AnonymBruker Skrevet 15. mars #21 Del Skrevet 15. mars Det med å invitere til kirken for vielse har jeg aldri hørt om tidligere. Så hvor i landet er det vanlig? En grisgrendt bygd der ingen skulle tru at nokon kunne bu? Anonymkode: 4e36b...606 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #22 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Helt merkelig å invitere noen til bare vielsen! Så drar alle for å kose seg med mat og drikke og dere skal rusle hjemover? Hadde glatt takket nei! Jeg kjøper da ikke gaver,ordner kjole,hår make up etc for å være i kirken i 10 min! Men dere dro? 😳 Anonymkode: d8456...681 Jeg har aldri blitt invitert i bare vielse. Men vi har gått i kirken på vielsen til bekjente. Da kledde vi oss normalt pent, og satte oss litt bak i kirken. Det kostet oss ikke noe, og gave husker jeg ikke om vi ga. I så fall var det en liten, symbolsk gave som ble gitt utenom, eller via felles venner. Klærne var noe vi hadde fra før, og hår og make-up var som en normal dag. Var bare hyggelig å gå innom og se dem på deres store dag. Anonymkode: 01c7a...6a9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #23 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Jo, enig i det. Det er vel bare det at det ble så veldig tydelig akkurat i denne situasjonen. Og så er det vel også akkurat det du påpeker: De har tydeligvis hatt ting til felles som vi ikke lenger er en del av. Så det har blitt et tankekors for oss at vi tydeligvis ikke har fått med oss det. Selv om vi trodde vi var ganske "på" når det gjelder å invitere osv. Vi tar det til ettertanke. Anonymkode: 99a03...7ec Det jeg ikke skjønner er at du sier dere er gode på å inviterer, og dere har tydeligvis nok kontakt med brudeparet til å bli invitert i deler av bryllupet, men i løpet av de ti siste årene har dere aldri snakket om deres felles bekjente fra studietiden? Eller har de holdt det skjult for dere? Aldri nevnt at de holder kontakten med de andre, og ingen i vennegjengen har lagt ut noe som helst om felles aktiviteter på sosiale medier? Det er ti år siden jeg var ferdig på studiene, og jeg har fortsatt relativt grei oversikt over hvem av de gamle vennene mine som fortsatt har kontakt, selv om jeg ikke snakker med dem jevnlig.. Det er jo alltids noen som legger ut noe på sosiale medier. Anonymkode: 99382...619 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #24 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det med å invitere til kirken for vielse har jeg aldri hørt om tidligere. Så hvor i landet er det vanlig? En grisgrendt bygd der ingen skulle tru at nokon kunne bu? Anonymkode: 4e36b...606 Jeg vil nesten heller anta at det er vanlig på litt større sted, der ikke informasjonen om hvem som gifter seg og når vielsen er, kommer gjennom jungeltelegrafen. Jeg kan se for meg at det kan være steder der det er normal høflighet å informere/invitere bekjente og tidligere venner, om at vi gifter oss i kirke sånn og slik dato sånn klokken da, hvis dere skulle ha lyst til å komme og se på. Anonymkode: 01c7a...6a9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 15. mars #25 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi var invitert i vielsen, men ikke festen/middagen etterpå. Er ikke det ganske vanlig at noen er det? Kanskje bare på vår kant av landet. 😆 Var ikke meningen å forvirre! Hvis dette ikke er en vanlig greie: Der vi bor, er det vanlig at man inviterer "alle" man kjenner på vielse, men bare familie/faktiske venner på fest og middag etterpå. Dermed skjønte vi "greia" da vi ikke var invitert med videre. Anonymkode: 99a03...7ec Det er da veldig spesielt, for da må jo alle dere bo i samme område. Dere har vel ikke reist fra en kant av landet til den andre for å overvære vielsen i kirken, og så fly hjem igjen? Følger dere ikke hverandre i sosiale medier? Da må det jo ha kommet fram at de andre hadde kontakt. Det høres veldig spesielt ut at alle har bodd i samme område, sikkert vært venner på facebook osv. og så har de klart å holde det skjult for dere at alle de andre har beholdt kontakten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 15. mars #26 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi var invitert i vielsen, men ikke festen/middagen etterpå. Er ikke det ganske vanlig at noen er det? Kanskje bare på vår kant av landet. 😆 Var ikke meningen å forvirre! Hvis dette ikke er en vanlig greie: Der vi bor, er det vanlig at man inviterer "alle" man kjenner på vielse, men bare familie/faktiske venner på fest og middag etterpå. Dermed skjønte vi "greia" da vi ikke var invitert med videre. Anonymkode: 99a03...7ec Det er ikke vanlig hvis det er et kirkelig bryllup. Der alle alle som ønsker invitert til vielsen. Meget rart å invitere til vielsen. Det hadde jeg aldri gjort, og hadde tatt en slik invitasjon som en direkte fornærmelse. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 15. mars #27 Del Skrevet 15. mars Veldig rart å invitere folk til kun vielse (hvis man gifter seg i kirken, er den uansett åpen for alle), jeg har kun hørt om det på kvinneguiden. Og enda rarere å invitere noen man ikke har sett på mange år! At dere har mista kontakten, er jo en sak med to sider - de har ikke tatt kontakt med dere, men hvis dere ikke har tatt kontakt med dem heller, må jo dere bære deler av ansvaret selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #28 Del Skrevet 15. mars Hvor i landet er dette? Det jeg er fra (Vestlandet) er dette ikke normalt Anonymkode: c546c...4c7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet 15. mars #29 Del Skrevet 15. mars At man blir invitert bare til selve vielsen har jeg aldri hørt om, og jeg har vurdert om jeg skal søke om navne-endring til "Goodoldgammelnok" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #30 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg vil nesten heller anta at det er vanlig på litt større sted, der ikke informasjonen om hvem som gifter seg og når vielsen er, kommer gjennom jungeltelegrafen. Jeg kan se for meg at det kan være steder der det er normal høflighet å informere/invitere bekjente og tidligere venner, om at vi gifter oss i kirke sånn og slik dato sånn klokken da, hvis dere skulle ha lyst til å komme og se på. Anonymkode: 01c7a...6a9 Jeg tenkte gjennom hele denne tråden at jeg aldri hadde hørt om å bli invitert til vielsen. Men så kom jeg på at jeg faktisk har blitt det en gang. Det var en tidligere kollega som inviterte, og det var i Oslo, så mulig det er et større sted-fenomen? Anonymkode: 7da08...b72 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #31 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vanlig at folk mister kontakten. Meget spesielt å invitere folk man har mistet kontakten med til vielsen. "Hei kom å nyt at vi gifter oss. Du er ikke invitert til festen, men jeg ønsker gjerne at du ser meg som brud. Ta gjerne bilder, men tag meg om du legger ut på SOME" Anonymkode: 5cc00...47d Du glemte det viktigste: "Og gave ønsker vi selvfølgelig uansett". Anonymkode: 37156...1e4 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #32 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi var invitert i vielsen, men ikke festen/middagen etterpå. Er ikke det ganske vanlig at noen er det? Kanskje bare på vår kant av landet. 😆 Var ikke meningen å forvirre! Hvis dette ikke er en vanlig greie: Der vi bor, er det vanlig at man inviterer "alle" man kjenner på vielse, men bare familie/faktiske venner på fest og middag etterpå. Dermed skjønte vi "greia" da vi ikke var invitert med videre. Anonymkode: 99a03...7ec Er i vielse er da åpen for alle, eller er det noe mer jeg har misforstått her? Hva stod det i invitasjonen og snakket dere ikke med de andre eller brudeparet mens dere var der? Anonymkode: c4b30...b0c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #33 Del Skrevet 15. mars Jeg skjønner ingenting av dette. Hvordan fikk dere invitasjonen? Har dere virkelig fått en skriftlig invitasjon hvor det sto at dere var invitert til å overvære kun vielsen? Har vanskelig for å se for meg at brudeparet kan ha sendt ut noe sånt, aldri hørt om. Anonymkode: bfe11...6d5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #34 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg skjønner ingenting av dette. Hvordan fikk dere invitasjonen? Har dere virkelig fått en skriftlig invitasjon hvor det sto at dere var invitert til å overvære kun vielsen? Har vanskelig for å se for meg at brudeparet kan ha sendt ut noe sånt, aldri hørt om. Anonymkode: bfe11...6d5 Ja, akkurat sånn er det. Vi bor i en av de største byene i landet, og jeg var ikke klar over at dette ikke var vanlig andre steder. Interessant å høre! Her vi bor, inviterer man enten til bare vielse, eller vielse + middag. Da vi giftet oss, inviterte vi familie til vielse og middag, og venner på festen etter middagen. Mange løsninger. Noen andre i tråden påpekte at på mindre steder vet kanskje "alle" at noen gifter seg, og hvor. Sånn er det ikke her. Dette blir jo helt avsporing, men veldig interessant å høre om hvordan det er ulike steder. Anonymkode: 99a03...7ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #35 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ja, akkurat sånn er det. Vi bor i en av de største byene i landet, og jeg var ikke klar over at dette ikke var vanlig andre steder. Interessant å høre! Her vi bor, inviterer man enten til bare vielse, eller vielse + middag. Da vi giftet oss, inviterte vi familie til vielse og middag, og venner på festen etter middagen. Mange løsninger. Noen andre i tråden påpekte at på mindre steder vet kanskje "alle" at noen gifter seg, og hvor. Sånn er det ikke her. Dette blir jo helt avsporing, men veldig interessant å høre om hvordan det er ulike steder. Anonymkode: 99a03...7ec Takk for utfyllende svar. Jeg er fra Oslo og har aldri hørt om en så merkelig invitasjon. Det hender jo at naboerog f.eks kolleger kommer for å overvære vielsen fordi det vet om det, men helt ukjent at noen sender ut skriftlig invitasjoner til det. Anonymkode: bfe11...6d5 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #36 Del Skrevet 15. mars Jeg er også vant med at noen inviteres til vielsen. Visste ikke dette var så uvanlig. Normalt ganske uhøytidelig som f.eks at brudeparet har opprettet et arrangement på Facebook f.eks, og invitert bekjente. Også fra større by. Vanlig her Anonymkode: 04cb8...cd2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #37 Del Skrevet 15. mars Inviterte dere dette paret i deres eget bryllup? Kanskje de er fornærmet. Anonymkode: b6608...383 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #38 Del Skrevet 16. mars Du skriver at dere "naturlig nok mistet kontakten", men er det så naturlig nok da? Hvis man har venner man ønsker å opprettholde kontakten med så må dere jo bidra til å fremdeles ha en relasjon. Jeg var også svært aktiv i en studentforening under studietiden, og har fremdeles nære venner derfra nå i midten av førtiårene. Noen har jeg dessverre mistet kontakten med, men det handler jo både om at jeg ikke har vært flink nok til å opprettholde relasjonen etterhvert som livet fyltes med andre ting som jobb og flytting, og at jeg for min del ble ekskludert da de andre fikk partner og barn. Vil jeg ha en relasjon med noen er det jo et gjensidig ansvar å opprettholde den, det har dere tydeligvis ikke gjort. Forøvrig har jeg bodd flere steder i landet, aldri opplevd at man inviteres til kun vielse. Hvor er dette? Anonymkode: d6aa1...04e 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #39 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (19 timer siden): Vi var invitert i vielsen, men ikke festen/middagen etterpå. Er ikke det ganske vanlig at noen er det? Kanskje bare på vår kant av landet. 😆 Var ikke meningen å forvirre! Hvis dette ikke er en vanlig greie: Der vi bor, er det vanlig at man inviterer "alle" man kjenner på vielse, men bare familie/faktiske venner på fest og middag etterpå. Dermed skjønte vi "greia" da vi ikke var invitert med videre. Anonymkode: 99a03...7ec Det hadde jeg aldri giddet. Hva faen. Anonymkode: 21e3b...a38 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odine Skrevet 16. mars #40 Del Skrevet 16. mars Det er ikke vanlig å invitere i vielse og ikke til fest her på vestlandet. Det er jo grisefrekt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå