Gå til innhold

Når det passer henne.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ei venninne som spørr meg om hjelp til å handle. Hun har ikke bil og vil handle inn stort. Jeg jobber Mandag-Fredag og er ofte sliten. Har fibromyalgi. Har barn som skal følges opp. 

Min venninne jobber 50% og har ikke barn. Jeg har sagt at jeg er opptatt med jobb og kjøring til og fra trening i ukedagene. Men jeg sa at jeg kunne kjøre henne på butikken forrige lørdag. Men må morgen sendte hun melding om at hun hadde vasket leiligheten dagen før og var skiten. Spurte om vi kunne utsette handling.

Så begynner hun å spørre på mandag om jeg har tid. Det hadde jeg ikke. Så spurte hun på onsdag. Da hadde jeg en dårlig dag og måtte legge meg etter jobb. I går fikk jeg melding om at nå var hun utslitt pga hun måtte dra flere turer på butikken for å handle det hun trengte. 

Er dette virkelig mitt ansvar? Ikke min feil at hun ikke holdt den avtalen vi hadde 

Anonymkode: dc507...11a

• Liker 3
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette hadde jeg seriøst ikke giddet…hun har jo null respekt for deg🧐

Anonymkode: 769e2...eb0

• Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun vil ikke like det, men du må ta en alvorlig samtale med henne. :sukk: Hun er ikke ditt ansvar.

Anonymkode: c1f3e...009

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke ditt ansvar. Hun virker veldig egosentrisk og det er bare å si nei

Anonymkode: 58618...b86

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be henne bestille varer hjem 

Anonymkode: dfe8c...6b1

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har skjedd før også. Jeg skulle hjelpe henne med å flytte en kommode fra kjelleren og opp i leiligheten. Jeg skulle komme lørdag kl 15. Jeg laget klar middag til barna og skulle ordne meg for å dra. Kl 14 får jeg melding om at hun var sliten, så vi måtte utsette det. Men på mandag fikk jeg melding om jeg kunne komme å hjelpe. Jeg sa at jeg orker ikke etter jobb. Har en tung jobb og må hjem å slappe av. Fikk svar at hun hadde fri så derfor passet den dagen. Hun skulle jobbe Tirsdag og onsdag og da kunne hun ikke.  Men jeg skal orke å hjelpe etter jobb 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde sagt skikkelig ifra hvordan du har det. Og jeg hadde sagt at hun må benytte seg av tilbudet når hun får det. Hun burde ha passet på at hun ikke ble så utslitt at hun måtte utsette det. For sånt tull hadde jeg ikke funnet meg i. Jeg er alene og må handle litt nå og da.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hu trenger da ikke slite seg ut. Man kan lett bestille alt man trenger. Uten at det trenger å koste så mye mer. Sist jeg sjekket så kostet det meg ikke noe ekstra å bestille hjem (men kan hende det var noe tilbud eller noe)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å si rett ut "jeg har sagt at jeg ikke kan hjelpe i ukedagene, hvis det ikke passer deg på lørdagene når jeg har tid, så får du spørre noen andre om hjelp eller bestille hjemlevering".

Anonymkode: 4aefe...5c2

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en slitsom venn. Det hadde jeg ikke giddet. Forklar hun ståa. Det fins da Oda man få fri frakt om man handler for over en viss sum. Oda samarbeider med andre forretninger som man kan ta leveransen sammen med maten. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker said:

Min venninne jobber 50% og har ikke barn. Jeg har sagt at jeg er opptatt med jobb og kjøring til og fra trening i ukedagene. Men jeg sa at jeg kunne kjøre henne på butikken forrige lørdag. Men må morgen sendte hun melding om at hun hadde vasket leiligheten dagen før og var skiten. Spurte om vi kunne utsette handling.

Så begynner hun å spørre på mandag om jeg har tid. Det hadde jeg ikke. Så spurte hun på onsdag. Da hadde jeg en dårlig dag og måtte legge meg etter jobb. I går fikk jeg melding om at nå var hun utslitt pga hun måtte dra flere turer på butikken for å handle det hun trengte. 

Var hun skitten eller sliten? Uansett, du må bare si fra igjen at du ikke kan i ukedagene, det er jo en vennetjeneste du gjør og ikke noe du har ansvar for. At hun slet seg ut (evt ble skitten) av husvask er hennes egen feil, kanskje det var et hint om at du burde vasket hos henne også? 

Anonymkode: 134bd...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ikke la deg utnytte sånn?

Jeg hadde sagt at heretter så faller handlehjelp bort. Fullstendig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du må være litt krassere når hun avlyser. 

Sånn som den lørdsgshandlingen "Okey, det er i orden. Men jeg har ikke anledning i ukedagene så da regner jeg med at du ordner det med noen andre. Snakkes senere 😊

Hun utnytter din snillhet

Anonymkode: 1beb8...c8e

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir helt matt av alle dere som tror at alle på KG befinner seg i Oslo og omegn og skriver «det er da bare å bestille hjem». For den største delen av Norges befolkning er ikke hjemlevering av varer fra matbutikk et alternativ, med unntak av matkasser. 

Når det er sagt - du blir utnyttet TS, «venninnen» din er en dust. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er veldig snilt av deg å hjelpe venninnen din. Hadde vært veldig glad om det hadde vært jeg som var så heldig ❤️

Synes hun utnytter situasjonen og burde tilpasse når du er så grei å kan hjelpe henne da. Vil sagt det til henne. 

Anonymkode: 3fec6...8c6

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be henne ta lappen. Gir du lillefing så tar de hele hånden. Ikke svar henne. 

Anonymkode: 80a11...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Be henne bestille varer hjem 

Anonymkode: dfe8c...6b1

Ikke alle har den muligheten.

Ts: venninnen din er ikke ditt ansvar. Er det så viktig for henne å storhandle, får hun bestille taxi hjem. Det er ikke ditt problem at hun ikke har lappen. Og når du er så grei at du sier at du faktisk kan kjøre henne på butikken, så får hun ta den sjansen hun får. Det er jo helt tullete av henne å avlyse fordi hun er sliten🙄

Anonymkode: 27b1d...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ValarMorghulis skrev (3 timer siden):

Blir helt matt av alle dere som tror at alle på KG befinner seg i Oslo og omegn og skriver «det er da bare å bestille hjem». For den største delen av Norges befolkning er ikke hjemlevering av varer fra matbutikk et alternativ, med unntak av matkasser. 

Det er jo ikke slik at de fleste bor helt uti gokk heller da. Har vært på mange avsides plasser med butikker som tilbyr hjemkjøring av varer. Jeg selv bor så absolutt ikke i Oslo, men et ganske så lite tettsted. Meny tilbyr hjemkjøring, Oda kan levere og et par andre jeg ikke husker navnet på

Anonymkode: 58618...b86

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ValarMorghulis skrev (4 timer siden):

Finnes mange butikker ute på bygda også som kjører hjem varer til kundene sine, så det er jo bare for vedkommende å sjekke det. Som regel eldre som benytter seg av det, samt enkelte barnehager/skoler/institusjoner.

Ellers helt enig i at TS bare må sette ned foten for denne egosentriske venninnen. Det er bare å si at skal TS hjelpe til med noe som helst så er det kun lørdag som er en mulighet, alle andre dager er helt uaktuell. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Hvordan vennskap har dere utenom at du hjelper henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...