AnonymBruker Skrevet 17. mars #21 Del Skrevet 17. mars Dette er ikke uvanlig, kanskje er hun litt dement? Her begynte mamma slurve veldig med mathygiene etter hun ble dement. Ta med mat selv, det er løsningen. Lag teen selv. Mannen din kan gå på kjøkkenet om du synes det blir litt rart å gjøre det i hennes hjem. Tipper hun mener bare godt, men ikke «får det til lenger» ❤️ Anonymkode: 24d3d...7b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #22 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Føler at jeg har lest dette før..?🤔 . Anonymkode: 9324b...509 Tenkte det samme. Anonymkode: d808c...5d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #23 Del Skrevet 17. mars Jeg ville sagt at jeg ikke klarte å spise enkelte matvarer, på grunn av graviditeten, Og spist hjemme før besøket. Anonymkode: 5c443...b82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #24 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Si at du er kvalm pga graviditeten og dermed ikke har matlyst. Da er det ikke pga henne og hennes mat, men at du faktisk er dårlig. Anonymkode: cfda0...4b6 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ville sagt at jeg ikke klarte å spise enkelte matvarer, på grunn av graviditeten, Og spist hjemme før besøket. Anonymkode: 5c443...b82 Hvordan tenker dere TS skal løse dette etter graviditeten? Nye løgner? Anonymkode: 1810f...87e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #25 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Føler at jeg har lest dette før..?🤔 . Anonymkode: 9324b...509 Jeg skrev noe lignende sist jeg var gravid for 2+ år siden, så det kan jo være derfor 😂 Anonymkode: a4c6d...195 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #26 Del Skrevet 17. mars Jeg forstår deg, selv om jeg er mann og ikke gravid. Jeg så min bestemor tørke opp kattebæsj fra gulvet for så å rett opp og skjære kake. Hvis det slurves med hygienen et sted, er det sannsynlig det slurves flere steder. Pass på deg selv nå når du er gravid. Anonymkode: 5d2a5...5be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 17. mars #27 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Har så lyst å la være å spise noe når vi skal på besøk dit senere, men hun er VELDIG pushy og gir seg ikke. En gang fikk jeg te, og hun hadde skjært opp sitron til teen på et fat. Problemet var at denne sitronen var inntørket og brun, og hun sa at den hadde ligget i kjøleskapet "en stund". Jeg takket nei da hun sa jeg måtte ha litt sitron i teen, men da tok hun saken i egne hender og stappet sitron i teen likevel. Ikke verdens undergang, men det illustrerer hvor bestemt hun er. Det hjelper knapt å si nei, for hun er så utrolig tunghørt, så alt som blir sagt må ropes. Jeg har ikke problemer med å si nei til vanlig, men å brøle nei til en gammel dame sitter litt lenger inne. Et annet familiemedlem fikk servert noe der for litt siden og fikk skikkelig magesjau, og siden han var den eneste i sin familie som ble dårlig var det mistenkt at han faktisk hadde spist noe dårlig mat hos henne. Andre ganger vi har vært der har vi fått servert tørr, gammel kake fra frysedisken i butikken som har blitt tatt ut og inn av fryseren flere ganger. Jeg mener ikke å snakke stygt om henne, men jeg har veldig lyst å la være å spise noe som helst, men jeg vet VELDIG godt at hun ikke tar et nei for et nei. Sier jeg nei takk til tørr, gammel kake, dumper hun det fortsatt på tallerkenen min og blir fornærmet om jeg ikke spiser. Nå som jeg er gravid er det enda viktigere for meg å la være å spise det, siden jeg oppriktig er redd for å bli syk, men også fordi jeg er kvalm og ikke kan sitte der og spy. Hva er deres beste tips i denne situasjonen? 😅 Anonymkode: a4c6d...195 Ta med noe selv , rundstykker eller kake . Å dumper hun mat på tallerken din, legg en serviett over å si beklager , jeg er stappmett ☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #28 Del Skrevet 17. mars Skyld på kvalme og bli hjemme. Anonymkode: bcf17...ad6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #29 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skyld på kvalme og bli hjemme. Anonymkode: bcf17...ad6 Har allerede skyldt en gang på (en høyst reell) bihulebetennelse, så kan ikke melde avbud igjen. Var veldig kvalm helt frem til uke 20 av svangerskapet og nå er jeg i uke 32, så har faktisk ikke vært der siden før jeg ble gravid. Anonymkode: a4c6d...195 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #30 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skrev noe lignende sist jeg var gravid for 2+ år siden, så det kan jo være derfor 😂 Anonymkode: a4c6d...195 Det var sitronen jeg bet meg merke i. 😅 Men ærlig talt, det virka som rett og slett plagiat! Anonymkode: 9324b...509 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #31 Del Skrevet 17. mars Du blir ikke matforgiftet av verken tørr kake eller sitron. Du synes det er ekkelt eller lite godt, ok, men det er ikke farlig. Anonymkode: 67d0e...f08 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #32 Del Skrevet 17. mars Problemet når ingen seier nei å står på det lærer ho aldri. Anonymkode: 86ef9...db3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #33 Del Skrevet 17. mars Ikke helt det samme, men for et par år siden da jeg ammet hadde baby melkeallergi så jeg kunne ikke spise melk. Vi var en rask tur innom svigerbestemor og hun pushet og pushet på å servere meg ting som inneholdt melk.. 