Gå til innhold

Slettet


Chriistiinee

Anbefalte innlegg

Slettet

Endret av Chriistiinee
  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv periodisk faste i kombinasjon med styrketrening 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har BMI på rett under 33 nå, og har vært på badeferie med 40 i BMI. Sier ikke at jeg ikke bryr meg, men jeg kan ikke la være å dra på ferie og å bade av den grunn.

Har gått ned drøyt 20 kilo, og håper å gå ned noen til før årets sommerferie som også går til Hellas. Og jeg har en følelse av at jeg kommer til å være like ukomfortabel da som før.

Det jeg prøver å si er: jobb med hodet også, ikke bare med kroppen! Jobb med å ikke bry deg!

Ellers: periodisk faste (spis feks bare mellom kl 11 og 19, pass på at du spiser proteiner, fiber og grønnsaker da), powerwalks og styrketrening. Da vil jeg tro du ganske raskt vil se resultater!

Anonymkode: 5de52...620

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også bittelitt mer kontroll på kostholdet, pass på nok proteiner og grønnsaker, og styrketrening kan gjøre litt 😊 Jeg kommer meg ikke så mye ut på trening på grunn av småbarn, men jeg har matte og kettlebells hjemme 😊

Anonymkode: fbf09...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er ikkje vekta di, men mangel på kjærleik til deg sjølv 💔

Anonymkode: 50b12...712

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etk skrev (17 timer siden):

Prøv periodisk faste i kombinasjon med styrketrening 😊

Jeg blir fysisk dårlig hvis jeg ikke spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har BMI på rett under 33 nå, og har vært på badeferie med 40 i BMI. Sier ikke at jeg ikke bryr meg, men jeg kan ikke la være å dra på ferie og å bade av den grunn.

Har gått ned drøyt 20 kilo, og håper å gå ned noen til før årets sommerferie som også går til Hellas. Og jeg har en følelse av at jeg kommer til å være like ukomfortabel da som før.

Det jeg prøver å si er: jobb med hodet også, ikke bare med kroppen! Jobb med å ikke bry deg!

Ellers: periodisk faste (spis feks bare mellom kl 11 og 19, pass på at du spiser proteiner, fiber og grønnsaker da), powerwalks og styrketrening. Da vil jeg tro du ganske raskt vil se resultater!

Anonymkode: 5de52...620

Jeg spiser ganske sunt. Må spise med en gang jeg våkner og spise litt før jeg legger meg, ellers blir jeg dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Problemet er ikkje vekta di, men mangel på kjærleik til deg sjølv 💔

Anonymkode: 50b12...712

Haha, absolutt :P men nesten lettere å slanke seg (og det sier jeg som ikke klarer det). Dessverre. Jeg savner min litt tynnere kropp

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slår et slag for badedrakt, jeg synes det er mye mer flatterende på min mammakropp enn bikini, og det synes jeg også når jeg er slank. Jeg har vært på grensen til oververktig i BMI, men bading er gøy og jeg tror ærlig talt ikke noen andre enn meg bryr meg om hvordan jeg ser ut. Mannen min synes jeg er fin, og sålenge jeg kan leke med ungene mine og gjøre de tingene jeg vil uten å bli for sliten så tenker jeg det er greit. Finn en badedrakt som kler deg (helst ikke for høy skjæring ved beina, det synes jeg ikke er så fint på meg selv iallefall, jeg er lav og veldig rett i kroppen). Sarong e.l. hvis man vil være litt mer tildekket på land, og i basseng/havet er det ingen som ser kroppen din uansett. Men enig med de over, man må jobbe med å trives i egen kropp selv om den ikke er perfekt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måned? Glem det er min tanke. Bruk heller anledningen til å gjøre noe du ikke ellers gjør: hopp i havet og svøm som en gal. I vann er det umulig å bli annet enn drit-sliten, skader ut over host&hark av vann er omtrent utelukket. Da får du brukt skrotten som du skriver ellers ikke er så lett å bruke fysisk.

I tillegg skal du antagelig til litt varmere strøk siden det er bading i mars og der spiser de ofte sunt og bra, type "middelhavs-mat" som fisk og grønt. Igjen: hiv deg på!

Når måneden så er over spørs det hva du vil videre. Min mor brukte ..tja.. 2(?) år på å gå av seg 10-15 kg som hun over tid var blitt lei av. Så lei at hun spiste kanskje litt mindre, men i hvert fall bedre/fornuftigere og rørte seg mer. Men det tok mer enn en måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chriistiinee skrev (25 minutter siden):

Jeg blir fysisk dårlig hvis jeg ikke spiser.

