Gå til innhold

Smerter i dagene etter egguttak


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er vanlig ang dette ? 
 

Selve egguttaket gikk veldig fint, ingen komplikasjoner eller blødninger. De første dagene etter var også veldig bra og helt uten smerter. Men så rundt dag 3 begynte jeg å få skikkelige «menssmerter», såpass at jeg må gå krokbøyd og bevege meg i sneglefart for å ikke fremprovosere enda mer smerte. Å le eller hoste er helt forferdelig og å tisse er enda verre (ikke svie eller noe slikt, men er vondt i eggstokkene når musklene i magen/blæren brukes for å tømme blæren). Jeg har vært sengeliggende pga dette i 3 dager nå.

Det ble ikke satt tilbake noe egg i denne omgangen, og jeg ble sjekket på dag 3 at alt så bra ut. 
 

Så er dette vanlig og hvor lenge pleier det i såfall vare ? 

Anonymkode: ab90f...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg opplevde dette, og for meg var overstimulering. Hjalp ikke at jeg faktisk ble gravid også, da ble det enda verre. Det var ikke alvorlig hos meg, så trengte ikke behandling, men det varte i flere uker og jeg måtte sykmeldes 1 uke fra jobb. Veldig glad for å bli gravid selvfølgelig, men det var samtidig en ganske kjip start på svangerskapet.

Det eneste jeg kunne gjøre var å hvile og drikke mye vann. 

Du bør snakke med sykehsuet/klinikken og høre om du kan komme inn på en ultralyd igjen og sjekke eggstokker.

Anonymkode: 08250...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en GOD del smerter etter uttak. Varmeflaske hjalp veldig. Var ikke overstimulert, men en del "menssmerter"/luftsmerter føltes det ut som. 

 

Anonymkode: f5827...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde uttak på onsdag og er i akkurat samme situasjon! Ble bekymret fordi smertene ga seg samme dagen også kom de plutselig tilbake i dag.. Har innsett i morgen og har tenkt til å høre på sykehuset om det er grunn til bekymring.

Anonymkode: 83d82...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er veldig store variasjoner i hva som er normalt, men dette ville jeg ringt sykehuset for i dag, alternativt legevakt/vakthavende gynekolog på nærmeste sykehus. Som andre sier kan det godt være du har en del veske i buken. Det trenger ikke å være farlig store mengder, kanskje du bare er litt ekstra sensitiv eller at vesken er på et ekstra smertefullt sted. 

Det er viktig å drikke mye vann og farris!  

Anonymkode: 1a637...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.3.2024 den 19.26):

Jeg opplevde dette, og for meg var overstimulering. Hjalp ikke at jeg faktisk ble gravid også, da ble det enda verre. Det var ikke alvorlig hos meg, så trengte ikke behandling, men det varte i flere uker og jeg måtte sykmeldes 1 uke fra jobb. Veldig glad for å bli gravid selvfølgelig, men det var samtidig en ganske kjip start på svangerskapet.

Det eneste jeg kunne gjøre var å hvile og drikke mye vann. 

Du bør snakke med sykehsuet/klinikken og høre om du kan komme inn på en ultralyd igjen og sjekke eggstokker.

Anonymkode: 08250...cda

Ts 

det var vist overstimulering her også, og dagen etter jeg skrev innlegget fikk jeg i tillegg høy puls og magen blåste seg opp og ble stein hard så jeg så høygravid ut, og så sov jeg i nesten 2 døgn. Jeg er heldigvis i nesten normal form igjen nå og magen er myk og flat. 

Anonymkode: ab90f...84e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Progesteronstøtten ga en del plager. Samt mild overstimulering. Det har ingenting med selve uttaket å gjøre. 

Men om du er sengeliggende må du ta kontakt med klinikken, eller legevakt. Da kan det være kraftigere overstimulering. 

Anonymkode: f5417...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...