Isambard Skrevet 29. mars 2024 #61 Del Skrevet 29. mars 2024 I følge Bibelen er det dyr i himmelen. Løver og lam gresser side om side eller noe sånt. Jeg tror på forklaringen til Lord Blackadder: Himmelen er for de som liker salmesang, gudstjenester og sånt. Helvete er for de som liker fest, fyll og hor. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 29. mars 2024 #62 Del Skrevet 29. mars 2024 Isambard skrev (1 time siden): I følge Bibelen er det dyr i himmelen. Løver og lam gresser side om side eller noe sånt. Jeg tror på forklaringen til Lord Blackadder: Himmelen er for de som liker salmesang, gudstjenester og sånt. Helvete er for de som liker fest, fyll og hor. Da har du misforstått det hele angående den kristne tro i alle fall, fortapelsen er stedet for de som forkaster Gud, og det er en dimensjon der all ondskap er samlet. Ingen hersker der, det finnes ikke noe fest, fyll eller hor ! Bare totalt fravær av Gud, og med all ondskapen som satan står bak er samlet der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 29. mars 2024 #63 Del Skrevet 29. mars 2024 TomKrus skrev (2 minutter siden): Da har du misforstått det hele angående den kristne tro i alle fall, fortapelsen er stedet for de som forkaster Gud, og det er en dimensjon der all ondskap er samlet. Ingen hersker der, det finnes ikke noe fest, fyll eller hor ! Bare totalt fravær av Gud, og med all ondskapen som satan står bak er samlet der. Jo takk. Jeg har blitt mer enn nok skremt med helvete som liten. Jeg har lest mer enn nok i Johannes Åpenbaring. Nå er jeg for gammel til å gå på sånne trusler. Du bør uansett forstå at Blackadder er en komiserie og ikke noe jeg faktisk tror på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 29. mars 2024 #64 Del Skrevet 29. mars 2024 Isambard skrev (12 minutter siden): Jo takk. Jeg har blitt mer enn nok skremt med helvete som liten. Jeg har lest mer enn nok i Johannes Åpenbaring. Nå er jeg for gammel til å gå på sånne trusler. Du bør uansett forstå at Blackadder er en komiserie og ikke noe jeg faktisk tror på. Fortapelsen er ikke ment for å skremme noen ! Det er en opplysning gitt i bibelen på de to utfallene livet gir. Så tar man selv valgene ut i fra dette. Dette er religion som er flere 1000 år gammel, og som 1000ner av generasjoner har erfart og levd etter. Så er det jo opp til meg og deg da å ta valget ! Skremme ? Når man ikke tror på noen Gud hvorfor da bli skremt ? Gammel eller ung ? Norrøn mytologi ( tro) sier jo det du siterte I Vallhall så sloss man hele dagen lang, dreper og herjer, om kvelden og om natten spiste de kjøttet fra Galten Særimme og drakk melk fra geiten Heidrun. Horet festet og drakk natten lang. Galten ble vekket til livet dag etter dag, og Heidrun produserte gjæret geitemelk. Slik fortsatte det til evig tid. Så det er ikke Blacadder som fant på det Dette er Norrøn mytologi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #65 Del Skrevet 30. mars 2024 Lawyam skrev (På 18.3.2024 den 11.40): Jesaja 11:6 NB Da skal ulven bo sammen med lammet, og leoparden legge seg hos kjeet. Kalven og den unge løven og gjøfeet skal holde seg sammen, og en liten gutt skal gjete dem. Høres ut som en Disney film Anonymkode: 6bf8c...47f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #66 Del Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 18.3.2024 den 22.59): Hva med dinosaurene? Er alle de i Himmelen nå? Anonymkode: 91633...5f3 Jurassic Park i himmelen? Anonymkode: 6bf8c...47f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #67 Del Skrevet 31. mars 2024 Dinosaurene er sannsynlig inkarnert som en annen rase mennesker? Anonymkode: f89da...c46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #68 Del Skrevet 31. mars 2024 Alltid festlig med tråder hvor folk krangler om hvem sine vrangforestillinger som er mest overbevisende 😂 Anonymkode: 6630d...2fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #69 Del Skrevet 5. april 2024 Himmelen ligger ute i universet vårt blant mange andre liv i universet. Vi reiser tilbake dit når vi forlater denne jorda som vi er på for en liten tid, og mange har levd andre liv andre steder enn kun på jorda. Dyrene kommer så klart dit hvor vi kommer, og vi vil også bli gjenforent med kjæledyrene våre. Alle skapninger på jorden og i universet ser ikke like ut, og dyr er ikke annerledes enn oss mennesker. De føler sult, kjærlighet, savn, glede, redsel etc.. de tenker og har drømmer, har sine meninger og om mennesker. Vi må slutte å tro vi er bedre enn alle andre dyr, dyrene lære tidlig å passe seg for oss. Anonymkode: 0b636...1a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #70 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (På 31.3.2024 den 19.50): Alltid festlig med tråder hvor folk krangler om hvem sine vrangforestillinger som er mest overbevisende 😂 Anonymkode: 6630d...2fe De eneste som har vrangforestillinger er ateistene, religiøse forholder seg til vitenskapen og fakta Anonymkode: 37b90...bd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #71 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): De eneste som har vrangforestillinger er ateistene, religiøse forholder seg til vitenskapen og fakta Anonymkode: 37b90...bd9 Du er ironisk, håper jeg? Anonymkode: cc859...b45 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #72 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (På 15.3.2024 den 17.52): Hva ser dere for dere ang. dyr egentlig? Tror dere liksom at kun mennesker kommer til himmelen (isåfall hvorfor skulle liksom mennesker havne der, men ikke dyr?)? Hvis ikke: Hva tenker dere ang. dyrene liksom? At det bare sprader ville dyr, også rovdyr, rundt der oppe? Hva ser dere egentlig for dere at himmelen er? Nå er jeg spent!! Anonymkode: cc859...b45 Jeg tror på himmelen. Går ikke i kirka og er ikke med i noen menighet av den grunn, men jeg tror på at det finnes et vakrere sted enn livet her på jord etter døden, også for dyr. Jeg tror katter forblir katter på den andre siden og mennesker forblir mennesker. Kanskje noen får en oppgave i å være en slags skytsengel på denne jord etter sjelen har gått opp og noen får bli en sommerfugl eller ei marihøne. (Høres kanskje sykt ut)men jeg hadde et nært familiemedlem som vippet over til døden rett før personen døde, da beskrev personen som at alt var mye bedre på den andre siden. Bare få timer etter døde denne person og slapp livet her nede. ❤️ Man er som regel rolig rett før innsovning ❤️ Anonymkode: d7669...8c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #73 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg tror på himmelen. Går ikke i kirka og er ikke med i noen menighet av den grunn, men jeg tror på at det finnes et vakrere sted enn livet her på jord etter døden, også for dyr. Jeg tror katter forblir katter på den andre siden og mennesker forblir mennesker. Kanskje noen får en oppgave i å være en slags skytsengel på denne jord etter sjelen har gått opp og noen får bli en sommerfugl eller ei marihøne. (Høres kanskje sykt ut)men jeg hadde et nært familiemedlem som vippet over til døden rett før personen døde, da beskrev personen som at alt var mye bedre på den andre siden. Bare få timer etter døde denne person og slapp livet her nede. ❤️ Man er som regel rolig rett før innsovning ❤️ Anonymkode: d7669...8c8 Det er en myte. Iallefall her til lands, hvor vi har blant verdens dårligste palliative behandling. Anonymkode: cc859...b45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #74 Del Skrevet 6. april 2024 "Lindring*" er kanskje mer riktig å si, gikk litt fort. Anonymkode: cc859...b45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 6. april 2024 #75 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): De eneste som har vrangforestillinger er ateistene, religiøse forholder seg til vitenskapen og fakta Anonymkode: 37b90...bd9 Religiøse tror. Alle religiøse og all religion handler om tro. Nå forholder også religiøse seg også til vitenskap og fakta siden det finnes faktabaserte ting i livet. Alle vet f.eks at jorden er rund. Vi vet den er rund, vi tror ikke den er rund. Gud kan ikke bevises, men religiøse tror på guder. Ingen vitenskapsmenn har kunnet bevise Gud. De kan heller ikke utelukke Gud. Ateistene tror ikke på at det finnes noen Gud, de forholder seg til det de vet er fakta og ting som KAN bevises. Som kristen tror jeg, men jeg interesserer meg også for vitenskap. Det ene er ikke til hinder for det andre. Det du sier tyder på at du hverken har tro selv, siden du ikke vet at Gud ikke vil Han skal bevises, men tro på. Han hadde vist seg for alle om Han ville det, men Han har valgt å ikke, fordi som Han har sagt; vi ville dødd om vi så Ham fordi vi ikke hadde tålt den kraften og det lyset. Den uttalelsen er noe som tas i mot i tro - det kan ikke bevises. Det er nok fakta, men det er på nåværende tidspunkt ikke bevist at det er fakta. Når du sier de tingene; religion er fakta så høres du ut som du ikke vet at det finnes flere religioner engang. Alle vet at det finnes religion og religiøse. Det kan bevises og er fakta, men hvem av religionene eller hvilke av de religøse som tror rett - finnes ikke beviser for fra vitenskaplig hold. Da hadde ALLE visst det. Jeg vet ikke hvilken intensjon du har med å skrive det der