AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #61 Skrevet 19. mars 2024 10 hours ago, AnonymBruker said: Da tilhører du vel millenialgenerasjonen, og det er jo den generasjonen som mer enn noen andre har blitt dullet med. Pendelen har vel svingt tilbake da, og godt er det. Selv vokste jeg opp før SFO, så vi gikk hjem alene fra 1. klasse. Anonymkode: c115f...d47 Født i 85 så ja er vel "elder millenial", men føler ikke at jeg ble så veldig dullet med egentlig. Anonymkode: 37e32...9e1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #62 Skrevet 19. mars 2024 Da er det på tide å begynne å øve, så sant det ikke er diagnoser i bildet som gjør at det ikke går å være alene hjemme. Her jeg bor (i en middels stor by) er det ikke normalt å ha sfo lengre enn 3 klasse, min yngste sluttet til jul i 2 klasse. Anonymkode: 7cbdd...96b
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #63 Skrevet 19. mars 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Da tilhører du vel millenialgenerasjonen, og det er jo den generasjonen som mer enn noen andre har blitt dullet med. Pendelen har vel svingt tilbake da, og godt er det. Selv vokste jeg opp før SFO, så vi gikk hjem alene fra 1. klasse. Anonymkode: c115f...d47 Som er 2. klasse idag.. HI: jeg var også litt bekymret da min litt umodne gutt ikke lenger kunne gå på sfo, men det gikk helt fint. De vokser mye på disse månedene frem til skolestart i femteklasse😊 Anonymkode: 6bfb9...0eb 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #64 Skrevet 19. mars 2024 En normal femteklassing er i stand til å være alene et par timer eller litt mer. Dere voksne har hatt ansvaret for å bygge opp et trygt og selvstendig barn, og må jobbe ekstra med dette fremover om det er dette det handler om. En femteklassing er absolutt moden nok til å klare seg. Eldste har vært hjemme alene fra 2. klasse i ca tre timer hver dag etter skolen. Noen ganger litt mer, avhengig av trafikk. Yngste begynte å være alene allerede enkelte dager i 1. klasse uten at det var noe problem. Kan dere alliere dere med noen andre? At barnet kan bli med hjem til noen som har voksne/store søsken hjemme, eller noe slikt? Tok nå for gitt at dette var barn uten diagnoser. Anonymkode: 6988b...60f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå