Ugla Skrevet 5. februar 2006 #21 Skrevet 5. februar 2006 Jeg er stoffavhengig, så jeg samler på lappestoffer. ← Stoffavhengig jeg også, jeg bruker en del stoff... ...så det blir ingen "samling" av det... Men det jeg virkelig kjøper for å samle på, det er eggeglass! Kommer jeg inn i en bruktforretning, er eggeglass det første jeg ser etter. Har flere hyllemeter med eggeglass...
Saeria Skrevet 5. februar 2006 #22 Skrevet 5. februar 2006 Jeg og mannen samler på DVDer. Har begynt å få en anstendig samling nå. Ellers samler jeg ikke på noe.
Lille Ballerina Skrevet 5. februar 2006 #23 Skrevet 5. februar 2006 Jeg samler på: Engler (jeg er veldig kresen, så svært få blir "godtatt") Undertøy (jeg elsker pent undertøy) DVDer Minner (bokser med kvitteringer fra reiser, flybilletter, drinkpinner etc) Musikk Servise
Gjest Jane Doe Skrevet 6. februar 2006 #25 Skrevet 6. februar 2006 jeg samler på bade-gakkgakker og andre gakkgakker (bamser osv).. vet ikkje hvorfor, de er bare så sinnsykt søte jeg begynte i sommer, så jeg har bare rundt 10-12 stk til nå.. ellers er jeg også stoffavhenging og samler på både lappestoffer og bekledningsstoffer..
Gjest Gjesta Skrevet 6. februar 2006 #26 Skrevet 6. februar 2006 Jeg samler på kronestykker jeg da...ikke akkurat som en hobby, mer for å bli rik en vakker dag!
Gjest Gjest_Monana_* Skrevet 6. februar 2006 #29 Skrevet 6. februar 2006 Jeg samler på 20-kronere i et Norgesglass, legger på nye etter hver gang jeg har handlet og gleder meg til den dagen glasset er fullt og jeg kan tømme det..! I tillegg samler jeg på brev, har fortsatt en del brevvenner rundt om i verden og kommer aldri til å kaste dem.. Og jeg lurer på å begynne å samle på frimerker, har i mange år sendt til Tubfrim og lurer nå på å ta dem selv i steden..
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2006 #30 Skrevet 6. februar 2006 Jeg samler på: metallbokser - fine og se på og kan fylles med alt mulig av knapper, magneter, spenner, osv. interiørblader - masse fine tips til senere utklipp - av alt mulig rart som inspirerer meg til å lage noe
Gjest -eline- Skrevet 7. februar 2006 #31 Skrevet 7. februar 2006 Thja... samler paa interioerblader, boeker, CD'er, skandinavisk glass fra 50-60-tallet og emaljeprodukter fra samme tidsrom... I det siste saa har jeg faatt litt dilla paa smykker fra 60-70-tallet ogsaa, saa det er mulig det blir en pen samling av dette ogsaa etterhvert!
Night Owl Skrevet 7. februar 2006 #32 Skrevet 7. februar 2006 Jeg samler ikke på noe spesielt. Men når jeg gikk på barneskolen hørte jeg om en mann som samlet på noe helt spesielt, han har nemlig en hel skuffe full av..... Navlelo.... Æsh :hår:
manzana Skrevet 10. februar 2006 #33 Skrevet 10. februar 2006 (endret) Jeg samler på bilder. På pc'n har vi 10-tusentalls bilder, i esker og bokser har vi flere tusen papirbilder, men det beste av alt er forstørrelser. (ironisk nok har vi såvidt et eneste bilde på veggen...) ...også samler vi på kronestykker. Putter dem på sparebørse først, når den er full trrer vi dem på hyssing. Har vel sju-åtte meter med kronestykker nå. Endret 10. februar 2006 av manzana
Hu i Svingen Skrevet 11. februar 2006 #34 Skrevet 11. februar 2006 (endret) Jeg trodde i grunn ikke jeg samlet på noe inntil jeg leste denne tråden. Jeg sammler på gode minner.... bilder inne i hodet mitt, lukter .smaker... Rett og slett opplevelser! Hvorfor? ikke kan jeg rote dem bort, ikke kan de brenne opp og ikke bli stjålet ← Jepp! Jeg samler på Bonytt! Jeg titter i dem stadig vekk. Nå som vi skal bygge hus er de ekstra nyttige. Har dem sirlig i fine bokser med lokk. Og nåde den som lager et eseløre eller kludrer i dem! Det hender jeg kjøper andre interiørblader også, og jeg tar vare på alle. Også har jeg begynt å opparbeide meg en liten samling bøker om samme emne. ← Jeg også! Har kvittet meg med en del, men har en formidabel samling. Veldig kjekt å ha når jeg skal gjøre om et rom... Jeg samler på bøker(og leser de selvfølgelig også). ← Bøker ja! Trenger mer hylleplass. Men det jeg virkelig kjøper for å samle på, det er eggeglass! Kommer jeg inn i en bruktforretning, er eggeglass det første jeg ser etter. Har flere hyllemeter med eggeglass... ← Håper du er glad i egg? Jeg samler på: Engler (jeg er veldig kresen, så svært få blir "godtatt") ... ← Vil du overta to porselensengler fra Göebbels? (Nei, ikke nazisten) Har to dyre eksemplarer som bare ligger på loftet... Jeg samler på hatter/luer og solbriller. ← Ja! Og sko! Er nok muligens en samler likevel... Endret 11. februar 2006 av Hu i Svingen
Gjest Sabia Skrevet 11. februar 2006 #35 Skrevet 11. februar 2006 Det eneste jeg kan komme på som har overlevd mine rydde-kast- gibort-anfall a la Flylady må være cd'er! Jeg har samtlige cder jeg har kjøpt, det kaster jeg ikke. Ellers har jeg kvittet meg med både interiørblader og bøker (beholdt yndlingsbøkene mine bare), som vel var det jeg sparte på. Har ikke bevisst samlet på noe siden jeg var liten, da samlet jeg på alt mulig fra skjell og fine steiner til finark, viskelær og glansbilder Som de fleste andre småjenter tenker jeg
~MALIN~ Skrevet 12. februar 2006 #36 Skrevet 12. februar 2006 (endret) Jeg samler på bøker , interiørmagasiner , sko , scrapbookingutstyr , bilder , julepynt og pent undertøy . Endret 12. februar 2006 av ~MALIN~
*amalie* Skrevet 12. februar 2006 #37 Skrevet 12. februar 2006 Noen samler på frimerker, andre på servietter. Noen samler på buttons, andre på pins. Hva samler du på og hvorfor? ← Teller vi bøker? Kan ikke komme på noe annet. Nevner det bare fordi jeg er så utrolig svak når det kommer til bøker. Kan ikke gå igjennom et bibliotek uten å låne med meg tre - fire bøker. Og er god kunde hos nordli og bokkilden, for å si det slik.
nostalgia Skrevet 13. februar 2006 #38 Skrevet 13. februar 2006 Bøker foran alt!! Så Cd-er, litografier, interiørblader, DVD-er, Ikea-kataloger (har de siste 12-15 årgangene i en sirlig bunke ), forskjellig papir (til collager), håndblåste kunstglass i forskjellige farger, perler, stoff, forskjellige håndlagede keramikkrus i diverse farger og mønstre
nostalgia Skrevet 13. februar 2006 #39 Skrevet 13. februar 2006 (endret) Og kort, uskrevene altså - det har jeg utrolig masse av... kjøper alltid det når jeg finner noen fine Og fin gammeldags julepynt og julekuler!! Endret 13. februar 2006 av nostalgia
nostalgia Skrevet 13. februar 2006 #40 Skrevet 13. februar 2006 Men det jeg virkelig kjøper for å samle på, det er eggeglass! Kommer jeg inn i en bruktforretning, er eggeglass det første jeg ser etter. Har flere hyllemeter med eggeglass... ← Det gjør min mor også!! Hun og har metervis!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå