Gå til innhold

Vennegjengen holdt kontakt uten oss

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min mann og jeg er begge i 30-årene. I mange år var vi aktive i et studentforening, det var sånn vi traff hverandre. Det var vennegjengen vår i de årene. Etter studietiden mistet vi naturlig nok kontakten.

I år ble vi invitert i bryllupet til en studievenn. Det var hyggelig og treffe de andre i gjengen - alle våre felles kjente fra studentforeningen var nemlig også invitert.

Så viste det seg at jeg og mannen min var de eneste som ikke var invitert til festen/middagen. For "gjengen" hadde holdt tett kontakt i mer enn 10 år... Da bortsett fra med oss. 

Nå sitter vi igjen med mange tanker. Vi er sosiale og utadvendte begge to - synes vi selv. Så hva har skjedd? Jeg forventer ikke at noen skal gi meg en forklaring, men jeg lurer på om andre har opplevd noe liknende? 

Anonymkode: 99a03...7ec

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Min mann og jeg er begge i 30-årene. I mange år var vi aktive i et studentforening, det var sånn vi traff hverandre. Det var vennegjengen vår i de årene. Etter studietiden mistet vi naturlig nok kontakten.

I år ble vi invitert i bryllupet til en studievenn. Det var hyggelig og treffe de andre i gjengen - alle våre felles kjente fra studentforeningen var nemlig også invitert.

Så viste det seg at jeg og mannen min var de eneste som ikke var invitert til festen/middagen. For "gjengen" hadde holdt tett kontakt i mer enn 10 år... Da bortsett fra med oss. 

Nå sitter vi igjen med mange tanker. Vi er sosiale og utadvendte begge to - synes vi selv. Så hva har skjedd? Jeg forventer ikke at noen skal gi meg en forklaring, men jeg lurer på om andre har opplevd noe liknende? 

Tok dere initiativ til å prøve å holde kontakten etter studietiden da? Prøvde din mann eller du på noe som helst?

Om de som har holdt kontakten har bodd i samme området, vært flinke til å sende meldinger til hverandre eller møtes via felles bekjente, så er det vel ikke så rart at de har holdt kontakten seg i mellom.

Om du eller din mann ikke har prøvd å holde ett vennskap med studiegjengen, så er det helt naturlig at man glir fra hverandre. 

Anonymkode: 7b119...71e

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg skjønte ikke helt. Dere ble invitert i bryllupet, men ikke til festen og middagen? Hva gjenstår da liksom....?

Anonymkode: d31ee...397

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og jeg som trodde fest og middag var selve bryllupet.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte ikke helt. Dere ble invitert i bryllupet, men ikke til festen og middagen? Hva gjenstår da liksom....?

Anonymkode: d31ee...397

Tenkte det samme??? 🤷‍♀️

Anonymkode: 7c1e3...51e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er kanskje invitert til fest men ikke middag ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mange av de jeg hadde tett kontakt med i skoletiden, som var min vennegjeng den gang, som har holdt kontakten med hverandre, uten at de har holdt kontakten med meg. 

I stort sett alle tilfeller, så er årsaken at jeg har vært dårlig til å opprettholde kontakten. Enten fordi jeg har vært opptatt med andre ting og nye vennegjenger, eller fordi de har hatt ting til felles, som ikke jeg lenger var en del av. 

Jeg har tenkt at det er bare sånn livet er. 

Anonymkode: 01c7a...6a9

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Tenkte det samme??? 🤷‍♀️

Anonymkode: 7c1e3...51e

Odine skrev (19 minutter siden):

Dere er kanskje invitert til fest men ikke middag ?

Vi var invitert i vielsen, men ikke festen/middagen etterpå. Er ikke det ganske vanlig at noen er det? Kanskje bare på vår kant av landet. 😆 Var ikke meningen å forvirre! Hvis dette ikke er en vanlig greie: Der vi bor, er det vanlig at man inviterer "alle" man kjenner på vielse, men bare familie/faktiske venner på fest og middag etterpå. Dermed skjønte vi "greia" da vi ikke var invitert med videre.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi var invitert i vielsen, men ikke festen/middagen etterpå. Er ikke det ganske vanlig at noen er det? Kanskje bare på vår kant av landet. 😆 Var ikke meningen å forvirre! Hvis dette ikke er en vanlig greie: Der vi bor, er det vanlig at man inviterer "alle" man kjenner på vielse, men bare familie/faktiske venner på fest og middag etterpå. Dermed skjønte vi "greia" da vi ikke var invitert med videre.

