AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #21 Skrevet 16. mars 2024 Jeg har hjemmekontor, en del møter der jeg kun lytter, mange telefoner, og digitale kurs. Så jeg tar mitt løpende gjennom uka; vasker og bretter alt av klær, sengetøy og handklær, tar alt av rydding, har ansvar for at bord og overflater er rene og støvfrie (inkluderer også ting man sjeldent tar, som lamper), holder skap og slikt ryddig og rent. Han tar som regel sitt torsdag; støvsuging inkludert møbler, vask av bad, sluker ved behov Kjøkken holdes løpende rent og ryddig av begge. (har også delt alle andre oppgaver, så gjør samlet likt) Anonymkode: 85bbc...c8e 1
Aristoteles Skrevet 16. mars 2024 #22 Skrevet 16. mars 2024 All rydding, klesvask, handling, tørke over på badet osv blir gjort "hele tiden". På torsdagskvelden vaskes alt, dvs fronter og overflater, støvtørk, støvsuging, gulvvask og sånn. Tar ikke så lang tid når man allerede har det ryddig
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #23 Skrevet 16. mars 2024 Vi rydder huset torsdag kveld annenhver uke, og så vasker vaskehjelpen huset annenhver fredag så det er rent når vi kommer hjem. Sykt deilig! Så ikke noe helgevask, men vi tar gjerne en liten runde de helgene vaskehjelpen ikke er her, typ bad, kjøkken, støvsuge og rydde. Det tas ved behov. Anonymkode: 96ff3...aaa 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #24 Skrevet 16. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Akkurat samme rutine her😀 Helgevask hver torsdag og skifte på sengene hver søndag. Anonymkode: a6139...58d Kan jeg spørre hvorfor dere ikke skifter på sengene når dere først vasker? Så blir «alt» rent i stedet for å utsette noe av det? Ikke kritikk altså, bare nysgjerrig for jeg hadde ikke klart å gjøre det slik Anonymkode: b3f9e...80a 2 1
Plutselig_gravid Skrevet 16. mars 2024 #25 Skrevet 16. mars 2024 Ahhh savn🥰🥰 jeg har gode minner til 80-90 tallets lørdagsrengjøring. Mamma vasket huset og det luktet sånn rød møbelpuss i hele stuen. Vi var fire søsken som hjalp til hver vår uke. Risengrynsgrøten putret på platen, sånn som skal koke i hundre år. Innimellom plinget det på TV, der pappa og de to eldste barna satt med tippekupongen, da var det jubel eller banning😆 mamma som kom med støvsugeren midt i kampen og vi måtte ta beina opp for at hun skulle komme til under "salongbordet". Gode minner🥰 Jeg prøver å rydde og vaske fellesrom på torsdager, men som oftest drar jeg bare over med støvsuger da også. Burde nok absolutt ha vasket, spesielt soverom og trapper, oftere. 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #26 Skrevet 16. mars 2024 Støvsuger hver 2 lørdag, vasker badet jevnlig. Støvtørke kanskje 1 gang i mnd eller når støvgenet tar meg. Blir ikke særlig skittent ellers. Anonymkode: baa16...b21
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #27 Skrevet 16. mars 2024 Er mann med to unger 50%. Rydder og vasker litt hver dag, det er aldri slik at det er "gullende rent" fra gulv til tak (kanskje med unntak av jul da), men det er også alltid godt nok til å ta i mot gjester/besøk uten å måtte ta kraftige skippertak. Prøver å lære ungene at når man er ferdig med kopper og fat etc så bærer man det på kjøkkenet innen rimelig tid. Alltid holde det godt nok slik at ikke ting bikker over til å bli et slit. Med eksen var det motsatt, det fløyt med ting overalt og så plutselig skulle det ryddes og vaskes OVERALT i helgen. Jeg var ikke like motivert til å bli kommandert med på disse vaskemaratonene og det ble jo dårlig stemning av det. Men folk er forskjellige, og må jo selvsagt innrette sin husholdning etter det som passer sin kalender og livssituasjon best 🙂 Anonymkode: 087bf...446 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #28 Skrevet 16. mars 2024 Tar litt hver dag, vasker bad et par ganger i uka, gjerne rett før jeg selv dusjer. Kjøkkenet er alltid strøkent og robotstøvsuger/vasker går en gang i uka. Og når den går, må det være ryddig. Tar aldri skippertak siden det ikke trengs. Vaske klær gjør seg selv og jeg bruker ti min på å henge opp og legge sammen. Legger alltid klærne tilbake der de skal ligge. Da er det også alltid ryddig. Tidligere var jeg stikk motsatt og bodde i rot i mange år. Deilig med svært hus, store flater og minimalistisk livsstil. Det hjelper ekstremt mye. Ungene er også lært opp til å rydde i alle fellesområder, hvordan de har det på rommet, får de selv bestemme. Anonymkode: c9af5...2c6
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #29 Skrevet 16. mars 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ingenting er bedre enn å vaske helgen inn på fredags formiddag, vasker bad, kjøkken, tørker støv, vasker alle gulv og bytter på senger, kjører all klesvask og kjøper meg nye blomster når jeg handler inn til helgen etterpå. Ja jeg har fri hver fredags formiddag og digger det! Her er det reint og middagen er klar og jeg har hatt meg et mini hjemme spa før gjengen min kommer hjem og helgen starter Anonymkode: 16907...fc9 Blir det så møkkete hos deg at du må vaske gulv hver fredag eller liker du bare at det lukter rent? Anonymkode: 03e8d...58e
Janina1 Skrevet 16. mars 2024 #30 Skrevet 16. mars 2024 Jeg bor alene, så tar litt hver dag. Sengetøy og håndkle skriftes hver søndag. Oftere ved behov 🤭
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #31 Skrevet 22. mars 2024 Da er det tid for helgevask her, trengs en grundig rengjøring før det pyntes til påske 😃 her skal det lukte reint og såpe når alle kommer hjem i ettermiddag. Hivd sengetøy inn på 90 grader når og bretter tøy. Toalettene er nedsauset i klor; og så starter jeg her 😁 om det blir ajax sitron eller grønnsåpe som blir såpen i dag har jeg ikke bestemt meg for enda 😃 flere som er i gang med ukens helgevask? Anonymkode: 16907...fc9 2
Sneips Skrevet 22. mars 2024 #32 Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 16.3.2024 den 10.38): Vi rydder huset torsdag kveld annenhver uke, og så vasker vaskehjelpen huset annenhver fredag så det er rent når vi kommer hjem. Sykt deilig! Så ikke noe helgevask, men vi tar gjerne en liten runde de helgene vaskehjelpen ikke er her, typ bad, kjøkken, støvsuge og rydde. Det tas ved behov. Anonymkode: 96ff3...aaa Kan jeg spør hvor lang tid de bruker og hvor mye du betaler? Vi ønsker oss samme ordning om noen år, når vi ikke har hund og må vaske innimellom uansett Vi har to hunder og må ta litt hele tiden, men ting som støvtørk, sengeskift og gulvvask som gjøres en gang ukentlig sprer vi ut mellom mandag - torsdag sånn at det er fri fra fredag. I helgen tar vi bare "vedlikehold", støvsuger lett, holder det ryddig og vasker kjøkken etter bruk. Jeg pleier å vaske ned klær mandagen, bretter alt tirsdagen når det er tørt, støvtørk og grundig vask av bad, samt tørke over kjøkkenfronter onsdagen, grundig støvsuging alle veier og gulvvask torsdagen. Vi deler på all jobben, han gjør som regel alt det tyngste siden jeg har en kronisk betennelse i armen som gjør alt så festlig 😅 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #33 Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 16.3.2024 den 10.48): Kan jeg spørre hvorfor dere ikke skifter på sengene når dere først vasker? Så blir «alt» rent i stedet for å utsette noe av det? Ikke kritikk altså, bare nysgjerrig for jeg hadde ikke klart å gjøre det slik Anonymkode: b3f9e...80a Pleier å vaske, så tromle, og så legge på igjen. Og vil at dynene henger ute noen timer. Det har vi tid til søndag, men kan raskt bli stress en torsdag. Dessuten blir senga brukt mer til andre ting en søvn i helgen, enn gjennom ukedagene. Anonymkode: 85bbc...c8e 1
Helene Skrevet 22. mars 2024 #34 Skrevet 22. mars 2024 Hos meg skjer ikke helgevask. Ja jeg støvsuger ofte pga katter, men boligen består av mere. Har vokst opp med helgevask. Dette stresser meg. Hos meg støvsuger jeg jevnlig. Vasker selvfølgelig do og bad hver uke. Resten av huset, vasker ikke. Må le litt. Da min datter var barn, hun ble syk hver gang jeg hadde hatt stor rengjøring. Datter er da vokst opp med kaniner og støv under seng og sofa. I motsetning til andre barn, jeg har utsatt barnet mitt for støv og bakterier. Hun har i dag et sterk immunforsvar. Støv, kaniner under sofa eller senger, hun blir ikke syk av dette.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #35 Skrevet 22. mars 2024 Helene skrev (20 minutter siden): Hos meg skjer ikke helgevask. Ja jeg støvsuger ofte pga katter, men boligen består av mere. Har vokst opp med helgevask. Dette stresser meg. Hos meg støvsuger jeg jevnlig. Vasker selvfølgelig do og bad hver uke. Resten av huset, vasker ikke. Må le litt. Da min datter var barn, hun ble syk hver gang jeg hadde hatt stor rengjøring. Datter er da vokst opp med kaniner og støv under seng og sofa. I motsetning til andre barn, jeg har utsatt barnet mitt for støv og bakterier. Hun har i dag et sterk immunforsvar. Støv, kaniner under sofa eller senger, hun blir ikke syk av dette. Mens andre barn igjen utvikler midd og støv allergi pga neglisjert rengjøring Anonymkode: 16907...fc9 1
Helene Skrevet 22. mars 2024 #36 Skrevet 22. mars 2024 Jeg påstår ikke hva andre barn har. Noen har allérgi. Min unge har vokst opp med støv i hjemmet. Hun er ikke allergiske fdag.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #37 Skrevet 22. mars 2024 Ble ajax sitron her i dag, besten ferdig, kun soveromma og badegulvet igjen nå, lagt på guleduker, lys og litt påskepynt nå ❤️ Anonymkode: 16907...fc9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå