AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #21 Del Skrevet 20. mars 2024 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Ok. Det funker sånn st når du selger/bytter inn bilen din går pengene til santander. Så vis du har 200000 i lån der og du får 320000 for bilen har du et overskudd på 120000. Du kan ta søke et nytt billån med egenandel på 120000kr hos hvem du vil. Anonymkode: 524f4...8e1 Hadde jeg bare visst dette før. Da jeg kjøpte bilen kunne jeg valgt å ha lån hos hvem som helst og ikke santander, bare fordi forhandler foreslo det? Festlig.....lånet er steike dyrt, høy rente og jeg kunne fått mye bedre rente i banken. Nå føler jeg meg lur, nå....Takk for info! Og til alle sammen - tusen takk - veldig nyttig å forhøre seg her. Jeg har som sagt 5 års garanti igjen på bilen, ikke så stress å selge privat tenker jeg.... Anonymkode: 4f5c6...221 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #22 Del Skrevet 21. mars 2024 Tviler på at folk kjøper en så dyr bruktbil med pant privat. Da må de stole 100% på hele prosessen. Beste er å ta et lån og nedbetale bilen og så selge den. Men det er risiko i det. Anonymkode: 0b84b...bd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #23 Del Skrevet 21. mars 2024 21 hours ago, AnonymBruker said: Trenger råd. Kjøpte helt ny bil for to år siden. Den kan jeg i dag få en innbyttepris på til ca 320k. Grunnet samlivsbrudd og mye dårligere økonomi ønsker jeg kjøpte en annen, eldre bil, som gjør at jeg går ut i pluss og kan betale noe ned på billånet hos santander. Har eu Lån der på 200k. Jeg kan ikke selge privat, for hvis jeg gjør det så står jeg med cash i hendene som ikke er mine, dvs ca 120k vil være mine og det er ikke nok. Resten må innfris hos santander. Kjøper jeg hos forhandler, så finner jeg kanskje en bil til 250k, får 320k for min og kan dermed sette de 70k som går i overskudd, inn på lånet - og igjen da få mindre månedsbeløp å betale. Dette er ikke lett. Jeg trenger jo å vite hvilke forhandlere som har samarbeid med Santander. Og det bør jeg vite før jeg begynner prøve biler. Sukk.... Råd rundt dette? Har ikke nåla i veggen og kan ikke tulle med lån her og der..... Anonymkode: 4f5c6...221 Lånet følger jo bilen...derav heftelser på en bil. Så du må uansett cashet ut nåværende lån og tegne et nytt. Bare husk at du må tinglyse på ny og få alle oppstarts-gebyrer enda en gang. Anonymkode: 6fafe...ebf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå