete, men jeg føler meg bedre om jeg føler at jeg ser bedre ut. For min egen del. Tviler på at folka på butikken ser hvilke sko jeg har, genseren er uansett under jakka, og de bryr seg vel ikke. Men jeg føler meg bedre. Sløve rundt hjemme, da kan jeg godt bruke klær jeg ikke "ville vist meg offentlig i" Det betyr somregel sambos fleecegenser etc. Om håret er skittent, ja da dusjer jeg, bare for min egen del. Og jeg kan godt kle på meg "pene klær" selv om jeg ikke skal ut av huset. Pynte meg litt som sambo... Så til spørsmålet... av og til betyr utseende litt for selvfølelsen. Andre ganger gjør det det ikke. Men på mandag begynner jeg å jobbe, da blir det slutt på å subbe rundt i pysjen til "langt på dag"... Det er en vaskejobb (ja, jeg må ha PENGER) så det er meget mulig at dagens dusj tas ETTER jobb.. Ha en fin dag alle sammen, uansett påkledning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 15. november 2002 #17 Del Skrevet 15. november 2002 Velstelt=selvfølelse!! I hvertfall for meg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElleVille Skrevet 15. november 2002 #18 Del Skrevet 15. november 2002 Dusj av kropp og hår gjør mye for humøret. Sminker meg alltid, bortsett fra enkelte dager innimellom med "fri" for huden. Blir bestandig noen turer ut, og sminke hører med. Jeg sminker meg på trening også - ser ikke problemet med det. Kjøper kun klær jeg liker godt, dermed går jeg også alltid i klær jeg selv synes er OK. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bare meg 79 Skrevet 17. november 2002 #19 Del Skrevet 17. november 2002 :-? Jeg sminker meg,når jeg skal på jobb el ut på byen.Når jeg er hjemme sånn som i dag er det pysj eller joggebukse som er på.Sminker meg aldri når jeg skal sitte inne en hel dag,går jeg ut tar jeg noen ganger og bytter bukse,visst jeg gidder da.Og sminke meg for å gå i butikken gidder jeg ikke.Eller og sminke meg før trening,bruker ofte og vaske av sminke før trening.Synest det er litt unødvendig med sminke der svetter det jo bort,eller sånn som noen får mascaraflekker langt under øynene.Det er jo pent?!Nei da går jeg uten sminke. Pysjen min blir flittig brukt,liker og gå i den er så behagelig. klem fra c. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jen Skrevet 17. november 2002 #20 Del Skrevet 17. november 2002 Bryr meg ikke så mye om hvordan jeg ser ut når jeg er hjemme eller skal i butikken osv. Men må i det minste være ren og ha noenlunde orden på håret, for det har en del å si for helheten. Føler meg helt OK uten sminke, og bruker ganske lite av det uansett. Men husker for en del år siden da jeg og mannen min hadde vært samboere ca. 1 år. I starten var vi veldig opptatt av å vise oss fra vår beste side, som vanlig er i starten på et forhold. Men etterhvert ble vi veeeldig komfortable med hverandre, og dreit mer og mer i hvordan vi så ut når vi var hjemme alene. En gang vi satt der i sofaen foran tv'en møttes plutselig blikkene våres og vi kunne tydelig lese i hverandres øyne at vi tenkte akkurat det samme; "herregud hvordan du ser ut". Vi holdt på å knekke sammen av latter, for plutselig så vi hverandre hvor helt på trynet vi så ut der vi satt i joggedress med knær og rumpe, utvasket t-skjorte, bustete hår i hestehale, usminket og ubarbert. Så da ble det litt forandringer i leiren, og det har vi i grunnen holdt bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå