Gå til innhold

Slettet


Chriistiinee

Anbefalte innlegg

Chriistiinee skrev (4 timer siden):

Mange svarer at jeg burde prøve intermediær faste, så jeg bare sier det her: jeg bokstavelig talt besvimer om jeg spiser for sjeldent.

Mange skriver dette fordi de selv har opplevd at det fungerer. Høres litt merkelig ut at du bokstavelig talt besvimer? Vi mennesker er genetisk programmert for å tåle perioder med faste og lite mat. Ja kroppen vil selvsagt protestere høylytt hvis den er vant med å få påfyll ofte, men dette er noe som går over etterhvert som blodsukker og insulin balanserer seg og kroppen blir vant med den nye rutinen.

Anonymkode: 8eea9...3b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1) Du kan klare mye på en mnd!

2) Du klarer det kun om du virkelig vil! 
 

Begynn med å veie deg! Så reduserer du litt på porsjonene, trenger ikke være så mye, men nok til at det er litt mindre. I tillegg bli litt mer aktiv, fem-ti minutt Youtube aerobic et par ganger til dagen. 
Så utvider du litt etterhvert. 

Disse små endringene vil mest sannsynlig redusere vekten litt, men vil øke selvfølelsen MYE! Du vil få følelsen av å ta tilbake kontrollen, du er i gang og på vei! Tenk på det som en start på noe varig, du våkner ikke opp tynn på avreisedagen, men ikke tyngre heller :) 

Kanskje du kan nå målet til neste sommer? Det viktigste er ikke å gå fort ned i vekt, men jevnt ned! Skriv opp vekten din, og sammenlign mnd for mnd, og ikke uke for uke. Vei deg gjerne ofte, men se alltid noen uker tilbake når du regner endringen. 

Anonymkode: 7c7a2...44f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville forøvrig ikke veid meg, men heller gått etter midjemål! Vekt er ekstremt fluktuerende, jeg kan veie halvannen kilo forskjell avhengig av når på dagen jeg veier meg, vannvekt etc. MIdjemål/hoftemål e.l. er bedre å se på, for de fluktuerer ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IkkeStudentLenger skrev (22 minutter siden):

Jeg ville forøvrig ikke veid meg, men heller gått etter midjemål! Vekt er ekstremt fluktuerende, jeg kan veie halvannen kilo forskjell avhengig av når på dagen jeg veier meg, vannvekt etc. MIdjemål/hoftemål e.l. er bedre å se på, for de fluktuerer ikke. 

Visste du at suksessfaktor nr 1 for å beholde et vekttap, er å faktisk veie seg? 
Men det er viktig å se på vekten over tid, og ikke bare dag for dag, uke for uke, men mnd for mnd. 
Alle vet at veiing skal skje på morningen, og at vekten er høyete resten av dagen, der er ren logikk. 
Måling er fint, men det er også lett å måle på forskjellige steder. 

Stikkordet er å ta seg tid, det tar tid å gå opp i vekt, og det tar tid å gå ned igjen :) men følelsen ved å gå ned, og ikke opp, er så utrolig mye bedre! 

Anonymkode: 7c7a2...44f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chriistiinee skrev (14 timer siden):

Mange svarer at jeg burde prøve intermediær faste, så jeg bare sier det her: jeg bokstavelig talt besvimer om jeg spiser for sjeldent.

Så hvis du spiser en stor middag kl 18.00, så besvimer du på sofaen kl 22? Jeg tenker at når du skal lage sånne unnskyldninger for deg selv så har du jo hele årsaken til overvekten. Du kan spise frokost, men regne ut hvor mange kalorier det er i frokosten og spise tilsvarende mindre til de to neste måltidene om du foretrekker det. Men da er det vel en annen unnskyldning som kikker inn?

Anonymkode: 87ac3...c3e

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.3.2024 den 9.46):

Så hvis du spiser en stor middag kl 18.00, så besvimer du på sofaen kl 22? Jeg tenker at når du skal lage sånne unnskyldninger for deg selv så har du jo hele årsaken til overvekten. Du kan spise frokost, men regne ut hvor mange kalorier det er i frokosten og spise tilsvarende mindre til de to neste måltidene om du foretrekker det. Men da er det vel en annen unnskyldning som kikker inn?

Anonymkode: 87ac3...c3e

Og så sluttet ts å svare. Traff kanskje spikeren på hodet?

Anonymkode: 8eea9...3b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei da. Jeg har bare vært avlogget lenge. 
 

Jeg skjønner ikke helt hvorfor alle rådene her inne handler om fasting. Det plager meg litt at dere tror det kan fungere for alle. Jeg ville ikke bli for grafisk med mine skildringer av anfallene, men det virker som jeg må være mer åpen: anfallene mine blir blodige og gir meg feber. Som liten ble jeg innlagt på sykehuset til stadighet med dem. En av triggerne i senere tid er blant annet sult, men også sterk mat, overoppheting og mer.  

Anonymkode: 9cb6d...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Obs. Jeg klarte å trykke på å være anonym her. Overnevnte svar er meg, trådstarter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...