om og om igjen, men det er til ingen nytte. Du overbeviser ingen, hverken troende eller ikke troende om annet enn at du virkelig kan irritere. Det er fakta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #76 Del Skrevet 6. april 2024 Jeg tror livet etter døden er en hemmelighet vi ikke skal vite noe om mens vi lever blant annet og muligens fordi det vil påvirke valgene våre, mens vi lever. Vi skal heller ikke ha evner til å forstå det ondes problem fordi vi er bare mennesker og skal ikke ha tilgang til all viten. Ydmykhet et en dyd. Ydmykhet og respekt for Det guddommelige. Her i tråden var der mange fantasifulle svar Anonymkode: c8be7...633 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #77 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg tror livet etter døden er en hemmelighet vi ikke skal vite noe om mens vi lever blant annet og muligens fordi det vil påvirke valgene våre, mens vi lever. Vi skal heller ikke ha evner til å forstå det ondes problem fordi vi er bare mennesker og skal ikke ha tilgang til all viten. Ydmykhet et en dyd. Ydmykhet og respekt for Det guddommelige. Her i tråden var der mange fantasifulle svar Anonymkode: c8be7...633 Tror jeg også, men noe styrer oss som magefølelse og "flaks" til tider. Vi har vel en oppgave vi skal gjøre før vi dør. Noen blir en brikke I en død. Altså at noen må dø for at andre igjen skal overleve. 7-åringen som døde i Kristiansand, ble påkjørt er jo en tragedie. Måtte dette til for at de skulle gjøre noe med veien der....? Anonymkode: d7669...8c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 6. april 2024 #78 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror jeg også, men noe styrer oss som magefølelse og "flaks" til tider. Vi har vel en oppgave vi skal gjøre før vi dør. Noen blir en brikke I en død. Altså at noen må dø for at andre igjen skal overleve. 7-åringen som døde i Kristiansand, ble påkjørt er jo en tragedie. Måtte dette til for at de skulle gjøre noe med veien der....? Anonymkode: d7669...8c8 Kan se ut som om staten, kommuner, mennesker utsetter å gjøre ting og først handler etter noe har skjedd, hvorfor skylde på Gud når det er noe mennesker kan ordne; slik som veier... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #79 Del Skrevet 6. april 2024 Lawyam skrev (17 minutter siden): Kan se ut som om staten, kommuner, mennesker utsetter å gjøre ting og først handler etter noe har skjedd, hvorfor skylde på Gud når det er noe mennesker kan ordne; slik som veier... Skylder ikke på Gud. Av og til må det skje katastrofer får ting blir gjort noe med. I India er det altfor høyt antall mennesker og tror at motherjord gjør til at det ofte er naturkatastrofer der. Anonymkode: d7669...8c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #80 Del Skrevet 7. april 2024 Lawyam skrev (20 timer siden): Religiøse tror. Alle religiøse og all religion handler om tro. Nå forholder også religiøse seg også til vitenskap og fakta siden det finnes faktabaserte ting i livet. Alle vet f.eks at jorden er rund. Vi vet den er rund, vi tror ikke den er rund. Gud kan ikke bevises, men religiøse tror på guder. Ingen vitenskapsmenn har kunnet bevise Gud. De kan heller ikke utelukke Gud. Ateistene tror ikke på at det finnes noen Gud, de forholder seg til det de vet er fakta og ting som KAN bevises. Som kristen tror jeg, men jeg interesserer meg også for vitenskap. Det ene er ikke til hinder for det andre. Det du sier tyder på at du hverken har tro selv, siden du ikke vet at Gud ikke vil Han skal bevises, men tro på. Han hadde vist seg for alle om Han ville det, men Han har valgt å ikke, fordi som Han har sagt; vi ville dødd om vi så Ham fordi vi ikke hadde tålt den kraften og det lyset. Den uttalelsen er noe som tas i mot i tro - det kan ikke bevises. Det er nok fakta, men det er på nåværende tidspunkt ikke bevist at det er fakta. Når du sier de tingene; religion er fakta så høres du ut som du ikke vet at det finnes flere religioner engang. Alle vet at det finnes religion og religiøse. Det kan bevises og er fakta, men hvem av religionene eller hvilke av de religøse som tror rett - finnes ikke beviser for fra vitenskaplig hold. Da hadde ALLE visst det. Jeg vet ikke hvilken intensjon du har med å skrive det der om og om igjen, men det er til ingen nytte. Du overbeviser ingen, hverken troende eller ikke troende om annet enn at du virkelig kan irritere. Det er fakta. Du er ingen kristen,det er åpenbart. For ellers hadde du visst at vitenskapen har bevist Guds eksistens som er det vi kristne vet er sannheten. Anonymkode: 37b90...bd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå