AnonymBruker Skrevet 18. mars #61 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (12 timer siden): TS her. Takk for gode diskusjoner. Jeg ville svare på et par ting jeg ser går igjen' 1: Da jeg sendte meldingen, ante jeg ingenting om hva som var tapt eller ikke. Banken var i samtale med min mor, og jeg satt i taxi på vei til henne. Så det jeg skrev var ikke "moren min er blitt svindlet og de tok noen av pengene hennes," men "moren min er blitt svindlet, jeg aner ikke hva de har tatt, men vi kan ha mistet flere hundre tusen". (Forkortet versjon.) Jeg er enig i at slik saken endte, er det ingen krise, men det visste jeg ikke der og da. 2: Det er det upersonlige i svaret, og det at det aldri kom noen oppfølging om hvordan det hadde gått, jeg stusser over. Ikke noe diskusjonsinnlegg, bare oppklaring. 😊 Anonymkode: aa1b3...fe8 Venninnen din skrev «leit å høre». Du har ikke respondert på denne meldingen, men syns det er merkelig at venninnen din ikke spør mer rundt situasjonen? Hva om hun heller venter på at du skal svare på hennes melding? Om jeg får melding ala «så leit» eller «så kjipt» på situasjoner jeg havner oppi (og ja, det har skjedd), så har jeg aldri tenkt noe negativt over det. Jeg har derimot svart på meldingen. Som i din situasjon ville jeg svart noe sånn som dette «heldigvis ordnet det seg, svindlerne fikk bare med seg noen kroner fra en av kontoene til mamma». Og så hadde jeg vært ferdig med det. Hadde noe virkelig alvorlig skjedd, så snakker jeg heller med venninne mine om det når vi møtes. Jeg kan godt sende en melding om ting som skjer i forkant, men hadde ikke forventet lange svar med masse oppfølgingsspørsmål tilbake på meldingen. Sånt tar vi når vi møtes eller eventuelt snakker sammen på telefonen. Anonymkode: 792df...0d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #62 Del Skrevet 18. mars Ikke lest alt, men dårlig gjort av deg å sette sparepenger på mors konto, hun må jo skatte av det. Anonymkode: c45a4...6c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #63 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ikke lest alt, men dårlig gjort av deg å sette sparepenger på mors konto, hun må jo skatte av det. Anonymkode: c45a4...6c4 Bare hvis det er så mye at det utløser formueskatt. Anonymkode: 311c4...d67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllahBallah Skrevet 18. mars #64 Del Skrevet 18. mars Mistenker at du har irritert deg over småting ved denne venninnen i lang tid, og dette var begeret som, merkelig nok, fikk det til å renne litt over? Kanskje hun har irritert seg litt over deg også? Er ikke noe særlig tegn på et godt vennskap dette, verken hennes reaksjon, men særlig ikke din reaksjon på hennes kommentar. Må samtidig si at jeg forstår hennes kommentar. Når man driter seg ut på en så måte, gir bort bank-id info til fremmede på tlf, så kan man bare ha det så godt. Tipper den «leit å høre» er ment med en liten dose sarkasme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #65 Del Skrevet 18. mars Hva skulle vennen svare da? Noen ganger så er det ikke altid like lett å svare noe annet, men betyr jo ikke at jeg ikke bryr meg. En gang en veninde rungte meg, hadde jeg stått midt oppi noe med ungene og hadde huet fullt av det. Jeg trodde hun skulle ringe om noe annet. Tror hun hadde fått sølt noe på seg , og svarte det var leit. Hun klikket og mente jeg ikke brydde meg. Jeg skjønner ikke hvor stor reaksjon må jeg vise for at en venn sølte på seg. Har i utgangspunktet ikke store følser med hyl og hvin. Og samtidig hadde huet på et litt annet sted. Blir veldig vanskelig å være venn, når alt skal tolkes i værste mening. Anonymkode: 6a15f...4e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #66 Del Skrevet 18. mars Men hva er vitsen med slik historiefortelling på melding? Om jeg opplever noe krevende i mitt liv så ringer jeg en nær venninne for støtte. Melding er for meg korte beskjeder, "til info". Og at moren er svindlet? Jeg ville nok bare syntes det var rart om en eller annen venn hadde sendt meg en slik melding i stedet for å bare fortelle neste gang vi traff hverandre, og tenkt at det bare var drama. Anonymkode: 7fa4f...5ae 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #67 Del Skrevet 18. mars Er det bare jeg som stusser over at ts lar sin gamle mor få tilgang til hundretusenvis av kroner på konto, "i tilfelle" hun skulle trenger penger? Så hvor ofte skjer det egentlig at en brått og uventet får bruk for hundretusenvis av kroner, og må bruke de der og da, og kan ikke vente på at datter overfører på vanlig måte via bank? Har aldri skjedd meg eller noen jeg kjenner i hvert fall. Å la et eldre skrøpelig menneske som ikke forstår seg på dagens data/svindling ha full tilgang på sparepengene sine er jo helt merkelig. Anonymkode: b1aeb...971 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElectricScum Skrevet 18. mars #68 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (På 17.3.2024 den 8.44): Jeg vil MYE heller ha en kort kondolanse enn banning, det er ufint, og ikke noe jeg ønsker tikkende inn på min telefon. Anonymkode: 7fa4f...5ae Du høres ut som en fest å konversere med. Tror jeg lett hadde tråkket midt i minefeltet ditt med en slik standard. Men altså, kondolanse? Er ikke det å dra på litt voldsomt? "Kondolerer så mye med den brå og uventede bortgangen av dine sparepenger 🌹" Kanskje du ikke er den tørrpinnen du først ga inntrykk av å være allikevel. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 18. mars #69 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (På 17.3.2024 den 8.44): Jeg vil MYE heller ha en kort kondolanse enn banning, det er ufint, og ikke noe jeg ønsker tikkende inn på min telefon. Anonymkode: 7fa4f...5ae Kondolanse brukes altså kun ved dødsfall ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå