Gå til innhold

Mensen etter egguttak


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Har noen opplevd dette? Hadde egguttak for noen uker siden (ingen innsett) og fikk mensen som normalt før helgen. Har hatt helt ekstreme smerter med kvalme, svimmelhet og vært helt slått ut. Har også hatt mer blod enn vanlig og veldig mye koagulert blod. Er dette «vanlig» ved første mens etter en runde med hormoner og uttak?

Anonymkode: 058dd...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hei! Har noen opplevd dette? Hadde egguttak for noen uker siden (ingen innsett) og fikk mensen som normalt før helgen. Har hatt helt ekstreme smerter med kvalme, svimmelhet og vært helt slått ut. Har også hatt mer blod enn vanlig og veldig mye koagulert blod. Er dette «vanlig» ved første mens etter en runde med hormoner og uttak?

Anonymkode: 058dd...1a3

Hei. Har du mye smerter med mye blod under mens til vanlig? Venter på menser her og etter ca en uke etter egguttak. Tror legen sa at menser kommer ca 7 dager etter uttak.. 

Anonymkode: 8d896...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mye heftigere menssmerter etter ivf-behandlingene enn noen gang tidligere. Måtte få reseptbelagt medisin for det var ikke sjanse for å få nok smertelindring med Ibux og Paracet. Etter at jeg fikk mensen igjen etter graviditet, så har jeg null menssmerter. Jeg hadde begrenset med smerter før ivf, men etter graviditet forsvant alt. 

Anonymkode: 5ca5b...cd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde mye heftigere menssmerter etter ivf-behandlingene enn noen gang tidligere. Måtte få reseptbelagt medisin for det var ikke sjanse for å få nok smertelindring med Ibux og Paracet. Etter at jeg fikk mensen igjen etter graviditet, så har jeg null menssmerter. Jeg hadde begrenset med smerter før ivf, men etter graviditet forsvant alt. 

Anonymkode: 5ca5b...cd6

Anbefaler her å booke time hos gynekolog for å sjekke at alt ser bra ut med eggstokkene dine etter stimulering og uttak. Såpass mye smerter kan være tegn på kister eller noe annet. Jeg har booket time med en gang etter uttak samt blodprøver som taes dag 2-3av ny siklus. Har time hos gyn dag 14 i syklus for å sjekke om eggløsning er på plass i naturlig siklus etter stimulering. 

Anonymkode: 8d896...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt. Slimhinnen blir som oftest mye tykkere ved ivf stimulering og dermed vil første mensen etter egguttal være mye vondere og mye mer blod og slimhinnerester kommer ut. 

Anonymkode: 0a77d...7be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...