AnonymBruker Skrevet 19. mars #1 Del Skrevet 19. mars Jeg har alltid fått høre at alle med lukkede gardiner har lav boevne. Vet ikke helt hva folk legger i det, men jeg har ihvertfall tenkt mye på dette, og derfor skaffet jeg meg nylig nye, gjennomsiktige gardiner for å slippe mer lys inn. Jeg pleier å ha lystette gardiner som jeg har trukket for, fordi jeg ikke takler tanken på at folk kan se meg. Nå ser jeg jo at man kan se tvers igjennom disse nye gardinene jeg har skaffet meg, nå når jeg sitter her i mørket og ser ut kan jeg se alt ganske detaljert. Jeg bare får meg ikke til å skru på det helvetes taklyset. Hvordan takle dette opplegget her? Jeg er mye ute og får lys derfra, men jeg hater tanken på at folk skal se meg i mitt eget hjem, rett inn på soverommet hvor jeg kler av og på meg, hvor jeg gjør alt. Ps: Vil ellers påstå at jeg har orden i sysakene, bor med folk, har venner, betaler regninger, og har ingen anmerkninger. Anonymkode: 215ca...c4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #2 Del Skrevet 19. mars Kan du ha plisségardiner på innsiden? Anonymkode: 7a2b7...7ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 19. mars #3 Del Skrevet 19. mars 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har alltid fått høre at alle med lukkede gardiner har lav boevne. Vet ikke helt hva folk legger i det, men jeg har ihvertfall tenkt mye på dette, og derfor skaffet jeg meg nylig nye, gjennomsiktige gardiner for å slippe mer lys inn. Jeg pleier å ha lystette gardiner som jeg har trukket for, fordi jeg ikke takler tanken på at folk kan se meg. Nå ser jeg jo at man kan se tvers igjennom disse nye gardinene jeg har skaffet meg, nå når jeg sitter her i mørket og ser ut kan jeg se alt ganske detaljert. Jeg bare får meg ikke til å skru på det helvetes taklyset. Hvordan takle dette opplegget her? Jeg er mye ute og får lys derfra, men jeg hater tanken på at folk skal se meg i mitt eget hjem, rett inn på soverommet hvor jeg kler av og på meg, hvor jeg gjør alt. Ps: Vil ellers påstå at jeg har orden i sysakene, bor med folk, har venner, betaler regninger, og har ingen anmerkninger. Anonymkode: 215ca...c4f Mulig du bare er litt lite flink til å ikke høre på "det alle sier"..... 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #4 Del Skrevet 19. mars Vi har ikke lav boevne, men har persiennene alltid nedtrukket fordi nærmeste nabo glaner alltid rett inn når de går forbi og hun har også en tenåringssønn som stopper opp og glaner rett inn, så for å ha privatlivet i fred, da det ble forstyrrende å stadig oppdage at de sto og gikk utenfor og glante rett inn, valgte vi å ha persiennene alltid ned til vi finner en annen løsning. Anonymkode: 2e0e5...3d0 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #5 Del Skrevet 19. mars vindusfolie, da får du fortsatt lys inn, men folk kan ikke se inn. Anonymkode: 1b305...abc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #6 Del Skrevet 19. mars Vil heller si at det å ikke ha gardiner i det hele tatt er et tegn på lav boevne. Gardiner er gardiner, uavhengig av om du ser rett igjennom dem eller ikke. Anonymkode: fad33...d08 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #7 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vil heller si at det å ikke ha gardiner i det hele tatt er et tegn på lav boevne. Gardiner er gardiner, uavhengig av om du ser rett igjennom dem eller ikke. Anonymkode: fad33...d08 Jeg har ikke gardiner, men bor midt i en by og vil ikke ha det. Persienner og plisségardiner på soverom er nok. Anonymkode: 7a2b7...7ac 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #8 Del Skrevet 19. mars Det er forskjell på å ha gardinene lukket om kvelden og om dagen. Jeg tror du har misforstått. Kritikken av de med lukka gardiner er de som har det døgnet rundt og ikke slipper inn dagslys. På dagtid ser man heller ikke inn om gardinene er åpne. Mens om kvelden ser man inn om man ikke har gardiner. Jeg liker heller ikke at de ser inn om kvelden, så jeg har alltid igjen persiennene når