Det trodde jeg også at jeg ville bli, men det er en vanesak….jeg har en halv te-skje med Cocosa i kaffen om morgenen, det holder sultfølelsen vekke. 
Du kan selvfølgelig også ha annet spisevindu, f eks 11-19 eller 10-18 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du rekker ikke noe på en mnd. 

Kjøp deg fint badetøy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etk skrev (2 timer siden):

Det trodde jeg også at jeg ville bli, men det er en vanesak….jeg har en halv te-skje med Cocosa i kaffen om morgenen, det holder sultfølelsen vekke. 
Du kan selvfølgelig også ha annet spisevindu, f eks 11-19 eller 10-18 😊

Jo dessverre. Jeg kollapser, sånn bokstavelig talt. Og det er en enorm trigger til noen anfall jeg hadde mye av som barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny Bruker skrev (2 timer siden):

Du rekker ikke noe på en mnd. 

Kjøp deg fint badetøy.

Nei.. det vet jeg vel egentlig. Jeg bare skulle ønske det.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor mye du veier og høyde, men selvsagt rekker du noe på en mnd! 5 kg vekttap kan du få til. I tillegg kan du trene styrke som strammer opp kroppen og øker hvileforbrenning. 
Alternativt kan du selvsagt kaste inn årene, akseptere egen kropp og la være.

Begge deler er greit - ditt valg

Anonymkode: 66202...941

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chriistiinee skrev (På 18.3.2024 den 22.29):

Jeg skal på ferie om en måneds tid. Det vil kunne bli bading hvis været tillater det, noe jeg ærlig ikke har gjort på flere år. Jeg har unngått å studere meg selv i speilet i mange år, og heldigvis sluppet å gå i bikini. Dessverre er kroppen min blitt veldig dvask på disse årene, og jeg er i øvre sjikt av normalvektig. Jeg vil ærlig se litt bedre ut i bikini før jeg drar på ferie, men med mitt matinntak og manglende evne til å kontrollere det er det liten sjanse for at jeg vil gå ned noe som helst, i hvert fall ikke ila en måned. Jeg sliter med en ekstrem trang til å drikke (alkohol) og spise vekk følelsene mine, og, er det ikke det ene er det det andre, og helsen min tillater meg ikke å være veldig fysisk aktiv. Jeg veier verken mat eller kroppen min, og kjenner at hver gang jeg forsøker blir jeg bare enda mer nedstemt, og håper jeg kan slippe å gjøre det. Så jeg føler ikke at jeg noen gang kan klare det, men jeg vet jo at jeg kan, for jeg har jo vært mindre før. Så jeg spør, fordi jeg er rådvill. For jeg har lyst å gråte når jeg ser kroppen min.

Prøv å spise bestemte mengder til hvert måltid (feks en tallerken) og la 1/2 til 3/4 av tallerken være grønsaker/frukt. Det metter og gjør at du kan spise både frokost, lunsj, middag og kvelds uten for mange kalorier. Ikke spis noe mellom måltidene og kutt (alt som inneholder) sukker 100% denne siste mnd. Det er ikke lett, men om det er det du virkelig vil så går det. Beveg deg i tillegg så mye du kan, selv om det ikke er mye. Det er godt å føle seg vel når man tar på badetøyet, selv om du forhåpentligvis uansett resultat kommer til å glemme kroppen din etter første dag og bare nyte ferien :)

Anonymkode: c86c1...3a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg startet med 16:8-fasten den 24.03, og har faktisk gått ned 8,5kg til nå. Skal på ferie 17.04, så jobber fram til da. I tillegg så passer jeg på å ligge på rundt 1400-1500 kcal i spisevinduet. 

Anonymkode: e1b2f...20e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24.02 skulle det stå. :)

Anonymkode: e1b2f...20e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.3.2024 den 13.24):

Problemet er ikkje vekta di, men mangel på kjærleik til deg sjølv 💔

Anonymkode: 50b12...712

Det er helt lov å ikke være fornøyd med å bære rundt på fedme altså. Jeg merker forskjell på min mentale helse dersom jeg veier litt mer enn jeg er komfortabel med, og det tenker jeg er helt normalt. 

Anonymkode: 87ac3...c3e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange svarer at jeg burde prøve intermediær faste, så jeg bare sier det her: jeg bokstavelig talt besvimer om jeg spiser for sjeldent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...