Gå til innhold

Venner med lite penger(?) Tur på kino.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Måten du svaret andre på her, ts, mulig du er typen som liker å hovere over at de har sp dårlig råd?

Anonymkode: c1430...231

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Måten du svaret andre på her, ts, mulig du er typen som liker å hovere over at de har sp dårlig råd?

Atte hæ? 

Anonymkode: 5068c...cbe

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Du svarer ikke på det jeg spør om. Er ikke deg jeg har bedt med på kino. 

Så du vil egentlig ikke at folk skal svare ut fra hva de selv ville gjort? Da får du heller kopiere hovedinnlegget inn i en mail til de aktuelle foreldrene da? Er jo bare de som sitter med fasiten på hva dere burde gjøre.

Anonymkode: da09e...9a9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Så du vil egentlig ikke at folk skal svare ut fra hva de selv ville gjort? Da får du heller kopiere hovedinnlegget inn i en mail til de aktuelle foreldrene da? Er jo bare de som sitter med fasiten på hva dere burde gjøre.

Ts er en skikkelig frekk f ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts er en skikkelig frekk f ja

Hvordan i alle dager er jeg frekk? 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gi bort noe som helst. Hold avstand, fattige og rike (som er blitt standarden i Norge i dag) er ikke forenelige. Uansett om man bor på et lite eller stort sted. Det at andre er fattige, kan INGEN gjøre noe med...Ei heller at andre er velbemidlet...Så enkelt er det, kynisk eller ikke. Like barn leker best. Fattig og rik blir alltid som hund og katt.

Anonymkode: ecaa6...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke orket to aktiviteter etter hverandre, og barna mine har definitivt en tålegrense også. De hadde ikke vært koselige å ha med på Kino etter selv et kort skitur. 

en annen grunn for at jeg ville takket nei til kino er fordi verken barna eller jeg liker kino. Det er kjedelig og grusomt høy lyd. Mine barn har aldr vært begeistret for kino. 

Vi har god inntekt og lever godt økonomisk, og  har også venner med lav inntekt. Jeg snakket ikke med familiene om det, det er en usagt ting, de vet at jeg vet. Istedenfor å invitere og si at jeg betaler finner jeg på unnskyldninger;

Jeg sier jeg har fått gavekort til ulike aktiviteter som jeg gjerne vil dele med de. «Det var 2 for 1»,  eller «mitt barn fikk så lyst på McDonald’s, så da bråbestemt vi oss for å stikke innom, null stress, sønnen din spiste bare en barnemeny, bla bla bla.» «Jeg har så mye klær etter barna liggende, jeg orker ikke kjøre det bort! Forresten… kanskje lillebror hos dere passer det? Vil dere ha det?» 

Anonymkode: 2a713...d16

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det var kanskje det lureste her. 

Hva har det med saken å gjøre? Det er ikke tre mil på ski vi skal, vi har med barn. 

Jeg er enig med personen du siterte, jeg hadde nok høflig takket nei til kino etter skitur og middag, da hadde jeg helst villet dra hjem igjen til oss selv igjen. Bedre å ta kino en annen dag😊

Anonymkode: 9012c...462

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du svarer ikke på det jeg spør om. Er ikke deg jeg har bedt med på kino. 

Men herregud da, man kommenterer jo her for å gi deg flere syn på saken, og mulige årsaker til at de takket nei til kino? Ikke sikkert det har noe med økonomi å gjøre. Kanskje, kanskje ikke. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi har god inntekt og lever godt økonomisk, og  har også venner med lav inntekt. Jeg snakket ikke med familiene om det, det er en usagt ting, de vet at jeg vet. Istedenfor å invitere og si at jeg betaler finner jeg på unnskyldninger;

Jeg sier jeg har fått gavekort til ulike aktiviteter som jeg gjerne vil dele med de. «Det var 2 for 1»,  eller «mitt barn fikk så lyst på McDonald’s, så da bråbestemt vi oss for å stikke innom, null stress, sønnen din spiste bare en barnemeny, bla bla bla.» «Jeg har så mye klær etter barna liggende, jeg orker ikke kjøre det bort! Forresten… kanskje lillebror hos dere passer det? Vil dere ha det?» 