det blir mørkt ute. Det gjør også at det blir koseligere lys inne. Anonymkode: 429ef...3aa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 19. mars #9 Del Skrevet 19. mars Hah, her er gardinene sjeldent trekket fra, rett og slett fordi vi bor så innmari tett og jeg hater å bli glana på av både naboer og folk som spaserer forbi og fordi sola ofte skinner rett der vi sitter i tv-stua. Jeg vokste opp på gårdsbruk og nærmeste nabo var altfor langt unna til å kunne glane inn vinduene, samme med hovedveien, så når vi ordna oss hus i litt mer urbane strøk, så ble lysdempende gardiner/rullegardiner ordna og de er sjeldent oppe så alle kan se inn. Man må slutte å høre på folk som sier at gardinene for hele tiden er bevis på lav boevne, eller bevis på noe annet, det eneste det beviser er at folka der liker privatlivet sitt og det skal da faen folk få lov til å gjøre. 1 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #10 Del Skrevet 19. mars Skal kjøpe nye gardiner og står midt i dette dilemmaet nå! På soverommet er de lystette, ikke spørsmål om noe annet. Men så var det stua, da... jeg liker jo egentlig å lukke meg inn i min lille hule, men det er jo også greit å få litt lys gjennom. På dagtid funker jo derfor semi-transparente fint. Men når det er mørkt ute og lyst inne, så ser jo de som "vil" rett inn på meg som ligger i sofaen og klør meg i rumpa. Savner forrige leilighet, der investerte jeg i utvendige screens, hvor man ser ut innenfra, men ser helt tett ut utenfra, selv når det er lyst inne og mørkt ute.. koster mye da, så har ikke råd til det her nå. Lyst å ha screens utenpå, så kan jeg ha litt fine transparente gardiner inne. Anonymkode: dadee...40a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #11 Del Skrevet 19. mars Lameller Anonymkode: 4508e...a17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #12 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har ikke gardiner, men bor midt i en by og vil ikke ha det. Persienner og plisségardiner på soverom er nok. Anonymkode: 7a2b7...7ac Samme her. Har vinduer som går fra gulv til tak, vegg til vegg. Vanlige gardiner ville sett veldig rart ut. Anonymkode: 77b6d...720 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 19. mars #13 Del Skrevet 19. mars Bor i by, vi har gardiner som vi trekker for i den mørke årstiden, men bare om kveldene. Vil ha privatliv, og også stenge ute mørket 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #14 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har alltid fått høre at alle med lukkede gardiner har lav boevne. Vet ikke helt hva folk legger i det, men jeg har ihvertfall tenkt mye på dette, og derfor skaffet jeg meg nylig nye, gjennomsiktige gardiner for å slippe mer lys inn. Jeg pleier å ha lystette gardiner som jeg har trukket for, fordi jeg ikke takler tanken på at folk kan se meg. Nå ser jeg jo at man kan se tvers igjennom disse nye gardinene jeg har skaffet meg, nå når jeg sitter her i mørket og ser ut kan jeg se alt ganske detaljert. Jeg bare får meg ikke til å skru på det helvetes taklyset. Hvordan takle dette opplegget her? Jeg er mye ute og får lys derfra, men jeg hater tanken på at folk skal se meg i mitt eget hjem, rett inn på soverommet hvor jeg kler av og på meg, hvor jeg gjør alt. Ps: Vil ellers påstå at jeg har orden i sysakene, bor med folk, har venner, betaler regninger, og har ingen anmerkninger. Anonymkode: 215ca...c4f Jammen hva feiler kg for tida? Bare trolletråder jo Anonymkode: d0c8e...e60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #15 Del Skrevet 19. mars Ha lystett gardiner på soverommet. Tror ikke folk kommer til å bedømme den uansett, isåfall er de noen creeps med ønske om å se deg lettkledd. Er ikke noe gøy å leve på utstilling elsker å danse, men etter å flyttet et sted med masse vinduer og masse naboer er det automatisk mindre frihet. Har gjennomsiktige gardiner i stuen. Men ikke på soverommet, der er det lystett og lukkede. Anonymkode: 00640...ad7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå