Gå til innhold

Dere med stillesittende jobber

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

De som er i fysiske jobber trenger like mye å trene. En jobb er statisk og belaster ikke kroppen jevnt derfor trenger man trening for å styrke og trene hele kroppen. 

Anonymkode: 1fa46...4db

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
37 minutter siden, Påkrevd said:

Jobber i hagen på sommerhalvåret, går lange turer hele året, svømmer i svømmehall et par ganger i uka, sykler (når det er vær til det) ved kortere ærender i nærmiljøet…..sex, hvis det er lov å si?😅

God trim, det!

Ts

Anonymkode: aa975...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

De som er i fysiske jobber trenger like mye å trene. En jobb er statisk og belaster ikke kroppen jevnt derfor trenger man trening for å styrke og trene hele kroppen. 

Anonymkode: 1fa46...4db

Spurte om stillesittende jobber fordi det angår meg :) 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Slår likevel alle som bare sitter på sofaen hele dagen! 😃

True. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Får inn mye hverdagssktivitet ved å bruke kollektivtransport kontra egen bil. Så blir gjerne omlag 6/7000 bare som base ffør trening. Så har jeg 2 cardioøkter( en intervalløkt og en langkjøring) i uken pluss 3 styrkeøkter. Mot sommer snur gjerne antall styrke til 2 økter og løping til 3. Utover dette brukes helger stortsett på fjell eller ute i naturen. 

Anonymkode: e292d...d4b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Styrketrening 5-6 ganger i uka, løper på mølla 1-2 ganger i uka, yoga/stretching en én gang i uka og går to turer med hundene mine (gjerne i skogen) hver dag. Når det ikke er vinter løper jeg ute, enten med eller uten hund + trener litt ekstra.

Anonymkode: f1725...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg for min del har ikke tilgang til treningsstudio her på bøgda. Vil holde meg i form, og på dagen sitter jeg jo stille. Kan selvsagt trene litt styrke hjemme, men er det "nok"? Går tur ofte.

Ts

Jeg trener kun styrke hjemme. Har kjøpt masse vekter og trener med videoer fra Youtube, feks Caroline Girvan, Chris & Edi etc

Anonymkode: f1725...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange fine treningsvideoer på Youtube hvis du sliter med hva du kan gjøre hjemmefra. De legger ut økter du kan se og utføre med dem. Trenger ikke mye utstyr, kommer lang med en kettlebell med litt vekt på, et par strikker i ulik motstand og en matte :) Rusta har billig utstyr, samme har Jula f.eks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg for min del har ikke tilgang til treningsstudio her på bøgda. Vil holde meg i form, og på dagen sitter jeg jo stille. Kan selvsagt trene litt styrke hjemme, men er det "nok"? Går tur ofte.

Ts

Du kan trene styrke hjemme, men fordelen med treningssenter er jo at du kan få veiledning til å bruke vektene på riktig måte, om du egentlig aldri har trent styrke før. For det er lett å feilbelaste. Men utover det er det mange øvelser du kan gjøre hjemme, med egen kroppsvekt, strikk og/eller vanlige vekter/kettlebell. Man trenger ikke mange ulike apparater som det er på et senter for å trene styrke😊

Anonymkode: 165cd...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken trening driver dere med på fritiden? 😃

Trening som i å gå til organiserte timer eller helsestudio? Ingen.. Trening som i fjellturer og bevegelse typ hjemmetrening som styrke og mobilitet  derimot er hver dag.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Svømmer 2000 meter 4 ganger i uken. Trener styrke i basseng 2 ganger i uken. Trener Tabata 1 gang i uken og har ett styrketreningsprogram jeg gjør i studio 1 - 2 ganger i uken. I tillegg har jeg hund så det blir tur hver dag, og mye fjellturer på sommeren, samt litt ski på vinteren.

Anonymkode: a085a...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trener crossfit, løper litt i tillegg i sommerhalvåret. 

Anonymkode: b239a...b0e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

ingenting etter jeg fikk barn, kjenner kroppen forvitrer bort hver eneste dag, Men det er ingen timer igjen i døgnet til meg selv.

Anonymkode: f9f14...20a

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Prøver å få til 3 økter med 4x4-intervaller på treningssenter. Enten på spinningsykkel, ergometersykkel eller mølle. I praksis blir det oftest 2 intervalløkter. 

2 gruppetimer med styrke eller styrke-kondis tabata på treningssenter.

Går turer med kjæresten de dagene jeg ikke trener. 

Anonymkode: 2e78b...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1-2 timer i uka med kampsport (fellestreninger) og 2-3 ganger i uka med styrketrening på studio. Ellers går jeg en del turer.

Anonymkode: 637c2...dcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maatte_ha_konto

Helkropp styrke 3x i uken. Jogger 1-2 ganger på dagene uten trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Styrke- og cardiotrening på treningssenter 6 dager i uken 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener ikke. Spiser sunt. Så holder vekta og fasongen. Men burde absolutt trent for å bli sterkere og for å holde meg frisk og i form. Jeg er relativt ung, så går bra, men på sikt bør jeg absolutt trene. Har det veldig travelt med jobb og tre barn. Så tiden strekker ikke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere som trene hiit, hvor ofte er det anbefalt? Og hvor lenge er grei lengde for en nybegynner? Har tredemølle tilgjengelig.

Ellers, tusen takk for så mange svar. Blir inspirert!

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trener styrke 2-3 dager i før jobb. Har jeg hjemmekontor de dagene tar jeg en økt med kroppsvekt trening morgenen, finner en snutt på YouTube. Går 4-5 dager i uka tur opp et fjell, 4 km opp også ned igjen. Går så hardt oppover at det blir tungt. Trener bare for å holde kroppen passelig i gang. 

Anonymkode: 5e86c...846

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...