Gå til innhold

Hva samler du på?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen samler på frimerker, andre på servietter. Noen samler på buttons, andre på pins. Hva samler du på og hvorfor?

Endret av Tinken
Videoannonse
Annonse
Gjest GreenSky
Skrevet

Filmer. (fantasy) Også leser jeg Tidshjulet-serien fast, har alle bøkene, så du kan vel si at jeg samler på dem også.

Ellers har jeg lyst til å begynne å samle på sånne glasskuler med en figur inni, vann og glitter, sånn til å riste på. Har to allerede, men er på utkikk etter flere. Fine altså, ikke sånn billig juggel på nille.

Gjest gjest 0
Skrevet

Sparer og sparer...

Men jeg har en stor sko samling, og så er jeg en stringtrusesamler av en eller annen grunn... Liker tanken på å ha masse pent undertøy i skuffen.

De siste årene har jeg fått øynene opp for litt dyre vesker (dyrere enn morris etc), så jeg ønsker meg gjerne det i gaver.

Ellers har jeg dilla på dvd filmer så jeg kjøper så ofte jeg har råd. Og jeg samler på en glasserie.

Jeg vet vel ikke om jeg kvalifiserer som en samler. Da jeg var liten samlet jeg på såper og frimerker så et har jeg masse av liggende på loftet.

Skrevet

Jeg samler på sko, og jeg begynner å få en solid samling, men jeg må si at det er en dyr hobby :) Men har man dilla så har man dilla :)

Gjest Aimable Amie
Skrevet

Perler og blomster. Jeg er en ivrig smykkelager og kjøper perler overalt jeg finner. Har også dilla på blomster - men de plantes i hagen - heldigvis - i husets kott og skap er det nok rot ;)

Skrevet

Vesker må vel kunne sies å være en slags hobby etterhvert, i likhet med pene sko og støvletter jeg aldri bruker... :rodme:

Og dukker fra masse forskjellige land. Vet ikke helt hvordan det startet, men jeg har fått dukker fra folk som har vært ute og reist fra jeg var liten, så jeg har en fin liten samlig, i tillegg til norske dukker i bunader da. Sånne harry souvenir-dukker... :ler:

Nå har jeg ikke noe sted å plassere de, også er det egentlig ganske stygt, så de ligger i boden

Gjest Jalileh
Skrevet (endret)

Parfymer og sko. :sjenert:

jeg kunne tenke meg å begynne å samle på Barbie-dukker :rodme:

Endret av Seniorita_
Skrevet (endret)

Jeg samler på postkort, hvorfor det begynte er jeg ikke sikker på. Jeg tror det var da jeg var 10-11 år gammel og hadde en haug brevvenner rundt om i verden som sendte meg fine postkort. Og så fikk jeg en eske med postkort av Mamma (noen veldig gamle, og mange nye) og det var så spennende å sammenligne. Og så bare fortsatte jeg å samle, og det begynner å bli veldig mange. Og så kan man kanskje si at jeg samler på bøker. Bibliotek er ikke noe for meg, jeg må eie bøkene selv.

Endret av Arkana
Gjest Nemesis
Skrevet

Jeg samler ikke på noe for tiden, men da jeg var yngre samlet jeg på servietter og frimerker.

Gjest Rognebær
Skrevet

Jeg er stoffavhengig, så jeg samler på lappestoffer.

Skrevet

Jeg sammler på gode minner....

bilder inne i hodet mitt, lukter .smaker...

Rett og slett opplevelser!

Hvorfor?

ikke kan jeg rote dem bort, ikke kan de brenne opp og ikke bli stjålet :)

Gjest Bodillen
Skrevet

Jeg samler på Bonytt! Jeg titter i dem stadig vekk. Nå som vi skal bygge hus er de ekstra nyttige. Har dem sirlig i fine bokser med lokk. Og nåde den som lager et eseløre eller kludrer i dem! :sur: Det hender jeg kjøper andre interiørblader også, og jeg tar vare på alle. Også har jeg begynt å opparbeide meg en liten samling bøker om samme emne.

Skrevet

Jeg samler på servietter og lurer på om det er flere der ute som gjør det? Det er egentlig noe jeg har samla på i flere år.... egentlig siden jeg var liten.... Jeg samler på de med fine/spesielle motiver eller de med reklame på. Jeg synes det er litt artig å ha litt spesielle reklame servietter fra forskjellige land..... :)

Gjest Bodillen
Skrevet
Jeg samler på servietter og lurer på om det er flere der ute som gjør det? Det er egentlig noe jeg har samla på i flere år.... egentlig siden jeg var liten.... Jeg samler på de med fine/spesielle motiver eller de med reklame på. Jeg synes det er litt artig å ha litt spesielle reklame servietter fra forskjellige land.....  :)

Husker jeg gjorde det da jeg var liten (barneskolealder), og flere av venninnene mine gjorde det også. Nå er det datteren min som samler.

Skrevet

Glemte å skrive at jeg samler på alt som har med Nick Cave å gjøre.

Skrevet

:ler: Den var god! :ler:

Jeg samler på altfor mye er jeg redd.... jeg samler på esker (fine esker somoftes i tre, finer og annet matriale), kurver, steiner, tegneserier og bøker (drømmer om mitt eget bibliotek). Jeg har en del DVD'er også, men de har blitt mange fordi jeg liker å eie de filmene jeg virkelig liker godt og for da kan jeg se dem nå jeg ønsker. :)

Skrevet

Jeg samler på bøker(og leser de selvfølgelig også). Ellers prøver jeg å holde eiendelene mine på et minimum selv om jeg kanskje har en tendens til å samle på mote- og interiørblader også...

Skrevet

Jeg og!

Ellers har bokhyllene mine blitt fullere og fullere med årene, men jeg samler vel ikke akkurat. Bare kjøper (og leser...)

Skrevet

Jeg samler på interiørblader... og sparer på alle jeg kjøper... Tar dem frem rett som det er og ser i dem..

Ellers samler jeg på vesker, smykker, glass, serviser og diverse andre ting.. Er gått mer og mer bort fra å samle på ting til huset til å samle på ting til meg selv....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...