AnonymBruker Skrevet 17. mars #1 Del Skrevet 17. mars Hei! Vi har blitt kjent med en familie med barn i samme barnehage som oss. Vi har kun møttes en gang på fritiden før. Neste helg har vi planlagt å dra på skitur sammen og spise middag hos oss etterpå. Gjennom andre foreldre (og fordi det er ei lita bygd så vet jo alle alt) så har vi forstått det slik at denne familien ikke har så mye penger. Barna er ikke med på særlig på fritida og noen har sett de delta på gratisting og så videre. Jeg vet også sikkert at far er ufør og at mor har en jobb man normalt sett ikke blir rik av. Slik kan jeg anta at det er sant. I barnehagen til barnet mitt har de snakket om en film som noen hadde sett og barnet mitt ville gjerne se denne. Jeg ba med den andre familien på kino etter skituren og ta noe enkelt å spise først, men mor avslo høflig, men ville gjerne på skituren som vi snakket om. Dette har jeg ikke svart opp enda. Jeg og mannen kunne fint billetter og godis til alle. Og så kunne vi grillet pølser og ostesmørbrød på bål først. Jeg lurer på om det finnes en måte å foreslå dette på som ikke blir feil? Jeg burde kanskje sagt at vi spanderer kinobilletter da jeg kom med forslaget, men får ikke skrudd tiden tilbake. Skal jeg si at vi holder oss til opprinnelig plan med middag hos oss ? Noen forslag? Anonymkode: 5068c...cbe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet 17. mars #2 Del Skrevet 17. mars (endret) Du holder deg til opprinnelig plan, folk hater å ta imot almisser. Endret 17. mars av Hareena 30 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #3 Del Skrevet 17. mars Hold deg til opprinnelig plan og be med barna deres på kino en annen dag, og da sier du at du spanderer. Anonymkode: 54d4d...8d4 26 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #4 Del Skrevet 17. mars Jeg hadde heller ikke orket først skitur, så kino. Og jeg trenger ikke at du betaler for kinobilletter og godis til oss alle Anonymkode: c1430...231 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #5 Del Skrevet 17. mars Hareena skrev (6 minutter siden): Du holder deg til opprinnelig plan, folk hater å ta imot almisser. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hold deg til opprinnelig plan og be med barna deres på kino en annen dag, og da sier du at du spanderer. Anonymkode: 54d4d...8d4 Ja, det var kanskje det lureste her. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde heller ikke orket først skitur, så kino. Og jeg trenger ikke at du betaler for kinobilletter og godis til oss alle Anonymkode: c1430...231 Hva har det med saken å gjøre? Det er ikke tre mil på ski vi skal, vi har med barn. Anonymkode: 5068c...cbe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #6 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, det var kanskje det lureste her. Hva har det med saken å gjøre? Det er ikke tre mil på ski vi skal, vi har med barn. Anonymkode: 5068c...cbe Hva det har med saken å gjøre? Jeg orker ikke både skitur og kino. Da takker jeg nei. Selv om du tilbyr deg å betale for våre billetter og godis. Hva er det som er vanskelig å forstå? Anonymkode: c1430...231 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #7 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva det har med saken å gjøre? Jeg orker ikke både skitur og kino. Da takker jeg nei. Selv om du tilbyr deg å betale for våre billetter og godis. Hva er det som er vanskelig å forstå? Anonymkode: c1430...231 Du svarer ikke på det jeg spør om. Er ikke deg jeg har bedt med på kino. Anonymkode: 5068c...cbe 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #8 Del Skrevet 17. mars Hva med å spørre om det er mulig ungene får være med på kino en dag. Og si ungene dine gjerne vil be dem med. Vi gjorde det her med 2 som barna her gikk i bhg med. Vi viste mor slett økonomisk. Så vi spurte pent om barna fikk være med oss, de lå og over hos oss. Mor var utrolig takknemlig. Vi mistet kontakten da unga her starter på skolen. Men på videregående kom ene barne her i samme klasse og da kom mor bort å takket for at vi hadde vært der når unga hennes var mindre. Og fikk være med. Anonymkode: 1d896...eb6 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 17. mars #9 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hei! Vi har blitt kjent med en familie med barn i samme barnehage som oss. Vi har kun møttes en gang på fritiden før. Neste helg har vi planlagt å dra på skitur sammen og spise middag hos oss etterpå. Gjennom andre foreldre (og fordi det er ei lita bygd så vet jo alle alt) så har vi forstått det slik at denne familien ikke har så mye penger. Barna er ikke med på særlig på fritida og noen har sett de delta på gratisting og så videre. Jeg vet også sikkert at far er ufør og at mor har en jobb man normalt sett ikke blir rik av. Slik kan jeg anta at det er sant. I barnehagen til barnet mitt har de snakket om en film som noen hadde sett og barnet mitt ville gjerne se denne. Jeg ba med den andre familien på kino etter skituren og ta noe enkelt å spise først, men mor avslo høflig, men ville gjerne på skituren som vi snakket om. Dette har jeg ikke svart opp enda. Jeg og mannen kunne fint billetter og godis til alle. Og så kunne vi grillet pølser og ostesmørbrød på bål først. Jeg lurer på om det finnes en måte å foreslå dette på som ikke blir feil? Jeg burde kanskje sagt at vi spanderer kinobilletter da jeg kom med forslaget, men får ikke skrudd tiden tilbake. Skal jeg si at vi holder oss til opprinnelig plan med middag hos oss ? Noen forslag? Anonymkode: 5068c...cbe Nå var det ditt barn som ville på kino da. Ikke deres barn? Dra heller å grill ostesmørbrød og gå på ski. Det er fint. Men du kan jo ta med det ander barnet på kino. Jeg gjør sånt når jeg får råd. Kino er grisedyrt da..kjapt en tusenlapp for en familie på kino. Hva med å heller leie film og invitere barna hjem til dere så slipper den andre familien å føle at de alltid skylder penger fordi rike folk vil ditt og datt. Og hvorfor sier du ikke ifra når folk snakker om at far er ufør og mor tjener dårlig? Snakker de sånn om dem når barna hører? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #10 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva med å spørre om det er mulig ungene får være med på kino en dag. Og si ungene dine gjerne vil be dem med. Vi gjorde det her med 2 som barna her gikk i bhg med. Vi viste mor slett økonomisk. Så vi spurte pent om barna fikk være med oss, de lå og over hos oss. Mor var utrolig takknemlig. Vi mistet kontakten da unga her starter på skolen. Men på videregående kom ene barne her i samme klasse og da kom mor bort å takket for at vi hadde vært der når unga hennes var mindre. Og fikk være med. Anonymkode: 1d896...eb6 Åå ja det var lurt! Svarer at om de vil er de velkommen på middag etter skitur. Og så inviterer jeg de med på kino på den måten du sa senere. Anonymkode: 5068c...cbe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #11 Del Skrevet 17. mars 5 minutter siden, AnonymBruker said: Du svarer ikke på det jeg spør om. Er ikke deg jeg har bedt med på kino. Anonymkode: 5068c...cbe Jeg ville heller ikke både dratt på skitur med og kino med barnehagebarn med en annen familie vi ikke kjente så godt samme dag. Det har ingenting med økonomi å gjøre, men om at det kan bli litt for mye av det gode for barna. Syns også det er litt drøyt å bare anta at det er pga prisen de takket nei til kino. Anonymkode: 168c5...d8e 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #12 Del Skrevet 17. mars lillevill skrev (2 minutter siden): Nå var det ditt barn som ville på kino da. Ikke deres barn? Dra heller å grill ostesmørbrød og gå på ski. Det er fint. Men du kan jo ta med det ander barnet på kino. Jeg gjør sånt når jeg får råd. Kino er grisedyrt da..kjapt en tusenlapp for en familie på kino. Hva med å heller leie film og invitere barna hjem til dere så slipper den andre familien å føle at de alltid skylder penger fordi rike folk vil ditt og datt. Og hvorfor sier du ikke ifra når folk snakker om at far er ufør og mor tjener dårlig? Snakker de sånn om dem når barna hører? Takk for svar. Hva vet du om hva jeg svarer og sier når folk snakker? ☺️ Anonymkode: 5068c...cbe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #13 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ville heller ikke både dratt på skitur med og kino med barnehagebarn med en annen familie vi ikke kjente så godt samme dag. Det har ingenting med økonomi å gjøre, men om at det kan bli litt for mye av det gode for barna. Syns også det er litt drøyt å bare anta at det er pga prisen de takket nei til kino. Anonymkode: 168c5...d8e Jeg sier hvorfor jeg antar det. Og de hadde ikke andre planer da jeg ba