Gå til innhold

Drøm om begravelse

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som har peiling på drømmetyding eller som har et drømmeleksikon å slå opp i? Jeg lurer på hva det kan innebære når man drømmer at man er i begravelsen til en persn som står en veldig nær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dream symbol: funeral

funeral, funerals

Interpretation:

Laying something to rest, moving on

A need to let go of somebody or an old issue

May be highlighting your own fears about mortality, or fear of losing someone loved

A premonition of somebody’s death, although funerals within dreams usually represent inner release

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen ekspert på området, men har lest om drømmetydning at når man drømmer om at noen dør eller blir begravet, så betyr dette at det er en person man ønsker eller trenger å få et nærmere eller bedre forhold til og er redd for å miste; noen man har hatt dårlig kontakt med eller savner i sin hverdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og drømme om død og begravelse er faktisk ikke noe negativt.

En begravelse betyr at du gravlegger forholdet til den personen du drømmer om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Men jeg skjønner ikke helt, dekker drømmer om død og drømmer om begravelse det samme?

Det spørs vel litt på drømmen, men både død og begravelse handler jo om en ende på noe. Det er bare du som kan si nøyaktig hva drømmen din betyr, og du må se den døden eller begravelsen i forhold til resten av drømmen. Var det en voldsom død kan det bety noe annet enn om noen sovner stille inn. Begraves du levende betyr det nok noe annet enn om du er til stede i en annen persons begravelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GreenSky

Åssen kan en vite at en drøm betyr noe? Ja, det finnes drømmetolkninger, men hvem var det som bestemte dem? Tenk om de tok feil? :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

(Jeg lo ikke av at bestefaren din døde altså, det var mer galgehumor. Har drømt om min egen begravelse mange ganger, og jeg lever enda. ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmer kan ikke fortelle deg om fremtiden.

De forteller deg om dine behov, ønsker og forhold til omgivelsene.

Det viktigste er derfor å analysere sine følelser

og reaksjoner på hendelsene i drømmen -

de forteller deg noe om deg selv som du kanskje ikke var klar over - prøv selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake
(Jeg lo ikke av at bestefaren din døde altså, det var mer galgehumor. Har drømt om min egen begravelse mange ganger, og jeg lever enda.  ;) )

Hehe, det var da jammen godt. Men nå skal det sies at bestefaren min hadde synske evner. Han forutså også sønnens død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drømte at jeg var i begravelsen til sønnen til en bekjent, dagen etter ble min bekjent drept i en ulykke.... Men ser på slike ting som tilfeldigheter, legger ikke noe mer i det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømte en gang at jeg så en meget kjent person ligge i kisten sin. Noen måneder senere døde hun (ung). Syns det var ganske creepy....men ser på det mer som en tilfeldighet. Har jo drømt at andre har dødd, uten at jeg har vært sanndrømt (heldigvis).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Fruktkake
Fortalte han sønnen det? Tror egentlig jeg foretrekker å ikke vite, om noen visste. 

Jeg tror ikke han fortalte det. Håper iallfall ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg ikke drømt om noens dødsfall eller begravelser, men er genrelt glad for at jeg ikke aner hva mine drømmer betyr. Drømmer syke, latterlige ting til tider, så virkelig at jeg kan våkne av at jeg ler... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...