Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kva vaskar du/partner kvar veke? 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helgevasken tas hver torsdag ettermiddag/kveld, så alt er ryddig og rent til vi kommer hjem fra jobb fredag og kan starte helgen best mulig. 

Da ryddes det, støvsuges og vaskes. Alle rom. Søndag skifter jeg på sengen. 

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet

Skulle gjerne hatt "fri" torsdagskvelden slik at eg kunne ha gjort reint då, men då er heile kvelden låst til musikkøving. Det er litt meir ork å gå laus på husvask fredag etter jobb, gitt. 

Skrevet

Må le litt. Er oppdratt med helgevask. Dette var seriøst. Meg i dag, driter i helgevask. Vasker opp flekker hver dag. Men flekker kommer ikke hver dag. Støvsuger opp dyrehår hver dag men helgevask er noe min mor gjorde på 80 tallet. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Helene skrev (41 minutter siden):

Må le litt. Er oppdratt med helgevask. Dette var seriøst. Meg i dag, driter i helgevask. Vasker opp flekker hver dag. Men flekker kommer ikke hver dag. Støvsuger opp dyrehår hver dag men helgevask er noe min mor gjorde på 80 tallet. 

Men om du støvsuger opp dyrehår kvar dag, er du jo veldig langt komen med reinhaldet.  

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker meg selv hver uke, men ikke noe fast 'helgevask'. Støvsuger og tørker støv plutselig. Vasket badet også plutselig. Vi er en tenåring, en voksen og en katt i huset.

Ting tas etter hvert. Har i dag vaska på kjøkkenet, vifta inkludert. Nå er jeg på vei inn i dusjen.

Anonymkode: e464e...a6c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Fjaselina skrev (53 minutter siden):

Skulle gjerne hatt "fri" torsdagskvelden slik at eg kunne ha gjort reint då, men då er heile kvelden låst til musikkøving. Det er litt meir ork å gå laus på husvask fredag etter jobb, gitt. 

Du kan gjøre det onsdag da 😉

Skrevet
exictence skrev (3 minutter siden):

Du kan gjøre det onsdag da 😉

Ja, det skjer jo, men det er merkelig nok ikkje reint fredag/laurdag og i alle fall ikkje søndag då🤪 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjører "vask med meg"  opplegg...og vasker litt hver dag(maks 15min). 

Helgevask er noe mamma gjorde på 70-80 tallet. Med vaskebøtte og langkost. Men hun var husmor og hadde allverdens med tid antagelig . Aldri om jeg hadde brukt fredag på helgevask.

Anonymkode: e63a5...3e0

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg bor alene med en tenåring halve tiden. Og to hunder. Liker å rydde og vaske, gjør det hver dag. 

Skrevet

Jeg bruker 15-30 min hver dag på småting, heller enn å ta storlaks sjeldnere. Støvsuger eller bruker støvmopp en gang til dagen, veldig fort gjort! Støvsuger grundigere (typ sofa, tepper) en gang i uka. Tar speil, dusjkabinett og toaletter en dag. Går over kjøkkenskap (typ fjerne fingeravtrykk ol) mens jeg lager middag, samt da også tar andre ting hvis jeg ser noe. Tørker støv av bord og vinduskarmer 2-3 ganger i uka. Vasker golvet med våtmopp 1 gang i uka. Dette går helt automatisk og er noe jeg ikke en gang tenker over lenger. Har også for vane å ta med meg ting ut av rommet når jeg forlater det dersom jeg ser noe som ikke hører hjemme det. 

Ting som filter i kjøkkenvifta, rens av varmepumpe, hår i sluk tar samboer seg av! :) 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tar litt hver dag, fra mandag til torsdag. Ikke noe helgevask her, nei.

Anonymkode: 552ec...349

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting er bedre enn å vaske helgen inn på fredags formiddag, vasker bad, kjøkken, tørker støv, vasker alle gulv og bytter på senger, kjører all klesvask og kjøper meg nye blomster når jeg handler inn til helgen etterpå. Ja jeg har fri hver fredags formiddag og digger det! Her er det reint og middagen er klar og jeg har hatt meg et mini hjemme spa før gjengen min kommer hjem og helgen starter

Anonymkode: 16907...fc9

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er herlig om jeg har overskudd til full helge ask, men det er sjelden det overskuddet er på plass. Jeg vasker når jeg orker, er ikke så nøye om det ikke er strøkent. Bedre å ha litt krefter til å gå på tur og slik i helga. 

Anonymkode: eb198...576

• Nyttig 1
Skrevet

Da jeg har 3 katter må jeg støvsuge jevnlig. Husker min mamma, her var det helgesvask. Tørke støv overalt, vaske alle gulv, vaske ganske enkelt overalt. Dette skjer ikke hos meg. Ja jeg støvsuger. Vasker bad og do jevnlig. Resten får gå sin gang. 

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg har tre barn/ungdommer annen hver uke, med byttedag fredager, så jeg tar helgevasken når de har dratt til pappaen, men det varierer om det blir lørdag eller søndag. I aleneuka er det ryddig og reint nok, tar evt. litt støvsuging og bad før barna kommer igjen. Men når barna er her flyter det en del 😅 både støv, rusk og rot, da de ukene er ganske hektiske.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker å gjøre litt hver dag. Når jeg kommer hjem fra jobben bruker jeg husarbeid for å lande og roe meg.

Anonymkode: 27976...4c4

• Hjerte 1
Skrevet

Vi vasker hele leiligheten hver fredag rett etter jobb (noen ganger lørdag hvis vi har planer på fredag). Vi rydder ganske jevnt hele uka slik at det i det minste bare er å sette i gang med å vaske på fredag, uten at vi må bruke evigheter på å rydde først. 
Mitt håp er at vi etterhvert får råd til rengjøringshjelp, eller at jeg kan trappe litt ned på jobb slik at jeg kan få unnagjort rengjøring o.l. i «arbeidstiden» 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
kri.star skrev (20 timer siden):

Helgevasken tas hver torsdag ettermiddag/kveld, så alt er ryddig og rent til vi kommer hjem fra jobb fredag og kan starte helgen best mulig. 

Da ryddes det, støvsuges og vaskes. Alle rom. Søndag skifter jeg på sengen. 

Akkurat samme rutine her😀 

Helgevask hver torsdag og skifte på sengene hver søndag. 

Anonymkode: a6139...58d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Fjaselina skrev (20 timer siden):

Kva vaskar du/partner kvar veke? 

Alle flater i alle rom blir tørket støv av, alle vinduskarmer blir vasket, gulvlister blir tørket av, alle tepper støvsuges med vanlig støvsuger (ikke robotstøvsuger som går ellers i uka), sofa og sofaputer støvsuges, alle gulv vaskes, fronter på frysere/kjøleskap/kjøkkenskap blir tørket over, kjøkkenventilator blir overflaterengjort, lamper blir tørket av, dører og dørkarmer blir raskt tørket støv av, toalett, servant, og badekar blir vasket grundig (ikke bare tørket over), speil blir vasket, og sengetøy skiftet.

Dette blir gjort ukentlig, men ikke nødvendigvis alt på samme dag :)

Anonymkode: 7c40a...612

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...