sommerfugl154 Skrevet 16. mars 2024 #21 Skrevet 16. mars 2024 Tenker det er naturlig for TS å ønske å bli litt kjent/snakke litt med disse naboene når barna leker hos dem/med dere barn. Hvis mitt barn skal være hjemme hos noen ønsker jeg å vite bittelitt/kjenne litt hvem de er hos. Så at naboene såvidt klarer å hilse på noen barna deres omgås syns jeg er ganske sært. Ingensteder har TS nevnt at hun ønsker lange samtaler eller nært vennskap.. så slutt å overtolk det tenker jeg 😅 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #22 Skrevet 16. mars 2024 Ufine naboer du har, litt av samme greiene her men folk som danner klikker og utestenger er uansett ikke folk jeg ønsker i livet mitt Anonymkode: 18b1d...a55
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #23 Skrevet 16. mars 2024 Olive_North skrev (3 timer siden): Samme her, jeg vil være i fred i hagen min Men de vil tydeligvis være et sosialt samlingspunkt for tre andre naboer. Denne gjengen stiller seg slik i blindveien vår at man må gå forbi dem. Når man da går forbi er det da et anstrengt nikk i beste fall. De kunne spandert på et smil og «hei! Ut på tur? Ha en fin dag!» Når de alle står i samlet flokk og snakker hjertelig med hverandre; er det for mye forlangt med litt mer enn et nikk? Anonymkode: dda97...1f2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #24 Skrevet 16. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Helt ærlig ts så høres du veldig slitsom ut. At man bor samme sted betyr ikke at man trenger å bli omgangsvenner og gjøre masse sammen. Det er ikke ekskludering at naboen ikke vil ha deg som omgangsvenn, alvorlig talt. Jeg har også naboer som alltid skal snakke når de ser meg ute, det er veldig slitsomt. Å si hei når vi passerer hverandre er greit, av og til en kommentar fra hver av oss, men lange samtaler er jeg sjelden interessert i. Sitter jeg ute og leser, soler meg, jobber med planter eller har besøk, så betyr ikke det at jeg er interessert i at naboen skal blande seg inn og starte en samtale. Høres ut som du mangler litt antenner, og nå rygger de rundt. Har to naboer som alltid skal skravle, nå kikker jeg i døren før jeg går ut og venter til de er gått, evt så tar jeg den "jeg må rekke bussen, møtet, jobb- hadet!" og løper av gårde. Anonymkode: 4cb9e...f5a Høres ut som du ikke har lest innlegget. Anonymkode: dda97...1f2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #25 Skrevet 16. mars 2024 Jeg skjønner litt hva du mener TS, for det er noe av det samme i gata vår. Der har tre-fire av familiene blitt omgangsvenner, de sitter i hagene til hverandre og drar på ferie sammen osv. Jeg synes det var litt sårt i starten, men her er alle hyggelige da og slår av en prat når det er naturlig. Hadde de bare nikker kort og vært mest opptatt av hverandre, skjønner jeg at det oppleves litt sårt. Anonymkode: d1d66...e2b
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #26 Skrevet 16. mars 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg skjønner litt hva du mener TS, for det er noe av det samme i gata vår. Der har tre-fire av familiene blitt omgangsvenner, de sitter i hagene til hverandre og drar på ferie sammen osv. Jeg synes det var litt sårt i starten, men her er alle hyggelige da og slår av en prat når det er naturlig. Hadde de bare nikker kort og vært mest opptatt av hverandre, skjønner jeg at det oppleves litt sårt. Anonymkode: d1d66...e2b Ja, det er slik her, men de sitter ikke alltid i hagen- de står i blindveien hele gjengen og skravler. Det er blindvei tett i tett med hus. Derfor er det ekstra påfallende at det ikke blir mer enn et nikk. Men igjen, jeg har flere andre naboer som er hyggelige og slår av en kjapp prat om det passer. Så det er jo ikke så synd på meg. Bare synes det er spesielt. De står ikke og slår av en kort prat eller sier hei til våre andre naboer heller, så er ikke bare oss. Anonymkode: dda97...1f2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #27 Skrevet 16. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er i typiske situasjoner hvor det er opplagt at det passer at jeg starter samtaler. Som det står er dette et villastrøk hvor mange er utendørs i hagene sine og sitter der. Det står gjerne 3-4 naboer utendørs og skravler i helgene når det er fint vær. Som sagt; disse naboene har ikke problemer med å slå av lange samtaler med de andre utvalgte naboene. Det er klikk mentaliteten jeg reagerer på. Anonymkode: dda97...1f2 Spiller ingen rolle om det er villastrøk eller ei.. Man MÅ ikke ha en dialog med alle naboene sine. Har bodd i nabolaget mitt i 10 år, fremdeles aldri vekslet mer enn hei - ved postkassen med ene naboen. De ønsker ikke å ha noe forhold til naboene sine. Og det er deres valg. Er ikke klikkdannelser bare fordi du ikke er inkludert. Noen går man bedre overens med, andre har man ikke interesse av å sosialiseres med. De har noen de liker å snakke med og sosialiseres med - så enkelt er det. Handler ikke om inkludering, klikkdannelse eller noe annet. Handler om at de er voksne og gjør hva de vil. Man har lyst å kunne gå ut i hagen sin uten at man MÅ snakke med naboen eller MÅ ha samtaler med dem. Det er ikke ungdomskolen liksom, man er voksne mennesker. Bare la vær å prøve vel.. De er ikke interesserte. Anonymkode: 8e113...42d 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #28 Skrevet 16. mars 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Spiller ingen rolle om det er villastrøk eller ei.. Man MÅ ikke ha en dialog med alle naboene sine. Har bodd i nabolaget mitt i 10 år, fremdeles aldri vekslet mer enn hei - ved postkassen med ene naboen. De ønsker ikke å ha noe forhold til naboene sine. Og det er deres valg. Er ikke klikkdannelser bare fordi du ikke er inkludert. Noen går man bedre overens med, andre har man ikke interesse av å sosialiseres med. De har noen de liker å snakke med og sosialiseres med - så enkelt er det. Handler ikke om inkludering, klikkdannelse eller noe annet. Handler om at de er voksne og gjør hva de vil. Man har lyst å kunne gå ut i hagen sin uten at man MÅ snakke med naboen eller MÅ ha samtaler med dem. Det er ikke ungdomskolen liksom, man er voksne mennesker. Bare la vær å prøve vel.. De er ikke interesserte. Anonymkode: 8e113...42d Stor forskjell på å sosialisere og smile hyggelig og si tre, fire ord. «Hei! Fint vær i dag!» Det er kleint å ikke klare det om man har sosialt samlingspunkt ellers og de står midt i veien, midt i rekken med hus, med klikken sin. De fremstår overlegne. Rett og slett. Anonymkode: dda97...1f2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #29 Skrevet 16. mars 2024 Hvor er alle de supersosiale, som syns det er greit å invitere nye kollegaer med på planlagte venninnekvelder? Hvor er alle som syns nordmenn er så kalde og avvisende? Dere domminerer i flere tråder her inne. Tydelig at det er introvertene som har tatt over denne tråden. Anonymkode: bfc26...92f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå