Gå til innhold

"Du bør trene regelmessig"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser i flere mannlige profiler at de ønsker seg kvinner som "trener regelmessig", "opptatt av å holde seg i form", "er aktiv" o.l...

Betyr det egentlig at du bør være slank og veldreid? Evt

Anonymkode: 1cd79...617

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Betyr det egentlig at du bør være slank og veldreid? 

Ja.

Anonymkode: 2fc37...fee

• Liker 8
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ser i flere mannlige profiler at de ønsker seg kvinner som "trener regelmessig", "opptatt av å holde seg i form", "er aktiv" o.l...

Det går helt fint an å være både slank og veldreid uten å trene regelmessig. 

Kommer helt an på mannens interesser, er det å gå toppturer og være aktiv, er det kanskje greit om man orker å gå 5 km i ulendt terreng som partner. 

Anonymkode: ea2e0...c57

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er forskjell på hvor slank og veldreid man trenger å se ut, men hvis du trener regelmessig (og har gjort det mer enn siden bare nyttår) så ser du som regel ut som du gjør det også. Så de forventer en som ser rimelig sprek ut. Ikke en lubben slapping. 

Anonymkode: 63945...a03

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Betyr det egentlig at du bør være slank og veldreid?

Ja, uten tvil. 

Noe som er litt komisk. Jeg trener vekter regelmessig fordi jeg ellers får problemer med nakke. Tror ikke jeg er målgruppen deres for det 😆

Anonymkode: 6e3cd...7d5

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det går helt fint an å være både slank og veldreid uten å trene regelmessig. 

Kommer helt an på mannens interesser, er det å gå toppturer og være aktiv, er det kanskje greit om man orker å gå 5 km i ulendt terreng som partner. 

Og det går helt fint å trene regelmessig uten å være slank og veldreid.

Anonymkode: 94efc...067

• Liker 14
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Kulestøtere og sumobrytere trener jo regelmessig, men "slank og veldreid" er vel kanskje ikke sånn jeg ville beskrevet dem.

Anonymkode: 718e6...7c7

• Liker 9
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har trent regelmessig i mange år og kan løfte rimelig tungt. Jeg ser ikke ut som den typen dame de mennene er ute etter og de er garantert ikke min type for å si det mildt. 
Det viser at de har mindre mellom ørene enn de fleste.

Anonymkode: e34ac...594

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er dét de mener ja. 

Anonymkode: 2a0c3...fcc

Skrevet

Det sier vel litt både om interesser og fysiske preferanser. Jeg trener i og for seg regelmessig - to ganger i uka de siste tre årene - men det er tilpasset og tilrettelagt fysio-trening relatert til kronisk sykdom, og jeg har fatigue og fysiske begrensninger som gjør at å gå noe særlig mer enn en kilometer (og da til dels med støtte) er en utfordring, Jeg er neppe hva disse mennene har i tankene, selv om jeg teknisk sett fyller kriteriet...

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg handler det om å vise interesse for egen helse. Folk som bare lar det skure og gå uten å tenke på å forebygge aldersrelatert plager gidder jeg ikke.

Anonymkode: 51ef1...f5f

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva med de som skriver at de ønsker damer «som tar vare på seg selv»? Har på følelsen av at det er litt i samme kategori…

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Har også merket det da jeg var på Tinder. Mange av disse mennene ser alt annet enn trent og veldreid ut, så til venstre ble de sveipet, selv om jeg trener 4 ganger per uke.

Anonymkode: 6fc91...e06

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Nettopp. Har ei venninne som løper halvmaraton flere ganger i året, og hun har stor mage og er dvask. Forbrenning kombinert med alder og gener.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Kulestøtere og sumobrytere trener jo regelmessig, men "slank og veldreid" er vel kanskje ikke sånn jeg ville beskrevet dem.

Anonymkode: 718e6...7c7

De som løper 10000 meter i VM trener også regelmessig, men mangler som regel både sprettrumpe og pupper.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jepp, skrev heller ikke noe annet. 

Kjenner mange som er frodige og svært veltrente. Men kjenner ikke så mange som grenser til fedme som er veltrente. 

• Liker 3
Skrevet

Skal ikke snakker for andre, men trene regelmessig er langt viktigere enn "slank og veldreid" for min del i alle fall. Det har med verdier, livsstil og felles interesse å gjøre, ikke forfengelighet.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Det viser at de har mindre mellom ørene enn de fleste

Dette må du gjerne forklare. Fint om du kan være spesifikk på hvorfor det å mene regelmessig trening betyr at man er dum. 

For en som har høyere utdanning, lederstilling og elsker å bruke tiden på aktiviteter som ski, fjellturer, sykling osv vil det være bortkasta tid å date en som blir tungpustet og får hjertetrøbbel av å gå i trapper eller ser ut som hun har mer enn nok med å bære egen kroppsvekt. Det er sosialt lavpannet å tro noe annet. Det er hundrevis av spreke damer på singelmarkedet. 

De mer sedate damene bør rette blikket mot de mer sedate gubbene. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette må du gjerne forklare. Fint om du kan være spesifikk på hvorfor det å mene regelmessig trening betyr at man er dum. 

For en som har høyere utdanning, lederstilling og elsker å bruke tiden på aktiviteter som ski, fjellturer, sykling osv vil det være bortkasta tid å date en som blir tungpustet og får hjertetrøbbel av å gå i trapper eller ser ut som hun har mer enn nok med å bære egen kroppsvekt. Det er sosialt lavpannet å tro noe annet. Det er hundrevis av spreke damer på singelmarkedet. 

De mer sedate damene bør rette blikket mot de mer sedate gubbene. 

Med denne høyere utdanningen og lederstillingen har du kanskje lært litt om å lese ting i sammenheng?

Gå tilbake du og les hovedinlegget jeg svarer på, så HELE svaret mitt så ser du at du trakk feil konklusjoner.

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

HI

48 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har trent regelmessig i mange år og kan løfte rimelig tungt. Jeg ser ikke ut som den typen dame de mennene er ute etter og de er garantert ikke min type for å si det mildt. 
Det viser at de har mindre mellom ørene enn de fleste.

Deg

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Med denne høyere utdanningen og lederstillingen har du kanskje lært litt om å lese ting i sammenheng?

Gå tilbake du og les hovedinlegget jeg svarer på, så HELE svaret mitt så ser du at du trakk feil konklusjoner.

Også deg... 

-

Så TS spør hvorfor menn skriver i profilen at de søker damer som trener regelmessig, er aktiv osv. Og spør om dette kan ha med utseende å gjør. 

Ditt svar er at du trener mye, løfter tungt og tror ikke du er den de ser etter, og konkluderer med at de ikke har noe mellom øra. 

Noe mer å tilføye? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...