Gå til innhold

Var dette en frekk kommentar

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

`ble spurt om jeg hadde noen planer i helgen, sa nei har ingen planer. fikk da tilbake, du får kose deg på sofaen da. jeg sa jeg skal ikke ligge på sofaen hele helga, men jeg har ingen konkrete planer.

Hva hadde dere svart? Og tenkere dere det var frekt?

Anonymkode: d0b71...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes ikke det var frekt i det hele tatt, bare en høflighetsfrase. Merkelig kommentar fra deg da, du tar kanskje alt veldig bokstavelig?

Anonymkode: b6b32...d95

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var en uskyldig kommentar. 

Anonymkode: 30135...eb1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Synes ikke det var frekt i det hele tatt, bare en høflighetsfrase. Merkelig kommentar fra deg da, du tar kanskje alt veldig bokstavelig?

Tenkte bare personen trodde jeg var lat, siden jeg ikke hadde planer.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du beviste motsatt, da. Ha en aktiv helg utendørs eller noe ;) 

Anonymkode: 8f3f9...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger på sofaen i hele dag, men er jo ikke lat til vanlig. Personen mente det nok bare hyggelig. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, det var en uskyldig kommentar. 

Er nok bare jeg som overtenker, som vanlig.

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, folk må slutte å ta alt andre sier til dem på en negativ måte og bli fornærmet over hver minste ting. 

Anonymkode: 386ea...999

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommentaren kan tolkes både negativt og positivt. Så sånne litt diffuse kommentarer som dette bruker jeg å holde meg borte fra. Passivt aggressivt er det jo helt klart mtp "alle" vet at det oppfattes negativt å være en sofa-potet i helgene. Man skal liksom være en go-getter også her. Man skal ha planene klarer. Konsert billettene kjøpt. Mennesker invitert osvosv.

Men den kan jo tolkes akkurat slik den er. (Noe egentlig de færreste gjør - i hvertfall i dag) Altså at man genuint ønsker at du skal få kose deg,å slappe av i helga.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan absolutt tolkes som en frekk kommentar. Tror jeg hadde begynt å le om noen sa dette til meg, fordi jeg hadde tenkt at personen var sosialt klønete. 

Anonymkode: 8cac6...e39

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok lurt litt på hvorfor vedkommende valgte å føye til «på sofaen». Det hadde holdt med «du får kose deg i helgen». 

Det ville ikke falle meg inn å anta at en person som ikke har konkrete planer en helg, skulle tilbringe helgen på sofaen. Jeg har sjelden planer for helgen på forhånd, men det blir lite sofatid av den grunn. 

Anonymkode: 14a64...b5e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg kan fint kommentere "nei, sofa og Netflix er lov det og" hvis noen sier de ikke har planer. Og det er absolutt ikke frekt ment på noen som helst måte. Folk som tolker alt i verste mening er utrolig slitsomme...

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde nok lurt litt på hvorfor vedkommende valgte å føye til «på sofaen». Det hadde holdt med «du får kose deg i helgen». 

Det ville ikke falle meg inn å anta at en person som ikke har konkrete planer en helg, skulle tilbringe helgen på sofaen. Jeg har sjelden planer for helgen på forhånd, men det blir lite sofatid av den grunn. 

Ja, det var det jeg også reagerte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, jeg kan fint kommentere "nei, sofa og Netflix er lov det og" hvis noen sier de ikke har planer. Og det er absolutt ikke frekt ment på noen som helst måte. Folk som tolker alt i verste mening er utrolig slitsomme...

Men hvorfor går du ut fra at det er alternativet til å ikke ha planer? Spør av nysgjerrighet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man veie hvert eneste ord på gullvekt hele tiden? Det var en lettbent helgehilsen, ikke akkurat noe å henge seg opp i om personen sa noe du ikke er hundre prosent komfortabel med. Generasjon lettkrenket må snart gro seg en ryggrad!

Anonymkode: 80c1e...d90

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men hvorfor går du ut fra at det er alternativet til å ikke ha planer? Spør av nysgjerrighet.

Det er det som er poenget, jeg går ikke ut i fra noe som helst. Det er bare en helt uskyldig kommentar i en overfladisk samtale. Det betyr absolutt ingenting.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var teit og forutinntatt. 

Anonymkode: ae120...005

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var litt rart, og ikke mist flåsete. Hvorfor poengtere at hen absolutt ikke skal gjøre det DU gjør (som jo bare er en antagelse i utgangspunktet). 

Jeg ville bare latt som ingenting, og svart som om at var helt greit. Det beste man kan gjøre når folk svarer teit, er å bare late som alt er i orden. Da får de ikke reaksjonen de vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dette er frekt eller ei, er det nesten bare du som kan svare på. Du kjenner dine egne vaner, og du kjenner din venn. Og din venn kjenner kanskje deg også veldig godt. Har denne vennen for vane å lure inn små stikk? Vet vennen at du har en inaktiv livsstil som du skjemmes over? Eller vet vennen at du faktisk ELSKER å kose deg i sofaen uten dårlig samvittighet? Dette er ting som er avgjørende på hvorvidt du mener kommentaren med hensikt var frekk. 

Jeg kunne fint sendt en slik melding og hadde mottatt den også uten å reagere det minste på det. Men det er seff avhengig av flere omstendigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ElectricScum skrev (23 minutter siden):

Om dette er frekt eller ei, er det nesten bare du som kan svare på. Du kjenner dine egne vaner, og du kjenner din venn. Og din venn kjenner kanskje deg også veldig godt. Har denne vennen for vane å lure inn små stikk? Vet vennen at du har en inaktiv livsstil som du skjemmes over? Eller vet vennen at du faktisk ELSKER å kose deg i sofaen uten dårlig samvittighet? Dette er ting som er avgjørende på hvorvidt du mener kommentaren med hensikt var frekk. 

Jeg kunne fint sendt en slik melding og hadde mottatt den også uten å reagere det minste på det. Men det er seff avhengig av flere omstendigheter.

Det var ikke en venn, det var frisøren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...