Gå til innhold

"Du bør trene regelmessig"

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg liker ikke begrepet trener regelmessig da det kun skal bety at man trener regelmessig. Ønsker man en som er slank er det bedre å skrive at man ønsker en som er sunn/ har en sunn livsstil. Det er eks ikke sunt med menn som har en bmi på 27 og er fulle av muskler. Sånne kropper opplever slitasje og cellene får kjørt seg for mye over tid. Samme gjelder forsåvidt overvekt. Man kan eks være overvektig og trene regelmessig

En annen ting som er verdt å nevne er at det er en del usikre kvinner og menn som ikke føler seg feminine eller maskuline om det ikke er en viss størrelsesforskjell mellom partnerne. Det tror jeg skaper mye usunt 

Endret av Majer
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Noen ønsker vel ei dame som trener.

Andre ønsker nok bare ei slank dame og prøver å skrive det på en politisk korrekt måte.

Selv ville jeg bare hatt ei slank dame. Driter i om hun trener.

Anonymkode: 6ab9e...6f7

Hahaha, veldig bra! Håper du (og andre som deg) skriver det rett ut i bioen. For det finnes jo mange av det motsatte kjønn som også vektlegger dette, og vi kommer alle til å spare masse tid om alle bare er åpne om hva som er viktig for dem fra start.  

12 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg trener hver eneste dag, men hadde jeg kommet over en sånn tinderprofil hadde jeg sveipet soleklart til venstre 🙃 Det er bare noe med hvordan man man fremstår. Profilen skal presentere deg, og hva du driver med. Når profilen inneholder "bestillinger" eller krav så tenker jeg mitt. Helt fair å ønske seg en aktiv partner, men sånt kan man heller finne ut av i løpet av en samtale. Eller bare sveipe høyre på de som har en profil som presenter kravene dine.

Anonymkode: bc46e...7bd

Men er ikke litt av poenget å finne noen man er kompitable med? Om det viktigste for meg er at mannen har tattoveringer og det ville vært uaktuelt for meg å date noen uten, er det jo ingen vits i å kaste bort egen og andres tid på å prate med de som ikke har det. Tilsvarende om jeg ikke kan se for meg å date noen utenfor Oslo - hvorfor skal jeg chatte ivei med menn som bor i Bergen? Så bør man selvfølgelig presentere seg selv og hvem man er også, slik at den andre kan ta stilling til om du er riktig for hen. Men i mine øyne er alt som skjer før første date en slags grovsiling. Man luker ut de som uansett er uaktuelle, og så ser man om man har kjemi og en fremtid med de som "på papiret" kan være gode matcher.

Ellers: jeg trener hver dag og løping er noe jeg finner mye glede i. Styrke, klatring, toppturer, mv. også. Trening er rett og slett en stor og viktig del av livet mitt. Så ideelt sett skulle partner også likt å være aktiv i en eller annen form. Han trenger ikke å bli med på 50 km i skogen, men det hadde vært fint om han orker (og synes det er gøy med) en joggetur iblant og/eller blir med på andre fysiske aktiviteter. Men han trenger absolutt ikke å SE trent ut. Det gjør forsåvidt ikke jeg heller. Hvorfor? Jeg elsker trening, men også god mat, sjokolade, is, +++. Jeg trives best når det er en balanse mellom disse tingene. Egentlig opplever jeg akkurat dette temaet som litt kinkig i en datingprosess. Jeg vil gjerne ha noen som trener. Men de som trener er ofte folk som ønsker noen som "holder seg aktiv og tar vare på kroppen" = sier nei takk til kake på jobb og sjokoladerute nr. 2 en lørdags kveld. Det er ikke meg. Så de ender opp med å bli skuffet fordi de har fått en som er aktiv og på mange måter tar vare på kroppen, men som utseendemessig ikke oppfyller kriteriene de har satt. De fikk en som bruker strl. M-L istedenfor XS-S.

Anonymkode: 4e240...977

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det handler nok mer om at man ønsker en partner som er kompatibel med egen livsstil. Jeg er en aktiv dame. Jeg har vært i flere forhold med late menn som trives best i sofaen etter jobb. Det er ikke kroppen min eller deres som gjør det problematisk, men at ulikhet i interesser og livsstil, på sikt, leder til ensomhet og frustrasjon, for begge parter. Eksen min ønsker seg en dame i armkroken som vil se på film, spise god mat og vet ikke hva godt han kan gjøre for kvinner. Jeg ville heller sykle til stranden, bade og tenne bål osv. Det endte med at begge var mye alene, fordi vi ikke likte samme liv. Så ble det slutt.