dem på middag etterpå, men da jeg foreslo kino så ville de heller hjem. Mulig jeg har klørne ute, men jeg mener det godt og skjønner ikke hvorfor jeg skal «tas». Anonymkode: 5068c...cbe 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #14 Del Skrevet 17. mars lillevill skrev (7 minutter siden): Nå var det ditt barn som ville på kino da. Ikke deres barn? Dra heller å grill ostesmørbrød og gå på ski. Det er fint. Men du kan jo ta med det ander barnet på kino. Jeg gjør sånt når jeg får råd. Kino er grisedyrt da..kjapt en tusenlapp for en familie på kino. Hva med å heller leie film og invitere barna hjem til dere så slipper den andre familien å føle at de alltid skylder penger fordi rike folk vil ditt og datt. Og hvorfor sier du ikke ifra når folk snakker om at far er ufør og mor tjener dårlig? Snakker de sånn om dem når barna hører? Burde tatt med at mitt barn snakket med den andre familien sitt barn i barnehagen og begge var like gira. Anonymkode: 5068c...cbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #15 Del Skrevet 17. mars Hold dere til opprinnelg plan. Husk at det å spandere på andres barn, skaper en situasjon hvor de føler at de må spandere på ditt barn. Da påfører du de en utgift ved å være grei. Mest sannsynlig takker de nei. Ta en kunstpause, si du har fått et kinogavekort, og at ditt bsrn vil ha med deres barn, da blir det litt mer «gratiskino» og lettere å akseptere. Anonymkode: 0b169...e3b 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #16 Del Skrevet 17. mars Velger å skrive noe slikt jeg: Det blir kanskje litt voldsomt med kino og skitur samme dag. Hvis dere vil blir det pizza hos oss etter turen på lørdag! Vi ses. Anonymkode: 5068c...cbe 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #17 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg ville heller ikke både dratt på skitur med og kino med barnehagebarn med en annen familie vi ikke kjente så godt samme dag. Det har ingenting med økonomi å gjøre, men om at det kan bli litt for mye av det gode for barna. Anonymkode: 168c5...d8e Dette. Jeg kan absolutt betale for kino for min familie, men jeg hadde ikke orket å være sammen med en annen familie hele dagen, stuck på kino i to timer. Mye lurere å invitere til kino en annen dag, og da bare barna (antar det er en barnefilm som de voksne ikke har et kjempeønske å se selv). Det er også lettere for dem å ta imot/akseptere at dere spanderer hvis det bare er barna dere inviterer. Anonymkode: e3bbd...25c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #18 Del Skrevet 17. mars Dra en hvit en om at dere har fått X antall gratisbilletter til denne filmen, og at de må brukes innen den og den datoen. Så føles det ikke så veldig at dere «spanderer» på dem. Anonymkode: 0fbfd...d90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #19 Del Skrevet 17. mars 2 minutter siden, AnonymBruker said: Dette. Jeg kan absolutt betale for kino for min familie, men jeg hadde ikke orket å være sammen med en annen familie hele dagen, stuck på kino i to timer. Mye lurere å invitere til kino en annen dag, og da bare barna (antar det er en barnefilm som de voksne ikke har et kjempeønske å se selv). Det er også lettere for dem å ta imot/akseptere at dere spanderer hvis det bare er barna dere inviterer. Anonymkode: e3bbd...25c 17 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg sier hvorfor jeg antar det. Og de hadde ikke andre planer da jeg ba dem på middag etterpå, men da jeg foreslo kino så ville de heller hjem. Mulig jeg har klørne ute, men jeg mener det godt og skjønner ikke hvorfor jeg skal «tas». Anonymkode: 5068c...cbe Syns uansett det er mer styr med kino enn middag hjemme hos noen. Men, om du mistenker det skyldes dårlig råd, så inviter heller bare barnet en annen gang. Og så kan dere jo eventuelt si at dere hadde en billett til overs, om dere ønsker å spandere. Anonymkode: 168c5...d8e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #20 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dra en hvit en om at dere har fått X antall gratisbilletter til denne filmen, og at de må brukes innen den og den datoen. Så føles det ikke så veldig at dere «spanderer» på dem. Anonymkode: 0fbfd...d90 Tenkte på det, men kan ikke si det nå. Får heller si det senere en gang. Anonymkode: 5068c...cbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå