Gå til innhold

Sladder

Hagis

Anbefalte innlegg

Vi er innvandrere i norge. Vi jobber, snakker norsk og vokser datteren vår her. Men jeg fant nettopp ut at mannen min, som tar henne med på gymnastikk, her er en gruppe norske mødre som baksnakker og kommenterer barnet vårt ganske fritt og høyt. Det er fordi mannen min og datteren min bruker morsmålet til å kommunisere og sannsynligvis tror de andre mødrene at han ikke forstår. Dette er indirekte aggresjon eller mobbing som du kan kalle det, og jeg er redd fordi hun snart begynner på skolen og vi kjenner andre historier når barn med innvandrerbakgrunn måtte bytte skole på grunn av mobbing og så videre. Hva synes nordmenn om slike situasjoner? Hvordan ville du taklet det? Ville du i det hele tatt tatt tak i det? Det personlig føles veldig opprørt og ydmyket.
Endret av Hagis
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror mannen burde gått bort til dem "Unnskyld, jeg liker ikke når dere snakker stygt om datteren min slik at hun hører det. Kan dere heller si pene ting om oss når vi hører det?" 

Det vil forhåpentligvis være en oppvekker de vil trenge. Det er en uting å si uhyggelige ting om andre, og foran barn bør det være nulltoleranse, for de plukker opp og etterligner. 

Anonymkode: b3ad1...b1c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tror mannen burde gått bort til dem "Unnskyld, jeg liker ikke når dere snakker stygt om datteren min slik at hun hører det. Kan dere heller si pene ting om oss når vi hører det?" 

Det vil forhåpentligvis være en oppvekker de vil trenge. Det er en uting å si uhyggelige ting om andre, og foran barn bør det være nulltoleranse, for de plukker opp og etterligner. 

Anonymkode: b3ad1...b1c

Takk for svaret:) Jeg tror jeg skal prøve å konfrontere dem neste gang jeg hører dem kommentere. Det er bare utrolig ubehagelig🙄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...