Alt dette er veldig gjennomsiktig for de med dårlig råd... Husker en studievenninne i mine fattigste dager som "hadde litt gryterett til overs" og tok det med på boks til meg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her: Jeg er ikke «rik» og ikke vil jeg hovere over noe som helst. 

Ikke er jeg frekk heller, opplever at noen av svarene er det. Og svarer deretter.
 Jeg lurte på om noen hadde noen forslag til hvordan jeg kunne spandere billetter på dem. Heldigvis har flere svart på dette. Takk. 

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis det var slik at det blir for mye med kino etter skitur svarer man vel at kanskje vi kan ta kino en annen dag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og hvis det var slik at det blir for mye med kino etter skitur svarer man vel at kanskje vi kan ta kino en annen dag? 

Hvis dere ikke kjenner dem så godt enda, så ville jeg ikke vært for «på», med å spørre om for mye på en gang. Hverken for mye på én dag, eller ny forespørsel en annen dag etter kort tid. Det kan for mange bli litt mye. Man trenger litt tid til å bli kjent😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså jeg tar med bestekompis til mitt barn på kino. Det er kjempedyrt. 😖 

Og du skriver at du svarer de som driver med slarv om hva foreldrene tjener? Hva sier du da? 

Anonymkode: 827f7...691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg hadde ikke orket to aktiviteter etter hverandre, og barna mine har definitivt en tålegrense også. De hadde ikke vært koselige å ha med på Kino etter selv et kort skitur. 

en annen grunn for at jeg ville takket nei til kino er fordi verken barna eller jeg liker kino. Det er kjedelig og grusomt høy lyd. Mine barn har aldr vært begeistret for kino. 

Alle filmer - absolutt alle - er kjedelige? 

Anonymkode: 1c33f...04e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Altså jeg tar med bestekompis til mitt barn på kino. Det er kjempedyrt. 😖 

Og du skriver at du svarer de som driver med slarv om hva foreldrene tjener? Hva sier du da? 

Anonymkode: 827f7...691

Jeg skrev at jeg vet hvilket yrke mor har og at jeg vet at far er ufør. Dette er ikke noe jeg har snakket om med noen andre enn at de selv har sagt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Alle filmer - absolutt alle - er kjedelige? 

Anonymkode: 1c33f...04e

Kino er noe dritt. Film på TV er mye bedre.

Anonymkode: 2e1b8...3c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags begrunnelse ga mor for at de ikke ønsker å gå på kino? Det kan hende det handler om helt andre ting enn økonomi. Som mange flere her skriver kan det være det blir for mye for både barn og voksne med middag, skitur og kino på en og samme dag. Det hadde hvertfall ikke min familie orket. Kanskje barna ikke liker kino, eller kanskje de vil tilbringe litt av søndagen hjemme også. Jeg tror ikke du skal anta at det handler om økonomi uten at mor har bekreftet det. 

Anonymkode: 1a316...f37

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva slags begrunnelse ga mor for at de ikke ønsker å gå på kino? Det kan hende det handler om helt andre ting enn økonomi. Som mange flere her skriver kan det være det blir for mye for både barn og voksne med middag, skitur og kino på en og samme dag. Det hadde hvertfall ikke min familie orket. Kanskje barna ikke liker kino, eller kanskje de vil tilbringe litt av søndagen hjemme også. Jeg tror ikke du skal anta at det handler om økonomi uten at mor har bekreftet det. 

Anonymkode: 1a316...f37

Hun ga liksom ikke noen grunn. 

Jeg skrev i alle fall at det blir kanskje litt mye med kino og skitur samme dag. Om dere  vil er det pizza hos oss etterpå. 

Så nå blir det pizza og skitur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...