Det er overhode ikke vanlig, har faktisk aldri hørt om noen som har gjort det på den måten før nå.

Vielsen er i teorien åpen for alle, så dit trenger ingen å inviteres. Det er middag og festen etterpå man inviterer til.

Anonymkode: 37156...1e4

• Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er mange av de jeg hadde tett kontakt med i skoletiden, som var min vennegjeng den gang, som har holdt kontakten med hverandre, uten at de har holdt kontakten med meg. 

I stort sett alle tilfeller, så er årsaken at jeg har vært dårlig til å opprettholde kontakten. Enten fordi jeg har vært opptatt med andre ting og nye vennegjenger, eller fordi de har hatt ting til felles, som ikke jeg lenger var en del av. 

Jeg har tenkt at det er bare sånn livet er. 

Anonymkode: 01c7a...6a9

Jo, enig i det. Det er vel bare det at det ble så veldig tydelig akkurat i denne situasjonen.

Og så er det vel også akkurat det du påpeker: De har tydeligvis hatt ting til felles som vi ikke lenger er en del av. Så det har blitt et tankekors for oss at vi tydeligvis ikke har fått med oss det. Selv om vi trodde vi var ganske "på" når det gjelder å invitere osv. Vi tar det til ettertanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er overhode ikke vanlig, har faktisk aldri hørt om noen som har gjort det på den måten før nå.

Vielsen er i teorien åpen for alle, så dit trenger ingen å inviteres. Det er middag og festen etterpå man inviterer til.

Anonymkode: 37156...1e4

Jaja, da er det forskjell på hvordan man gjør det. Er helt vanlig praksis her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Selv om vi trodde vi var ganske "på" når det gjelder å invitere osv. Vi tar det til ettertanke.

Hvor mange ganger i året har dere truffet disse folkene det siste tiåret? 

Anonymkode: 9c981...db7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt merkelig å invitere noen til bare vielsen! Så drar alle for å kose seg med mat og drikke og dere skal rusle hjemover? Hadde glatt takket nei! Jeg kjøper da ikke gaver,ordner kjole,hår make up etc for å være i kirken i 10 min! Men dere dro? 😳

Anonymkode: d8456...681

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Helt merkelig å invitere noen til bare vielsen! Så drar alle for å kose seg med mat og drikke og dere skal rusle hjemover? Hadde glatt takket nei! Jeg kjøper da ikke gaver,ordner kjole,hår make up etc for å være i kirken i 10 min! Men dere dro? 😳

Dette ville da vært helt unødvendig i en sånn setting. 

Anonymkode: df952...7e5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg aldri hørt om. Vielsen er da åpen for alle? Jeg hadde virkelig ikke giddet å stase meg opp for å gå i kirken og så bare dra hjem igjen. Her virker det som om de har glemt å invitere til selve selskapet også. Dette må være en feil. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Illuminatum skrev (1 time siden):

Og jeg som trodde fest og middag var selve bryllupet.

Det trodde jeg og

Anonymkode: 993e1...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kirken er da åpen for alle og det er ikke vanlig å invitere til kun vielsen. Men det er sikkert forskjell fra sted til sted. Har dog aldri blitt budt i en vielse.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da er det forskjell på hvordan man gjør det. Er helt vanlig praksis her.

Å be til kirken men ikke selskapet?

Anonymkode: 993e1...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg tar på meg en svart bukse og en bluse/jakke når jeg drar i kirken for å se en vielse. 

Bruker ca 10 min på å gjøre meg klar. 

Anonymkode: 89ff1...3e1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig at folk mister kontakten.

Meget spesielt å invitere folk man har mistet kontakten med til vielsen. "Hei kom å nyt at vi gifter oss. Du er ikke invitert til festen, men jeg ønsker gjerne at du ser meg som brud. Ta gjerne bilder, men tag meg om du legger ut på SOME"

Anonymkode: 5cc00...47d

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...