Gå til innhold

"Du bør trene regelmessig"

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Halo11 said:

Hva med de som skriver at de ønsker damer «som tar vare på seg selv»? Har på følelsen av at det er litt i samme kategori…

Dater en nå som skrev akkurat dette i sin profil. Det han - og trolig flere som skriver dette - mener, er at dama bør være slank og sprek, og like å stelle seg (pent hår, lakkerte negler), og opptatt av å være velkledd. Det er komisk at noen menn som skriver dette har profilbilder med betydelig ølvom, hvor du omtrent kjenner lukten av dårlig ånde og navlelo gjennom skjermen. Han jeg dater nå er veldig opptatt av å ta seg godt ut, så da er det jo helt innafor å ønske seg en partner som også er opptatt av det, mener jeg. 

Anonymkode: 70805...8a2

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg må skrive noe sånt. Menn i min aldersgruppe har ikke tatt godt vare på seg selv. Mye overvekt. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trener og er aktiv, og vil ha en mann som også er aktiv. 
For meg er det uaktuelt å date noen som ikke er glad i aktivitet. Vanskelighetene begynner i at jeg også er en ivrig gamer og liker anime og er voksen.  Nå var jeg heldig og traff en mann som hadde samme interessene some meg, og som liker de samme tingene. Vi har det supert sammen. 
Utseende har noe å si. Jeg er ikke slank men veldreid, og vil ha en mann som også ser bra ut. Siden jeg er glad i å løpe men kun ute, ville jeg dele denne gleden med en partner.  Så forstår ikke hvorfor man møter motstand ved å bare kreve noe so banalt som at noen tar vare på egen helse. 

Anonymkode: a6c53...bff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trener regelmessig, og skal starte flere både hinderløype og halvmaraton i år.

Jeg har bmi på 24, cellulitter og strekkmerker, bruker large eller 38-40 i klær.

Det handler om interesse, hobby, og aktiviteter. Jeg stopper gjerne ett sted på vei fra jobb for å løpe noen kilometer. Jeg tar med løpesko til syden for å kunne løpe noen turer. Og jeg avslutter gjerne løpeturer på sommeren med en iskald pils. Samtidig som jeg elsker trening og aktiviteter, så elsker jeg lage mat, og kose meg med ett glass vin.

Anonymkode: ae854...c24

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Null stress. I'm there. And I know😏

Anonymkode: fc095...dee

AnonymBruker
Skrevet

Noen ønsker vel ei dame som trener.

Andre ønsker nok bare ei slank dame og prøver å skrive det på en politisk korrekt måte.

Selv ville jeg bare hatt ei slank dame. Driter i om hun trener.

Anonymkode: 6ab9e...6f7

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trener hver eneste dag, men hadde jeg kommet over en sånn tinderprofil hadde jeg sveipet soleklart til venstre 🙃 Det er bare noe med hvordan man man fremstår. Profilen skal presentere deg, og hva du driver med. Når profilen inneholder "bestillinger" eller krav så tenker jeg mitt. Helt fair å ønske seg en aktiv partner, men sånt kan man heller finne ut av i løpet av en samtale. Eller bare sveipe høyre på de som har en profil som presenter kravene dine.

Anonymkode: bc46e...7bd

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg trener hver eneste dag, men hadde jeg kommet over en sånn tinderprofil hadde jeg sveipet soleklart til venstre 🙃 Det er bare noe med hvordan man man fremstår. Profilen skal presentere deg, og hva du driver med. Når profilen inneholder "bestillinger" eller krav så tenker jeg mitt. Helt fair å ønske seg en aktiv partner, men sånt kan man heller finne ut av i løpet av en samtale. Eller bare sveipe høyre på de som har en profil som presenter kravene dine.

Anonymkode: bc46e...7bd

Men mange kvinner slanker bort kilo med kameravinkler...

Anonymkode: 6ab9e...6f7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det handler mest om utseendet. De vil være sikre på at en potensiell kjæreste ikke kommer til å bli dvask;) Skjønner at de vil ha en som er slank, jeg vil jo ha en mann som er normalt slank og trener litt (men trenger ingen fitness mann). Men liker ikke « du må» og «liker ikke» profiler. «Du må like å trene», «liker ikke drama». Osv.

Anonymkode: 96701...8d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Et personlig synspunkt: De derre helsestudio/gymmen/treningsfolka er så kjedelige. Er selv slank og sprek og forventer at menn er det også, men helst som følge av naturlige oppgaver av typen vedhogging, bygging av steingjerder, bæring av sekker på tur, eller lange turer i naturen. 

Hadde aldri giddet å tilbringe et kvarter en gang med en som hadde egen kropp som hobby, hadde vært råkjedelig.

Anonymkode: 95a6c...dcf

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Et personlig synspunkt: De derre helsestudio/gymmen/treningsfolka er så kjedelige. Er selv slank og sprek og forventer at menn er det også, men helst som følge av naturlige oppgaver av typen vedhogging, bygging av steingjerder, bæring av sekker på tur, eller lange turer i naturen. 

Hadde aldri giddet å tilbringe et kvarter en gang med en som hadde egen kropp som hobby, hadde vært råkjedelig.

Er det noen i dagens Norge som bygger så mye steingjerder at det former kroppen? 😄

Byleiligheter er ofte ikke så velegnet for å trekke inn store stammer og hogge ved...

Treningsstudioene gjør trening mer tilgjengelig for folk flest, det er ikke lett for alle å passe inn nok fysisk aktivitet på siden av kontorjobb, barn i barnehage og å bo i rimelig nærhet av jobb. De fleste må bo i by og ikke ha eget småbruk, utmark og eget jaktterreng. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Oisann, en mann som stiller krav! Forstår han godt, hvem vil ha en dvask sofagris?

Anonymkode: 3e1dd...16c

AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Nettopp. Har ei venninne som løper halvmaraton flere ganger i året, og hun har stor mage og er dvask. Forbrenning kombinert med alder og gener.

Anonymkode: 6fc91...e06

Stemmer, kalorier inn og ut spiller ingen rolle.

Anonymkode: 3e1dd...16c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det går helt fint an å være både slank og veldreid uten å trene regelmessig. 

Kommer helt an på mannens interesser, er det å gå toppturer og være aktiv, er det kanskje greit om man orker å gå 5 km i ulendt terreng som partner. 

Anonymkode: ea2e0...c57

I 20-årene, ja. Man vil derfor ha noen som har etablert gode vaner før svangerskap og overgangsalder. 

(jeg er kvinne, hadde samme betingelsen da jeg datet) 

Anonymkode: 2318a...61e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Bor i rekkehus i byen. Har allerede gjerde. Eier ikke skau, så jeg kjøper ved i sekker. Bærer sekk de gangene jeg er på tur, men skulle det kalles trening å bli sterk av, måtte jeg ha 30 kg eller mer oppi og det har jeg ikke bruk for. Jeg har bygget meg terrasse, så jeg trenger ikke fler. Så jeg jogger, går på ski, trener på Evo, sykler og andre ting både for å ta vare på kroppen men også for å være ute og treffe folk. 

Hva slags oldtidsfantast av en einstøing du fantaserer om, vet jeg ikke. I beste fall en småbrukar oppi en dal. Jeg kjenner noen sånne. De har den livsstilen du snakker om. I tillegg røyker og drikker dem veldig mye, så sunne ville jeg ikke kalt dem. 

Anonymkode: 63945...a03

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nettopp. Har ei venninne som løper halvmaraton flere ganger i året, og hun har stor mage og er dvask. Forbrenning kombinert med alder og gener.

Anonymkode: 6fc91...e06

Eller…Kosthold?

Anonymkode: f9e06...7a9

• Liker 1
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Noe som er litt komisk. Jeg trener vekter regelmessig fordi jeg ellers får problemer med nakke. Tror ikke jeg er målgruppen deres for det 😆

Litt på siden: Jeg har i perioder mye problemer med nakke og skuldere. Trener også med vekter, men vil gjerne ha noen råd om hvilke øvelser som kan hjelpe . . .

AnonymBruker
Skrevet

Ser i flere mannlige profiler at de ønsker seg kvinner som "trener regelmessig", "opptatt av å holde seg i form", "er aktiv" o.l...

Betyr det egentlig at du bør være slank og veldreid? Evt

Anonymkode: 1cd79...617

Ja. 

Anonymkode: bb515...959

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sagt, nei, ikke nødvendigvis. Min mann syns godt jeg kan trene regelmessig, men det er ikke fordi han vil ha ei syltynn ei. Det er fordi han ønsker jeg skal ta vare på min helse, noe som er en veldig fornuftlig verdi. Jeg er ikke syltynn, men ikke en landhval heller. Lagt på meg noen få kg ekstra etter baby, men det er helt ok for han.

De ønsker altså ikke en kvinne som lar seg selv forfalle. Kort sagt. 

Anonymkode: a34ca...065

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Og det går helt fint å trene regelmessig uten å være slank og veldreid.

Anonymkode: 94efc...067

Eventuelt se ut som en kulestøter i kroppsformen, slik jeg gjør, uten definerte pupper og rompe, men med brede skuldre og kraftige lår og legger. Er man da i målgruppen? Trener åtte timer i uka da. 

Anonymkode: 98aea...a9e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...