Anonymkode: 30a10...f03

• Nyttig 1
Skrevet

Er nok som folk sier, mest at man skal holde seg i form :)

AnonymBruker
Skrevet

Man ønsker fysisk attraktive kvinner (helst jenter). For å være fysisk attraktiv er du dessverre nødt til å holde kroppen vedlike. Da er det åpenbart at styrketrening, kosthold og andre aktiviteter er viktig. Demografien her inne er nok i stor grad middelaldrende kvinner som ikke tar vare på seg selv k nevneverdig grad. Derfor går folk så i harnisk her inne av slikt. 

Ser ikke noe problem med at menn skriver at de vil ha noen som er veltrent all den tid kvinner skriver «ingen under 180cm» på sine profiler. Trening kan du faktisk gjøre noe med, høyde ikke. Kvinner er mao værst.

Anonymkode: 558bf...a9d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ser i flere mannlige profiler at de ønsker seg kvinner som "trener regelmessig", "opptatt av å holde seg i form", "er aktiv" o.l...

Betyr det egentlig at du bør være slank og veldreid? Evt

Anonymkode: 1cd79...617

Ja da vil de ha en slank dame mao, etter min erfaring. 

Anonymkode: baca3...816

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Eller…Kosthold?

Anonymkode: f9e06...7a9

Både kosthold, gener og forbrenning som er ødelagt av sykdom. Alle i hennes familie har kjempeanlegg for å legge på seg, selv om de spiser like stor mengde som deres slankere venner.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man ønsker fysisk attraktive kvinner (helst jenter). For å være fysisk attraktiv er du dessverre nødt til å holde kroppen vedlike. Da er det åpenbart at styrketrening, kosthold og andre aktiviteter er viktig. Demografien her inne er nok i stor grad middelaldrende kvinner som ikke tar vare på seg selv k nevneverdig grad. Derfor går folk så i harnisk her inne av slikt. 

Ser ikke noe problem med at menn skriver at de vil ha noen som er veltrent all den tid kvinner skriver «ingen under 180cm» på sine profiler. Trening kan du faktisk gjøre noe med, høyde ikke. Kvinner er mao værst.

Anonymkode: 558bf...a9d

Helst jenter? Altså under 18? Er du syk?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, senior said:

Litt på siden: Jeg har i perioder mye problemer med nakke og skuldere. Trener også med vekter, men vil gjerne ha noen råd om hvilke øvelser som kan hjelpe . . .

https://nhi.no/trening/aktivitet-og-helse/treningsrad-generelle/bli-kvitt-nakkesmerter-med-styrketrening

Det er noe liknende som disse. Har gjort kjempestor forskjell for meg

Anonymkode: 6e3cd...7d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Ser i flere mannlige profiler at de ønsker seg kvinner som "trener regelmessig", "opptatt av å holde seg i form", "er aktiv" o.l...

Det er definitivt ikke fordi han er interessert i helsen din ….

Anonymkode: 33bb6...0b1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det er forskjell på hvor slank og veldreid man trenger å se ut, men hvis du trener regelmessig (og har gjort det mer enn siden bare nyttår) så ser du som regel ut som du gjør det også. Så de forventer en som ser rimelig sprek ut. Ikke en lubben slapping. 

Anonymkode: 63945...a03

Dette stemmer ikke nødvendigvis.

Hvor mye man spiser og hva man spiser har også betydning. Og gener.

Anonymkode: cd0a4...7cd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.3.2024 den 13.56):

Ja.

Anonymkode: 2fc37...fee

Da kan de gå på en smell. Jeg trener regelmessig, er i god form og opptatt av å være aktiv. Er likevel overvektig 

Anonymkode: 37090...68f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.3.2024 den 13.53):

Nei, det betyr at du trener fast et par- tre dager i uka.

Mer eller mindre uansett hvordan du er med kosthold og hva du veier, så vil en dame som de siste 10 årene har trent fast et par tre ganger i uka, ha en langt mer tiltalende kropp enn en dame som ikke trener.  Normal fasthet, musklatur og holdning - det handler ikke om vekt/at man er kraftig.

Du kan sette 30 rumper ved siden av hverandre, så vil uavhengig av størrelse og vekt, de som aldri noen gang trener være minst tiltalende.

Anonymkode: 89664...87a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det betyr at du trener fast et par- tre dager i uka.

Mer eller mindre uansett hvordan du er med kosthold og hva du veier, så vil en dame som de siste 10 årene har trent fast et par tre ganger i uka, ha en langt mer tiltalende kropp enn en dame som ikke trener.  Normal fasthet, musklatur og holdning - det handler ikke om vekt/at man er kraftig.

Du kan sette 30 rumper ved siden av hverandre, så vil uavhengig av størrelse og vekt, de som aldri noen gang trener være minst tiltalende.

Anonymkode: 89664...87a

Korrekt. Jeg har vært stillesittende nerd de siste 25 årene og har ingen rumpe. Har fått mage også så jeg har ikke noe fin kropp i det hele tatt. Kompisene mine som trener styrke ser mye bedre ut. Og jeg skjønner hvorfor de får seg kvinnfolk

Anonymkode: a9daf...7e5

Skrevet

Det ene følger jo litt det andre, selv har jeg blitt fysisk aktiv etter å ha vært sofagris i 15 år og det var nesten umulig å ikke få en OK kroppsfasong idet jeg begynte å løpe 50km i uka. Det samme gjelder åpenbart også kvinner.

Jeg er også en av disse som helst vil ha en fysisk aktiv kvinne, men det er først og fremst fordi jeg ønsker noen som har ca samme ganglag som meg (jeg har rask gange, noe jeg mener trente folk ofte pleier ha), da det gjør det mer behagelig å være sammen ute i det offentlige rom. Det er også et poeng at vi kan løpe noen turer på sommeren, kanskje gå på ski eller sykle ihop uten at den ene parten blir utslitt av "ingenting". Ingen dealbreaker om man ikke er supersprek, men føles det som personen er lat og ikke bryr seg om at man har en sunn kropp som yter litt, er det fort veldig turn-off.

On 3/15/2024 at 2:24 PM, AnonymBruker said:

Nettopp. Har ei venninne som løper halvmaraton flere ganger i året, og hun har stor mage og er dvask. Forbrenning kombinert med alder og gener.

Anonymkode: 6fc91...e06

At noen som har "stor mage og er dvask" klarer å karre seg gjennom noen halvmaraton i året, tror jeg på. Hadde vel BMI på ca 31 da jeg løp min første. At denne personen ikke løper av seg kiloene, tror jeg derimot ikke på. Du skal søren meg ete ganske mye hvis du har et sånt treningsregime med en stor kropp, normalt. "Dvask" er også en ganske pussig formulering for noen som klarer løpe to mil.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
senior skrev (På 16.3.2024 den 7.31):

Litt på siden: Jeg har i perioder mye problemer med nakke og skuldere. Trener også med vekter, men vil gjerne ha noen råd om hvilke øvelser som kan hjelpe . . .

Ikke meg du siterte, men har slitt med nakke og skuldre i sikkert 20 år, disse øvelsene hjalp meg veldig kjapt! 

Gjør de hver (nesten) morgen, merket forskjell bare etter noen få dager

https://youtu.be/RN4d44hOr4o?si=QhlKkp6uCHBmTBJF

Anonymkode: 5e8c0...161

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Korrekt. Jeg har vært stillesittende nerd de siste 25 årene og har ingen rumpe. Har fått mage også så jeg har ikke noe fin kropp i det hele tatt. Kompisene mine som trener styrke ser mye bedre ut. Og jeg skjønner hvorfor de får seg kvinnfolk

Anonymkode: a9daf...7e5

Man kan jo fint være nerd og ta vare på kroppen sin likevel ;)

flere av kameratene mine er i øverste skjiktet av spillere i det jeg spiller og ser bra ut. De passer kosthold og trener ^^ 

nerdete er de også, med anime kvelder flere ganger i uka 😋 så det er ingen unnskyldning. Vil man så kan man 😁

Anonymkode: a6c53...bff

Gjest AnomynBurker
Skrevet

Som snart 50 år vet jeg hvor farlig det er å ikke trene regelmessig. Hvem vil ha en partner med smerter, kroniske sykdommer og fare for tidlig død? 

En mann som er klar over dette vil ikke ha en kjæreste som utsetter seg for fremtidig elendig livskvalitet. 

Og å ha for mye fett på kroppen er selvsagt ikke sunt. Da er det ofte fett rundt de indre organene og i blodårene også. 

Skrevet
On 3/16/2024 at 12:17 AM, AnonymBruker said:

Et personlig synspunkt: De derre helsestudio/gymmen/treningsfolka er så kjedelige. Er selv slank og sprek og forventer at menn er det også, men helst som følge av naturlige oppgaver av typen vedhogging, bygging av steingjerder, bæring av sekker på tur, eller lange turer i naturen. 

Hadde aldri giddet å tilbringe et kvarter en gang med en som hadde egen kropp som hobby, hadde vært råkjedelig.

Anonymkode: 95a6c...dcf

Kunne ikke vært mer enig. Ser jeg treningsbilder, "opptatt av trening og kosthold" eller "du må trene regelmessig" i en profil går de rett til venstre nesten uavhengig av resten. Hvis du føler at noe så gørrkjedelig som å svette på gymmen er halve personligheten din, vil dette aldri funke. For all del, det er viktig å ta vare på helsa, men det er viktig å holde orden på økonomien også, og jeg ser liksom ikke folk ha bilder der de fyller ut selvangivelsen, er "opptatt av budsjett og regnskap" og mener "du må investere i fond regelmessig".

Hvis hun derimot viser at hun er interessert i å snekre og bygge, utforske naturen, drive med aikido eller kanonball, eller rigge scener for den lokale musikklubben, blir det noe helt annet. Dette er kultur, i motsetning til å pumpe jern eller pese på tredemølla.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...