🤨 "å du vil ikke ha kake med krem, her ta krem i kakao istedet..""åja men da lager jeg rungstykke med smør og ost til deg. " ta en sjokolade da, de har ikke så mye melk i seg." 🙃 la ting på tallerken min og prøvde og presse meg uansett hvor mye jeg og mannen sa nei og prøvde å forklare. Mannen ente opp med å spise seg kvalm av alt som lå på tallerken min 🫣 kanskje en ide til deg? La mannen spise alt som hun dytter på deg? 😅 Druene gjemte hun da, "for druer gir babyen vondt i magen må du da forstå, så det kan du ikke spise! " 😂 Anonymkode: 93994...fa9 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #34 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det var sitronen jeg bet meg merke i. 😅 Men ærlig talt, det virka som rett og slett plagiat! Anonymkode: 9324b...509 Haha ja, det med sitronen har jeg nok nevnt flere ganger. Det er altså ikke en ny problemstilling 😅 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Du blir ikke matforgiftet av verken tørr kake eller sitron. Du synes det er ekkelt eller lite godt, ok, men det er ikke farlig. Anonymkode: 67d0e...f08 Tja, jeg har ikke lyst å ta noen sjanser uansett. Hun serverer jo annet enn det jeg har nevnt også, og jeg klarer ikke å stole på at hun opprettholder engang en minimumsstandard for mathygiene. Anonymkode: a4c6d...195 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #35 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hva er deres beste tips i denne situasjonen? 😅 Tror jeg hadde droppa å dra. 😅 Husker godt problematikken fra barn av når vi besøkte gamle folk. Da tok mamma fra meg noen boller vi hadde fått og hvisket "ikke spis.." Det lå visst tissebleier i stua. som var tisset i. 🥳 Jeg fikk også magesjau på hytta med eks svigers, da svigermor absolutt SKULLE bruke noe fløte hun hadde fryst ned året før i kaka. Jeg ble så dårlig. "Men alle andre tåler det jo." Anonymkode: 3113d...4d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #36 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (13 timer siden): Har allerede skyldt en gang på (en høyst reell) bihulebetennelse, så kan ikke melde avbud igjen. Var veldig kvalm helt frem til uke 20 av svangerskapet og nå er jeg i uke 32, så har faktisk ikke vært der siden før jeg ble gravid. Anonymkode: a4c6d...195 Kan ikke? Hva er viktigere? Din og babys helse, eller egoet til en skitten gammel kjerring? Anonymkode: 5ce10...99f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #37 Del Skrevet 17. mars Da får hun bare bli sur og fornærmet om du ikke spiser eller drikker hos henne. Hva er det verste som kan skje? Anonymkode: 5ac7a...9ef 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #38 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ikke helt det samme, men for et par år siden da jeg ammet hadde baby melkeallergi så jeg kunne ikke spise melk. Vi var en rask tur innom svigerbestemor og hun pushet og pushet på å servere meg ting som inneholdt melk.. 🤨 "å du vil ikke ha kake med krem, her ta krem i kakao istedet..""åja men da lager jeg rungstykke med smør og ost til deg. " ta en sjokolade da, de har ikke så mye melk i seg." 🙃 la ting på tallerken min og prøvde og presse meg uansett hvor mye jeg og mannen sa nei og prøvde å forklare. Mannen ente opp med å spise seg kvalm av alt som lå på tallerken min 🫣 kanskje en ide til deg? La mannen spise alt som hun dytter på deg? 😅 Druene gjemte hun da, "for druer gir babyen vondt i magen må du da forstå, så det kan du ikke spise! " 😂 Anonymkode: 93994...fa9 Haha, huff🙈 Dette kunne vært min eks-svigermor. Anonymkode: 5ac7a...9ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #39 Del Skrevet 18. mars Ikke helt samme situasjon, men har en bestemor med veldig dårlig hygiene rundt mat. Alt på kjøkkenet er fettete og skittent (også det som er nyvasket), og det går mye i gammel og tørr mat... Vi har forsøkt å skaffe vaskehjelp til henne (som vi betaler), men det vil hun IKKE ha, da hun overhodet ikke ser noe problem med måten hun har det på. Heldigvis har hun holdt seg frisk selv, men ingen av oss har lyst til å spise der... Så vi inviterer henne helst hjem til oss eller ut, de gangene hun inviterer til seg løser det med å ta med mat. Selv når hun har invitert på lunsj/middag. "Vi tok med denne gode suppen vi. Å har du laget gryte? Vel, da kan du jo ha den i morgen, så spiser vi suppen nå!". Det føles litt slemt, men vi hæler rett og slett ikke å spise maten hennes 😅 Anonymkode: 34b28...f77 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #40 Del Skrevet 19. mars At EN person EN gang har fått magesjau etter å ha vært der, betyr IKKE at han ble matforgiftet pga maten hennes selv om andre ikke fikk magesjau. Men du bestemmer. Sett grenser. Nei betyr nei og så står du på ditt. At hun ikke tar nei for et nei er et problem HUN har, ikke du. Hun tvinger da ikke maten ned i halsen på deg, vel? Si tusen takk, men at du ikke er sulten, eller at du ikke har lyst på te. Hun bestemmer ikke over deg. Er du redd for å virke uhøflig, så er du ikke det. Det som derimot er uhøflig er å "tvinge" folk til å spise. Bare tenk at du er glad for at det ikke er DU som er uhøflig. Anonymkode: 23b4a...478 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå