AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #81 Del Skrevet 15. november 2024 Takk for tips. Jeg er heldigvis ikke plaget med uvi, sikkert 25 år siden sist jeg hadde det. Men jeg skal lese mer om Vagifem Anonymkode: 35d46...e44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #82 Del Skrevet 15. november 2024 Jeg har begynt på HRT i dag. Østrogenspray og progesteron-tabletter. Gikk til privat gyn. Han utførte gu i tillegg til samtale. Han så at jeg antakelig ikke ville få flere menstruasjoner. Har masse plager, så håper dette vil hjelpe. Er forholdsvis ung og(45). Anonymkode: c01a3...f4c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #83 Del Skrevet 19. november 2024 Jeg er ts. Jeg har alltid vært hårete, fra tær til hodet. Jeg hadde håpet at alle hormonbehandlingene kunne gjøre noe med det, men jeg er like skjeggete. Og jeg lukter fortsatt som gjær/brød. Håper det blir bedring snart Anonymkode: 35d46...e44 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #84 Del Skrevet 3. desember 2024 Jeg har fått noen rare småblødninger, jeg skal ikke ha mensen før om en uke. Sånn var det forrige mnd og. Brunt tjukt utflod, litt blod. Er det vanlig? Anonymkode: 35d46...e44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #85 Del Skrevet 8. desember 2024 Hvor lang tid tok det for dere til å få tilbake fuktighet i skjeden og sexlyst? Det er fortsatt helt "dødt" der nede. Jeg tar krem og piller, har brukt det i 2 mnd nå. Men tørrheten plager meg mye Anonymkode: 35d46...e44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #86 Del Skrevet 27. desember 2024 Jeg er ts. Jeg har en del kontaktallergi. Men siden jeg kom i overgangsalderen for ca 1 år siden så har allergiene mine gått helt koko. Nå tåler jeg ikke ull eller akryl i klær. Jeg har aldri hatt problemer med det før. Nå har jeg nesten ingen klær jeg kan bruke. Det er verst i ansiktet, jeg mister hud i hele ansiktet og leppene blir bare store åpne sår. De 40 første årene mine har vært dritt pga allergier og ekstrem hyperidrose. Og nå bli det bare verre og verre. Jeg er helt utslitt av livet Anonymkode: 35d46...e44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #87 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 11.11.2024 den 17.57): Følger ingen bivirkninger med? Vi med auramigrene kan eller bør ikke ta hormonbehandling. Fortvilende og ikke kunne få noe hjelp. Anonymkode: 7afea...529 Det har jeg ikke hørt noe om, og jeg har auramigrene, og har gått på HRT i ca 6 mnd. AnonymBruker skrev (På 15.11.2024 den 14.25): Vagifem finnes også å få kjøpt reseptfritt, men da i mindre pakning og dyrere pris. Få den på resept, så blir det billigere og større pakning. Den kommer i form av en innføringshylse pr tablett, og det er veldig enkelt og raskt å innføre den. Og den begynner å gi resultater raskt! Underlivet ble normalisert på få uker. Tar ikke noe annet enn stikkpillene i skjeden, nei, ikke noe plaster, kremer e.l. Stikkpillene tas to ganger i uka. Oppstarten var det sånn at man skulle ta det litt hyppigere pr uke, men så skal man gå over til et par ganger i uka (iflg min fastlege og min gynekolog). Et lite tips; Det er ofte sånn at kvinner i overgangsalderen og senere lett begynner å få urinveisinfeksjoner oftere. Dette skyldes at også slimhinnene i urinveiene "tørker ut" og blir sårbare for infeksjoner. Disse Vagifem pillene virker på disse slimhinnene også og forebygger uv. infeksjoner! Dette opplyste gynekologen meg om, og sa at jeg skulle ta Vagifem livet ut. Og jeg har faktisk ikke hatt en eneste uv.inf. siden jeg begynte med pillene heller. Anonymkode: 9e7be...e10 Jeg har benyttet Vagifem i ca 1,5 år Forsatt knusktørr og død både der nede og i hodet. Tenker ikke på sex en gang, Stakkars partneren min.. AnonymBruker skrev (På 8.12.2024 den 8.58): Hvor lang tid tok det for dere til å få tilbake fuktighet i skjeden og sexlyst? Det er fortsatt helt "dødt" der nede. Jeg tar krem og piller, har brukt det i 2 mnd nå. Men tørrheten plager meg mye Anonymkode: 35d46...e44 Ikke skjedd ennå etter 1,5 år med Vagifem og 6 mnd med plaster. Doblet plasterdosen i begynnelsen av desember, men fortsatt ingen endirng på tørrhet og sexlyst. Jeg skal til gyn i begynnelsen av februar. Håper på testostreon da. Anonymkode: 57ca5...142 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #88 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 28.12.2024 den 18.04): Det har jeg ikke hørt noe om, og jeg har auramigrene, og har gått på HRT i ca 6 mnd. Jeg har benyttet Vagifem i ca 1,5 år Forsatt knusktørr og død både der nede og i hodet. Tenker ikke på sex en gang, Stakkars partneren min.. Ikke skjedd ennå etter 1,5 år med Vagifem og 6 mnd med plaster. Doblet plasterdosen i begynnelsen av desember, men fortsatt ingen endirng på tørrhet og sexlyst. Jeg skal til gyn i begynnelsen av februar. Håper på testostreon da. Anonymkode: 57ca5...142 Er du også tørr i rumpen? Alt bare klør siden det er så tørt. Huden i ansiktet mitt er blitt bedre, men ikke i underlivet. Hva mener du med at du håper du får testostreon? Det er jo mannlig hormon. -TS Anonymkode: 35d46...e44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå